2011-12-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Men vad tusan. Som sagt så har jag rätt mycket speltimmar under bältet, på dota 1 tiden lirade jag mest Omni, dvs en str support, ingenstans säger jag att alla support måste vara intheroes. Fördelen med en intsupport som t.ex. Lion är att man har sin stunn och hex som även om jag failar med denies (för att lämna lasthits till carryn man babysitter) så har jag fortfarande genom gamet relativt starka spells. Det är klart du kan idiotfaila med dom också, men då det spelet jag är ringrostig med, inte hjärnan så vad tusan

Nackdelen med en carry som trax är att utan items är man kort och gott värdelös. Man kan hålla sig i foggen och placera fina silences och spamma pilar men utan items skadar man inget, och dör på två sekunder eftersom att man är så ohyggligt ömtålig, utan Lothar har man inte mycket att fly med heller.

Det enda jag gjorde var att påpeka att jag hade svårt att vänja mig vid traxex skumma animation och att det kommer krävas lite övning. Men jag förstår inte varför folk blir så ohyggligt arga och griniga när det trots allt är en closed beta. Inte en seriös liga. Hur jobbigt det än är att förlora för att någon feedar sönder.
På ditt förra inlägg lät de som du var en sådan där "Agi-hero = CARRY" spelare, som kommer från LoL, speciellt när du nämde att du inte kunde med trax animation, och tänkte gå på support.
Det är bara att fortsätta kämpa, och om du inte klarar av lite milt flame från oss här på FB, så kommer du inte att klara av public dota.
Citera
2011-12-20, 03:06
Medlem
nedranss avatar
tjo, har precis fått tag i dota 2 nu och håller på att installera det.. Innan jag sätter igång har jag lite funderingar eftersom jag aldrig spelat orginalet. Har spelat rätt mkt lol och har över 2500 spelade matcher på nacken. Vad kommer vara den största förändringen eller skillnaden jag kommer stöta på i dota2? Är det några aspecter som är speciellt viktiga att tänka på som inte finns i t.ex LoL?
Sen om nån skulle orka ta sig tid och förklara hur dom 2 olika fraktionerna och de olika typerna av heroes fungerar.

Tack på förhand!
Citera
2011-12-20, 07:25
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouched
Det varr ett jävla tag sedan sven vart spelad som en framgångsrik carry. Han är annars en support hero som riktar in sig på tidiga ganks med sin 2s stuns.

Som sagt, det var ett jävla tag sen jag lirade.

Citat:
Ursprungligen postat av Untouched
På ditt förra inlägg lät de som du var en sådan där "Agi-hero = CARRY" spelare, som kommer från LoL, speciellt när du nämde att du inte kunde med trax animation, och tänkte gå på support.
Det är bara att fortsätta kämpa, och om du inte klarar av lite milt flame från oss här på FB, så kommer du inte att klara av public dota.

Haha, nej nej, så illa är det verkligen inte. Låt gå att jag har blivit lite skadad av att ha prövat både LoL och HoN under perioden mellan dota och dota2 och det är förmodligen därför jag har problem med trax. 0.7sec swingtimer och 0.4 sec backswing blir en rätt lång animation trots en av spelets snabbaste projektilspeed.

Fast det du körde nu var snarare att förvänta dig att jag var helt tappad bakom ett flöte och kom med massa konstruktiv kritik, även om det var lite hård ton. Inte flaeming direkt. I min värld är flame typ. "GGNOOB KAN INTE SPELA TRAXX QQ OCH SLUTA SPELA"
Citera
2011-12-20, 12:27
Medlem
rehyptols avatar
Bra att man har fått sin egna "leaver-kö" att spela med eftersom man har ett ostabilt internet från ComHem som gör att man inte kan reconnecta till de games man har dcat ifrån. Sen också när dom la ner europeiska servrarna medans man lirade för några dagar också räknade som en abandoned game gör en ännu mer irriterad.
Citera
2011-12-20, 13:23
Medlem
Bambi-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Det har bara med att det är så många idioter som fått betan, speciellt ryssar. När man väl hamnar med bra folk så är det oslagbart. En sak jag saknar är att de borde förbättra det där när man får leava, och att man kan conceda. Och att de som leavar faktiskt ska få sota för det. Men sådant kanske läggs in i gamet senare, spelet är ju fortfarande stängd beta och har inte något släppdatum ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Matchmakingen funkar i stort sett utmärkt för mig. Visst får man idiotiska HoN spelare ibland som går afk efter att ha failat mid ibland och möjligtvis någon helt vanlig idiot men bara 1/5 games typ.

Ja, haha, det är i stort sett bara ryssar/folk som kan väldigt lite engelska. Jag har plockat upp Morphling nu också och gått 4-1(win-loss) med han så det kan mycket väl vara att jag pickat heroes ja inte kan spela. Verkar som morph är den enda jag kan spela xD. Om det är någon som är sugen på att lira skicka steam id i ett PM
Citera
2011-12-20, 13:52
Medlem
DementedCoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Bra att man har fått sin egna "leaver-kö" att spela med eftersom man har ett ostabilt internet från ComHem som gör att man inte kan reconnecta till de games man har dcat ifrån. Sen också när dom la ner europeiska servrarna medans man lirade för några dagar också räknade som en abandoned game gör en ännu mer irriterad.

Systemet är ju orättvist rättvist om man nu kan säga så, jag menar om du inte vara kvar i gamet förstör du det onekligen för de 9 andra som är kvar oavsett vilken anledning du har till det. Dock så hade jag hellre sett något i still med 1 - 3 tillåtna leaves per vecka och om man leavar fler gånger än så hamnar man den andra leaverkön i 3 dagar eller nått sådant.

En leave hit och dit borde vara ok om man stannar i de resterande 95% av gamesen.
Citera
2011-12-20, 13:54
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DementedCoffee
Systemet är ju orättvist rättvist om man nu kan säga så, jag menar om du inte vara kvar i gamet förstör du det onekligen för de 9 andra som är kvar oavsett vilken anledning du har till det. Dock så hade jag hellre sett något i still med 1 - 3 tillåtna leaves per vecka och om man leavar fler gånger än så hamnar man den andra leaverkön i 3 dagar eller nått sådant.

En leave hit och dit borde vara ok om man stannar i de resterande 95% av gamesen.

Ja saken är det varje gång jag dcar så försöker jag alltid och reconnecta men det är så jävla ostabilt och sen när det inte reconnectar får jag helt enkelt leta efter nytt game.
Citera
2011-12-20, 14:26
Medlem
Efter lång väntan och mycket förhoppningar fick jag nyss, lagom till jul, äntligen min beta key till efterlängtade dota 2. Dock har jag nu efter ett antal olika games kommit fram till att det är otroooligt mycket noobs och ryssar som spelar, vilket har dragit ner på känslan som fan. Ni som spelat betan håller säkert med mig.
Faktum är att det är så illa att jag t.om hellre lirar hon. Vilket är sorgligt!

För att få lite roligare games, tänkte jag därför vända mig till er trogna fb:are som också har beta key (eftersom jag bara har en polare so far som lyckats få beta key) ifall ni vill adda mig och lira? :P Visst noobsen och ryssarna kommer finnas kvar, men är vi fler i teamet som quear är vi säkra på att vi förhoppningsvis inte kommer få någon av packen i vårt lag!

Är 19 år och har spelat Dota i 7 år och har b.la lirat i div 4 på DL, så är inte jätte kass

Ifall ni är sugna så adda mig gärna! Flawl3ss

Pejz!
Citera
2011-12-20, 14:51
Medlem
Jag är ganska säker på att Dota 2 har ett hidden-MMR-system. För att försäkra mig om att det funkar som det ska undrar jag om det är några på forumet som har upplevt att ju mer ni vinner, desto bättre nivå får spelen?

Om så är fallet borde ni som känner att spelarna är för dåliga kunna vinna majoriteten av era games, öka i hidden-MMR och få spela med spelare som är närmare er egen nivå. Ge alltså inte upp bara för att de första gamesen känns som skit.
Senast redigerad av TheAdvisor 2011-12-20 kl. 14:55.
Citera
2011-12-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
tjo, har precis fått tag i dota 2 nu och håller på att installera det.. Innan jag sätter igång har jag lite funderingar eftersom jag aldrig spelat orginalet. Har spelat rätt mkt lol och har över 2500 spelade matcher på nacken. Vad kommer vara den största förändringen eller skillnaden jag kommer stöta på i dota2? Är det några aspecter som är speciellt viktiga att tänka på som inte finns i t.ex LoL?
Sen om nån skulle orka ta sig tid och förklara hur dom 2 olika fraktionerna och de olika typerna av heroes fungerar.

Tack på förhand!

Kan väl börja med att säga att LoL och DotA 2 är helt olika spel.
Citera
2011-12-20, 15:48
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoZzmode
Kan väl börja med att säga att LoL och DotA 2 är helt olika spel.
Tack för informationen, den hjälpte verkligen! att jag ens kom på tanken att jämföra dom.. bra att det finns sånna som du som håller koll på läget
Citera
2011-12-20, 16:06
Medlem
Bambi-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Tack för informationen, den hjälpte verkligen! att jag ens kom på tanken att jämföra dom.. bra att det finns sånna som du som håller koll på läget
Denies till att börja med. Du kan döda dina egna creeps när de har lite liv för att neka en stor del av exp'n motståndaren får. Vilket gör att du och din lanepartner blir högre lvl än dom(beroende lite på hur mkt dom deniar osv).

Jag lirade LoL förut så jag tror inte runor finns men jag kan ha fel. Runor är iallafall små boosts i spelet som spawnas 00:00 och därefter varje 2 min. Alltså 02:00, 04:00 osv tills spelet är slut. Finns det en runa redan spawnas inga fler. Alla kan ta runor, har du en Flask som itemet heter kan du spara runan i flaskan genom att bara ta runan som man gör vanligtvis. Vilket görs genom ett simpelt högerklick.

De olika runorna är: Osynlighet: gör dig osynlig i ca. 1min. Dubbel skada säger sig självt. Illusion: Ger dig 2 illusioner av dig själv som skadar mycket mindre än du och tar mycket mer skada(kan vara den sämsta runan). Regeneration: Ökar din hp/mp regeneration kraftigt i ungefär 30 sec, fast det brukar bara ta ungefär 5 sec att heala upp fullt med den runan. Någon sorts skada mot dig avbryter effekten direkt. Användning av skills tar inte bort effekten, du kan alltså spamma för kung och fosterland och ha tillbaka manan inom 5 sec~.

De finns säkert mycket fler skillnader t.ex. RNG(random number generator) som diskuteras mkt i Dota 2 vs. HoN tråden, men det är inget jag går in på nu. Hoppas det går bra för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in