2013-02-04, 13:07
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Tror att dotabuff kan lägga ner sidan nu sedan valve har sabbat det totalt. De har tagit bort ratingen trots att man har ändrat inställningarna och alla games jag har kört har varit platinum...

* Sedan Valve stängt den bakdörr som Dotabuff missbrukade och försökte tjäna pengar på.
Citera
2013-02-04, 13:07
Medlem
busknegers avatar
Vet att många lite här och var (framförallt på Playdota) tycker om att klaga på Dota 2's matchmaking system. Jag har hittills tyckt att det är helt okej (spelet är ju trots allt i beta), men matchen jag körde alldeles nyss tar fan priset... Jag ligger på mellan High och Very High i skillnivå (främst High men har haft några matcher i Very High senaste tiden).

Efter att Outworld Destroyer sagt att han vill gå mid pickas Tinker och Pudge, som tar hardlanen tillsammans (!). Liksom, vad fan är det för jävla lane? De feedar såklart ganska rejält och Tinker bygger bloodstone... Han tyckte inte att Boots of Travel var en bra idé alltså. Efter sisådär 15 minuter har OD 0/6/0 (nej inte en enda assist ens, om jag minns rätt) mot Nyx Assassin mid. Nu vet jag inte hur OD klarar sig mot Nyx mid (kör inte någon av dem speciellt mycket), men ja...

Safe lane hade för övrigt jag (Visage) och en PA som snackar ryska. GG. Värt att tilläggas är att ingen i laget skrev någonting alls knappt, förutom lite missing och såklart PA's ryska i början av gamet. Funderar lite på om alla var premades eller något, för det var verkligen ovanligt tyst i chatten.
Citera
2013-02-04, 13:22
Medlem
Jag får mina ratings från dotabuff fortfarande, efter att jag kryssade i rutan då vill säga
Citera
2013-02-04, 14:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hax-.-
Jag får mina ratings från dotabuff fortfarande, efter att jag kryssade i rutan då vill säga

Nej, du får ingen uppdaterad rating då de har stängt av DBR för att det är opålitligt eftersom att alla inte överför data till sidan, den visar bara din rating innan Valve gjorde ändringen och kommer inte uppdateras mera.
Däremot så uppdateras matcher osv igen, vilket inte är någon större skillnad mot tidigare innan Dotabuffs personal fick en psykos o kom på den urbota dumma idén med DBR.

Så länge det finns minst EN i varje match (Vilket det är rätt så stor chans att det är, eller i alla fall av 8/10 av matcherna) som har det satt på public så kommer Dotabuff vara mer eller mindre precis som innan.
Citera
2013-02-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Det är cosmetic items som du hittar i din backpack, allokerad i Store > Backpack, dom gör så att dina heroes ser annorlunda ut.

ok, tackar
Citera
2013-02-05, 20:13
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
Någon utav er negrar som vill ha en key?

Undrar även vad ni tycker om Trollet? Lite för OP med sin bash-proc och ultins global effect? Dock är han en glasscanon oftast och går ner så fort du stunnar aset.

Då skulle du ha sätt troll förut
Citera
2013-02-05, 22:45
Medlem
.ANDERSs avatar
Älskar att folk man spelar med blir mer efterblivna efter varje game. Vartfan hittar man skönt folk att lira med och inte efterblivna svenskar som randomar och är dumma i huvudet?
Citera
2013-02-05, 22:47
Medlem
Demandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Älskar att folk man spelar med blir mer efterblivna efter varje game. Vartfan hittar man skönt folk att lira med och inte efterblivna svenskar som randomar och är dumma i huvudet?

Har du problem med svenskar? Du har du iaf tur att slippa ryssarna. Där pratar vi om efterblivna spelare! Spelar bara drow, riki eller sniper och kan ingen englska. Feedar ofta gör dom. Och spelar alltid på eu servern.
Citera
2013-02-05, 22:56
Medlem
Jag har knappt några polare som lirar och ska man ligga på 60-65% win så krävs att man spelar med flera mer skillade mates. Jag är sugen på att dra ihop 5 grabbar som vill lira några timmar i veckan och möta lite bättre spelare. Trött på ryssar och sämre spelare då det känns som jag utvecklas bakåt numera.

Så, finns det fler som känner som jag som vill lira cm och har rätt hög skill så är i alla fall jag taggad. Pma vid intresse för garanterat svar.
Citera
2013-02-06, 00:47
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Har du problem med svenskar? Du har du iaf tur att slippa ryssarna. Där pratar vi om efterblivna spelare! Spelar bara drow, riki eller sniper och kan ingen englska. Feedar ofta gör dom. Och spelar alltid på eu servern.
Många ryssar kan faktiskt spela men det allra jobbigaste är att de alltid ska snacka ryska osv i chatten, men det är inte bara ryssar utan det är balkanländerna också.

De spelar ju på EU servrar då ska de hålla sig till engelska då det internationella språket är engelska.
Citera
2013-02-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Självklart är det så, oftast så kör vi som dom kör i metat carry med 2 supp mid och offlane standard picks. Tror själv att vi måste bli bättre på positionera oss i fights mer roam osv osv.

fast pick phase är bland det svåraste som finns att va riktigt bra på...
och mitt tips för erat lag är att kolla på kinesiska pro matcher /spelare så kommer du förstå vad ni gör fel
Citera
2013-02-06, 07:30
Medlem
nån som kollar på ChuaN stream www.twitch.tv/chuan_ig sinnes sjukt va bra han är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in