Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Vad tycker ni är bästa countern mot Drow, Viper och Sniper?
Låt säga att jag köar själv, oftast som carry eller mid och att jag i ALLA matcher får minst en av dem på andra laget. När de skaffar Shadow Blade är det GG för ingen bryr sig om att skaffa anti-invis och dör gång på gång.
Hur kan ensamma jag göra störst skillnad så det märks i längden, över låt säga 100 matcher?
Gem
Wards
Dust
Gem är väldigt risky men då har man å andra sidan chansen att initiera till skillnad från med Dust.
Hur gör ni mot dessa pubstomper heroes?
Beror på när i spelet de skaffar shadow blade och om ni har någon duktig hero som inte dör så lätt. Om motståndarens Drow (eller Sniper, Viper, etc.) inte är allt för farmad eller feedad och ni har en stark hero så skulle jag köra på gem. Annars wards/dust.
Problemet med dust är att om motståndaren tittar på dina items och ser att du har dust så är ju chansen mindre att han attackerar dig utan att ha massor av vänner med sig. Wards är däremot lite svårare att förutse vart de är placerade. Har du tur kan du placera ut dem innan motståndarna fattat att du faktiskt hade skaffat wards.
I själva verket är det nog en smaksak och förmågan att överleva som avgör huruvida det är bäst med gem eller dust/wards.