2012-10-30, 19:46
Medlem
goonerjollens avatar
Fick invite igår och har lirat några matcher nu. Gick in med inställningen av att jag skulle vara så ödmjuk som möjligt eftersom jag kan väldigt lite (knappt lirat någon dota utan bara lol/hon) och fråga folk efter hjälp etc. Men fy satan va dåliga folk är, inte dåliga som i kan inte så mycket om spelet utan det känns inte som att folket man spelar med lirat något dataspel innan. Har aldrig upplevt såhär dåliga spelare i varken hon eller lol även på låg lvl/elo. Springer in i torn på lvl 1, tar år att köpa items, använder inte abilities osv. Trodde verkligen folk skulle vara bättre eftersom det känns som de flesta borde gått över från lol/hon alternativt lirat dota innan. Fruktansvärt besviken, blir aningen tröttsamt att som ny spelare få 15-20/0 varje match då känslan av att man faktiskt gör någonting bra ibland går bort. Tro mig detta är inte något skrytinlägg då jag är bedrövlig på dota2 mer klagoinlägg då jag förväntade mig mer av spelarna även på låg lvl.

tack för mig
Citera
2012-10-30, 20:55
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goonerjollen
Fick invite igår och har lirat några matcher nu. Gick in med inställningen av att jag skulle vara så ödmjuk som möjligt eftersom jag kan väldigt lite (knappt lirat någon dota utan bara lol/hon) och fråga folk efter hjälp etc. Men fy satan va dåliga folk är, inte dåliga som i kan inte så mycket om spelet utan det känns inte som att folket man spelar med lirat något dataspel innan. Har aldrig upplevt såhär dåliga spelare i varken hon eller lol även på låg lvl/elo. Springer in i torn på lvl 1, tar år att köpa items, använder inte abilities osv. Trodde verkligen folk skulle vara bättre eftersom det känns som de flesta borde gått över från lol/hon alternativt lirat dota innan. Fruktansvärt besviken, blir aningen tröttsamt att som ny spelare få 15-20/0 varje match då känslan av att man faktiskt gör någonting bra ibland går bort. Tro mig detta är inte något skrytinlägg då jag är bedrövlig på dota2 mer klagoinlägg då jag förväntade mig mer av spelarna även på låg lvl.

tack för mig

Kan man trycka Q,W,E,R i olika ordningar stompar man dom första 10 matcherna. Lira lite så flyttas du upp i bracket
Citera
2012-10-31, 03:57
Medlem
Började nyss spela Dota 2 efter att ha spelat LoL i 5 månader. Det är väldigt roligt men jag har fortfarande ingen aning vad some händer i fighterna pga. att jag inte vet vad alla efekter är osv.
Citera
2012-10-31, 08:09
Medlem
Hejsan jag har spelat ett ganska bra tag nu men jag börjar tröttrna riktigt rejält på alla kassa pub spelare som aldrig snackar i mic eller så kommer man med några ryssar som feedar sönder gamet Så jag undrar om det finns någon irc, någon flashback clan eller någon hemsida där man kan spela med andra som vill ta det lite mer seriöst.. Ja i princip vad som helst förutom pub. Någon som vet något?

Tack på förhand
Citera
2012-10-31, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hejsan jag har spelat ett ganska bra tag nu men jag börjar tröttrna riktigt rejält på alla kassa pub spelare som aldrig snackar i mic eller så kommer man med några ryssar som feedar sönder gamet Så jag undrar om det finns någon irc, någon flashback clan eller någon hemsida där man kan spela med andra som vill ta det lite mer seriöst.. Ja i princip vad som helst förutom pub. Någon som vet något?

Tack på förhand

In på sweden chatten på dota 2, väldigt bra spelare där
Citera
2012-10-31, 10:51
Medlem
wastaahs avatar
Hehe nya gamemodet var rätt kul, men vad ska man göra med dessa ägg och hur får man "essences"

Edit: ok essences får man ibland från games i nya gamemodet och de ska man stoppa in i äggen så kan dom kläckas eller nått
Senast redigerad av wastaah 2012-10-31 kl. 11:21.
Citera
2012-10-31, 10:52
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
In på sweden chatten på dota 2, väldigt bra spelare där

Vad jag har sett så är Sweden-chatten i Dota 2 en grupp elitistiska semi-pros och wannabes som sitter och snackar skit om allt och alla hela dagen... Men kanske bara tittat under dåliga omständigheter.
Citera
2012-10-31, 12:26
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo
Vad jag har sett så är Sweden-chatten i Dota 2 en grupp elitistiska semi-pros och wannabes som sitter och snackar skit om allt och alla hela dagen... Men kanske bara tittat under dåliga omständigheter.

a la ingen skillnad från denna tråd
Citera
2012-10-31, 16:00
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
a la ingen skillnad från denna tråd
Touche är det någon som har spelat nya modden än eller?
Citera
2012-10-31, 16:03
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Touche är det någon som har spelat nya modden än eller?

Japp! Wisp, PL, Ursa, Furi och alla som skadar som faen är skitbra. (Ursa+Wisp är galen kombo på Rosh i slutet).
Citera
2012-10-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo

Som alla andra trådar och chatter då

Hade några polare och behövde några platser till i party, så hellre spela med svenskar i mitt lag en risken att få en retarded ryss som inte kan prata engelska och som gör lite som denne vill.
Citera
2012-10-31, 19:26
Medlem
Soleies avatar
Matrim med Synd igen, hoppas det går lika bra för er som det gick förra gången ni var med I Dreamhack!

Tycker du allt får göra att uttalande angående laget och spelarna! Ge oss lite Flashback only info nu !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in