Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Jag tvivlar inte på att Bane ska pickas någon gång ibland, bra anticarry och ganska stark i lanephase. Men Bara kommer aldrig bli populär utan förändring. Kky försökte göra han populär ett tag efter att de ändrade hans charge men det slutade bara med att alla såg hur dåliga Bara är.
Bristleback har aldrig varit toppick, tro mig, jag älskar bristle och är glad de få gånger man får se han. Han var lite halvtrendig ett kort tag men aldrig på samma nivå som ench och weaver
Halvtrendig? När han buffades och innan heart förändringen (från 1% regen jämt till cooldown) så gick han från att aldrig pickas halvvägs in i versionen till att i stort sätt pickas eller bannas i varenda match. Jag skulle knappast vilja kalla det "halvtrendigt", folk blev bara rädda för att använda honom efter heart nerfen.
Jag skulle om något säga att han var exakt som ench, som också fick sin dominans stoppad av sin str nerf, från 2 --> 1 per level.
Min poäng är inte att någon hero är bra eller dålig; jag menar bara att bara för att en hjälte inte används betyder det knappast att han suger. Det betyder snarare att på att folk skulle behöva prova nya mönster vilket få är villiga att göra. Bane kan vara oerhört stark i en aggressiv tri lane t.ex.