2012-09-02, 04:00
Medlem
Förstår inte varför ni blir så otroligt våta över Dendis spel i serien mot IG, visst spelade han bra men det var ju LightOfHeaven som satte spiken i kistan, båda matcherna.
Riktigt imponerande spel av hela Na´Vi dock.

Edit: Bara jag som är otroooooligt less att se Morphling nästan varje game? Så sjukt tråkig hero att titta på...
Citera
2012-09-02, 09:52
Medlem
mejds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraggan
Förstår inte varför ni blir så otroligt våta över Dendis spel i serien mot IG, visst spelade han bra men det var ju LightOfHeaven som satte spiken i kistan, båda matcherna.
Riktigt imponerande spel av hela Na´Vi dock.

Edit: Bara jag som är otroooooligt less att se Morphling nästan varje game? Så sjukt tråkig hero att titta på...
Ännu värre än morph är ju AM, man vill ju bara dö när man ser honom.
Senast redigerad av mejd 2012-09-02 kl. 10:26.
Citera
2012-09-02, 12:17
Medlem
Glazehs avatar
Vet inte hur många stannade kvar och kollade på Orange vs Ehome men fyfan vilket skämt Orange är. De hade 14k gold lead med en farmad morphling och invoker, brood bara för att så klart inte pusha och låta Ehome få en megafarmed tiny som bokstavligen körde över deras lag. Jag förstår mig inte på de asså de har en lead ändå ska de inte pusha istället går de runt som hönor och låter de skaffa farm.

Det är därför jag gillar NaVi de får sin advantage och de vet hur de ska utnyttja den resten av lagen har trott de kan vinna farmgame mot kineserna
Citera
2012-09-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Vet inte hur många stannade kvar och kollade på Orange vs Ehome men fyfan vilket skämt Orange är. De hade 14k gold lead med en farmad morphling och invoker, brood bara för att så klart inte pusha och låta Ehome få en megafarmed tiny som bokstavligen körde över deras lag. Jag förstår mig inte på de asså de har en lead ändå ska de inte pusha istället går de runt som hönor och låter de skaffa farm.

Det är därför jag gillar NaVi de får sin advantage och de vet hur de ska utnyttja den resten av lagen har trott de kan vinna farmgame mot kineserna
Na'Vi spelade ju riktigt bra, snygga kontringar. (Inte bara av Dendi, nej jag tycker även Enigma (LightOfHeaven) gjorde en riktigt bra jobb, om inte nästan det som gjorde att de vann.)

Jag trodde faktiskt Orange var mycket bättre än Ehome, men det verkade ju verkligen inte stämma i den matchen, kom in i slutet och märkte då att tiny tog hela deras lag.

2 frågor, är Orange egentligen inte bättre än Ehome?
Och skulle inte disruptor vara en sjukt bra hero mot deras tiny + wisp kombo?
Citera
2012-09-02, 13:15
Medlem
Boredbynoobss avatar
Navi har redan gjort hela turneringen till något EPISKT. Enda laget som sitter och tävlar om en miljon dollar och samtidgt skrattar under en pickfas (direkt efter en match som de blivit stompade i) och väljer unika heroes och sedan vinner hela Bo3.

Är det ens möjligt att inte älska dem ^^?
Citera
2012-09-02, 13:20
Medlem
Gravers avatar
Är det något lag som kan faila så hårt i början och få en att undra vad fan de håller på med, för att sedan vända totalt och smiska kineser så är det Na'Vi.. trodde det var kört efter första matchen som inte ens hade hunnit bli 15(?) minuter lång innan det blev 'gg'.

Att sedan känna sig så säkra på sig själva efter detta och låta iG picka sina hero's och våga köra sitt eget spel, det är bara att applådera!

http://img842.imageshack.us/img842/4305/navidota.jpg
Citera
2012-09-02, 13:42
Medlem
mejds avatar
Hoppas på en match mellan Navi och LGD, det kommer bli något episkt. Men jag tror ändå att kineserna kommer plocka hem vinsten i år.
Citera
2012-09-02, 14:36
Medlem
Glazehs avatar
LGD ser sjukt starka ut med visade lite svaghet mot zenith, om det är någon som kommer vinna de så är det NaVi.

Och för er som inte vet varför kineser är så mycket bättre det är för att dota är så populärt i kina att spelarna lever av spelet det är deras jobb och inte bara det de bor nästan i lyx förhållande i stora hus. De har all tid i världen över att sitta spela dota och koncentrera på det medan europeiska lag kan inte ens skaffa tid för att öva för en miljon dollars turnering. Vem kommer låta sitt barn sitta och spela data spel hela dagarna och inte göra ett skit?

Tills den dagen förhållande är lika för båda de kommer jag gilla någon av kinesiska lagen, därför förtjänar Navi så mycket respekt att de kan komma in ur form och slå ett lag som har suttit i 3 månader streck och spelat.

Här är DKs teamhouse http://www.baomoi.com/Cung-tham-quan-teamhouse-cua-mot-doi-game-DotA-ch%20uyen-nghiep/76/7075756.epi
Senast redigerad av Glazeh 2012-09-02 kl. 14:50.
Citera
2012-09-02, 16:36
Medlem
Citat:
därför förtjänar Navi så mycket respekt att de kan komma in ur form och slå ett lag som har suttit i 3 månader streck och spelat.

IG har endast spelat Dota 2 i 3 månader. Jag tror inte heller att de under dessa 3 månader enbart spelade Dota 2, utan säkert lika mycket Dota 1. Na´Vi och övriga icke-kinesiska lag har däremot spelat Dota 2 under en mycket längre tid än 3 månader, så att säga att kineserna vinner huvudsakligen pga att de spelat mer Dota 2 stämmer inte. Grejen är att de är så pass duktiga på Dota 1 att de ändå kan spela bättre än de flesta icke-kinesiska lag på Dota 2 även fast de spelar mindre Dota 2. Om kineserna å andra sidan skulle lagt ner 100% tid på Dota 2 tror jag Na`Vi inte skulle haft någon chans överhuvudtaget. Det såg man exempel på när Na´Vi deltog i en Dota 1 turnering i Kina nyligen. De blev totalt slaktade.

TL;DR Icke-kinesiska lag spelar Dota 2 mer än kinesiska lag. Kineser är bättre på Dota 2 pga de lever på att spela Dota 1, inte för att de spelar mer Dota 2
Senast redigerad av TheAdvisor 2012-09-02 kl. 16:43.
Citera
2012-09-02, 16:43
Medlem
Citat:
LGD ser sjukt starka ut med visade lite svaghet mot zenith, om det är någon som kommer vinna de så är det NaVi.

Och för er som inte vet varför kineser är så mycket bättre det är för att dota är så populärt i kina att spelarna lever av spelet det är deras jobb och inte bara det de bor nästan i lyx förhållande i stora hus. De har all tid i världen över att sitta spela dota och koncentrera på det medan europeiska lag kan inte ens skaffa tid för att öva för en miljon dollars turnering. Vem kommer låta sitt barn sitta och spela data spel hela dagarna och inte göra ett skit?

Tills den dagen förhållande är lika för båda de kommer jag gilla någon av kinesiska lagen, därför förtjänar Navi så mycket respekt att de kan komma in ur form och slå ett lag som har suttit i 3 månader streck och spelat.

Här är DKs teamhouse http://www.baomoi.com/Cung-tham-quan-teamhouse-cua-mot-doi-game-DotA-ch%20uyen-nghiep/76/7075756.epi

Herrejävlar vad fräscht Trodde kineserna nötte o nötte för att en miljon dollar är sjukt mycket i kina, mycket mer jämfört om ett svenskt lag skulle vinna. Hörde också att iG var sponsrat av någon miljonär eller något, han satte ihop de bästa laget som skulle köra över alla.
Citera
2012-09-02, 16:44
Medlem
Kan man måla streck när man spectatar matcher? Hur gör man det i så fall, jag hittar inget på Google, men kanske bara är när man är broadcaster?

Menar förövrigt inte på mini-mapen.

Edit: Vad tror ni om FF? (Forfeit) Tror ni att Valve kommer att lägga in det? Tillsammans med AR, creeps, techies?

Ifall man är 5 kompisar, kan då alla 5 lämna och det bara blir lose? Eller kommer någon att få abandon? Och hur många måste man vara som lämnar? Ifall 3 lämnar, majoriteten, blir det då abandon eller förlorat?
Senast redigerad av malkia 2012-09-02 kl. 17:12.
Citera
2012-09-02, 17:15
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Edit: Vad tror ni om FF? (Forfeit) Tror ni att Valve kommer att lägga in det? Tillsammans med AR, creeps, techies?

FF: Nej.
AR: Ja.
Creeps: Ja, om du menar de neutrala creeps som för närvarande saknas i Dota 2.
Techies: Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in