2013-04-04, 11:42
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MvH
Var det någon som såg IG stompa DK idag? Det såg riktigt lätt ut, och Burning som annars spelar en av världens bästa lone druid hade inte en chans att farma. Nu vet jag inte hur aktiva DK har varit på sistone, men IG imponerade stort, och känns helt ohotat som nummer 1 i världen.

Jag tyckte de nämnde på streamen att DK varit inaktiva sedan G-League.

Citat:
Jag måste fråga, de som spelar i very high bracket, kan ni säga vilken winrate ni har? För tror att jag inte är så långt därifrån.

Du kan vara i Very High med låg winrate också så det spelar ingen större roll. De flesta "bra" spelare ligger på 67%+ men givetvis finns det undantag.
Citera
2013-04-04, 12:13
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Vad tycker ni är bästa countern mot Drow, Viper och Sniper?

Låt säga att jag köar själv, oftast som carry eller mid och att jag i ALLA matcher får minst en av dem på andra laget. När de skaffar Shadow Blade är det GG för ingen bryr sig om att skaffa anti-invis och dör gång på gång.

Hur kan ensamma jag göra störst skillnad så det märks i längden, över låt säga 100 matcher?

Gem
Wards
Dust

Gem är väldigt risky men då har man å andra sidan chansen att initiera till skillnad från med Dust.

Hur gör ni mot dessa pubstomper heroes?
Citera
2013-04-04, 12:31
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power

Låt säga att jag köar själv, oftast som carry eller mid och att jag i ALLA matcher får minst en av dem på andra laget. När de skaffar Shadow Blade är det GG för ingen bryr sig om att skaffa anti-invis och dör gång på gång.

Hur kan ensamma jag göra störst skillnad så det märks i längden, över låt säga 100 matcher?

Gem
Wards
Dust

Gem är väldigt risky men då har man å andra sidan chansen att initiera till skillnad från med Dust.

Beror på när i spelet de skaffar shadow blade och om ni har någon duktig hero som inte dör så lätt. Om motståndarens Drow (eller Sniper, Viper, etc.) inte är allt för farmad eller feedad och ni har en stark hero så skulle jag köra på gem. Annars wards/dust.

Problemet med dust är att om motståndaren tittar på dina items och ser att du har dust så är ju chansen mindre att han attackerar dig utan att ha massor av vänner med sig. Wards är däremot lite svårare att förutse vart de är placerade. Har du tur kan du placera ut dem innan motståndarna fattat att du faktiskt hade skaffat wards.

I själva verket är det nog en smaksak och förmågan att överleva som avgör huruvida det är bäst med gem eller dust/wards.
Citera
2013-04-04, 12:57
Medlem
hajamptres avatar
Citat:

Gem
Wards
Dust

På vilken nivå är sniper pubstomper? Ganka dom, är inte svårare än så.
Citera
2013-04-04, 13:00
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:

Gem
Wards
Dust

pudge
Citera
2013-04-04, 13:22
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
pudge

Är ingen bra counter mot heros med Shadow blade sålänge man inte har wards/gem/dust. Å andra sidan älskar jag att köra pudge mid mot en halvdålig drow/sniper som inte är så duktigt på att positionera sig. Jävlar vad man kan kötta då
Citera
2013-04-04, 14:28
Medlem
Lillemess avatar
Citat:

Kan du spela Zeus rätt så skall de inte vara några problem.
Citera
2013-04-04, 18:03
Medlem
Shadowblade är inte något bra item, förutom på kunka, alchemist och furion. Det är bara koppla av för att man antagligen har vunnit gamet. Det är dags att teamfighta och pusha. Skaffa dust eller gem, låt supports skaffa inviwards. Nyx är bra counter till heroes som går sb först. Qop/storm är också bra mot sådana heroes. Om du är carry är det bara gå på manta+bkb och man bör vinna, eftersom att sb inte ger mycket dmg eller farmingpotential.

Etherealblade countrar en del, särskilt om du gör mycket magicdmg.

Det är värre om de heroesen redan har stackat upp med items så de gör dmg, och sedan går sb för att bli riktigt snabba med tex en manta, men då är det förmodligen gg.
Citera
2013-04-04, 18:32
Medlem
riikas avatar
Citat:
Shadowblade är inte något bra item, förutom på kunka, alchemist och furion. Det är bara koppla av för att man antagligen har vunnit gamet. Det är dags att teamfighta och pusha. Skaffa dust eller gem, låt supports skaffa inviwards. Nyx är bra counter till heroes som går sb först. Qop/storm är också bra mot sådana heroes. Om du är carry är det bara gå på manta+bkb och man bör vinna, eftersom att sb inte ger mycket dmg eller farmingpotential.

Etherealblade countrar en del, särskilt om du gör mycket magicdmg.

Det är värre om de heroesen redan har stackat upp med items så de gör dmg, och sedan går sb för att bli riktigt snabba med tex en manta, men då är det förmodligen gg.

Shadowblade ger väldigt mycket skada och rörlighet för sin kostnad. Att man bör vinna bara för att man går Manta Style och Black King Bar håller jag inte med om. Som allt annat i DotA beror det på vilka hjältar man möter, vilka hjältar man spelar med och hur matchen ser ut i det läget.
Citera
2013-04-04, 20:02
Medlem
Iam-Varfors avatar
Fyfan S4 är ett monster! Lodas eth blade är nog något många kommer apa efter, niax fick ju inte död på han!
Citera
2013-04-04, 21:09
Medlem
Shadowblade är till för splitpush, och är riktigt dålig i teamfight. Du farmar också sakta med itemet, så därför går man push/teamfight eller helt enkelt farm mot spelare som bygger sb i tid och otid.
Mantastyle kostar 2000 mer, men då får man hp, en förmåga att undvika vissa spells och debuffs och illusions som skalar riktigt bra in i lategame. Shadowblade skalar inte, är statisk, halvbra om du har critchans, men inte mer. Den countras dessutom ganska hårt med ett item för 150g.

Vilka spelade nth mot?
Citera
2013-04-04, 21:22
Medlem
Glazehs avatar
Ryktas om att NTH har fått EG sponsorship.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in