2012-04-13, 22:47
Medlem
Glazehs avatar
Jag undrar vad som kommer hända med leaf, killen spelade skit bra men det ser ut som att han är för ung för att spela eller iaf har ingen möjlighet att spela i lugn och ro utan att hans morsa stör honom

Säkert så är mtw bättre sponsor än wW, själv börjar jag tvivla i synderen tycker han borde sluta med att spela och gå över till helt tid casting istället
Citera
2012-04-13, 23:06
Medlem
Khaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamingblog
Har ingen betakey och har inte kunnat testa spelet. Dock så har jag kollat lite runt på youtube och sett olika matcher och måste säga att spelet känns lite långsam om man jämför det med HoN och även grafikmässigt underlägsen. Håller ni med, ni som spelar DoTA2?

Dota 2 är mer stilrent och nerskalat grafikmäsigt, men skulle definitivt inte säga att det är sämre.

Lite långsamare är det, men det är bara en vanesak.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
Nej verkligen inte. Communityn är långt mycket bättre än hon tycker jag.

I HoNs försvar så är free 2 play communities i stort sätt alltid sämre.
Citera
2012-04-14, 00:45
Medlem
Skit-Kjells avatar
Hur är det för er andra med delay i games? Har kört ungefär 10 games och alla har haft vidrig delay.

Misstänker att det inte är menat att reaktionerna ska ske 1 sekund efter att man klickat, isåfall är ju spelet retarderat.

En annan grej jag har märkt är att själva träffarna från attacker händer "innan" man egentligen träffar. Melee heroes verkar ok men de ranged jag testat har alla varit likadana. Är det pga delayen eller någon bugg? Riktigt drygt iaf.
Citera
2012-04-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Hur är det för er andra med delay i games? Har kört ungefär 10 games och alla har haft vidrig delay.

Misstänker att det inte är menat att reaktionerna ska ske 1 sekund efter att man klickat, isåfall är ju spelet retarderat.

En annan grej jag har märkt är att själva träffarna från attacker händer "innan" man egentligen träffar. Melee heroes verkar ok men de ranged jag testat har alla varit likadana. Är det pga delayen eller någon bugg? Riktigt drygt iaf.

Har inte testat dota2 men om det är sant som du berättar så är det lika bra det. Fan vad störigt det hade varit.
Citera
2012-04-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaar
Dota 2 är mer stilrent och nerskalat grafikmäsigt, men skulle definitivt inte säga att det är sämre.

Lite långsamare är det, men det är bara en vanesak.

I HoNs försvar så är free 2 play communities i stort sätt alltid sämre.

Hur blir det med Dota2? Kommer de lära sig av HoN´s misstag och släppa Dota2 f2p som LoL och på det sättet få massvis med spelare för att senare sälja skins och dylikt. Isåfall kommer man nog att ha samma community som HoN
Citera
2012-04-14, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell

Testade det tidigare idag, http://www.youtube.com/watch?v=fFsT-43gjPg

Allt beror på din ping, när stockholms servers kommer upp kommer man pinga ~20 och då gå ner till ungefär 0.020.

Så svaret på din fråga är alltså: nej, det är inte delay.
Citera
2012-04-14, 10:45
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KREAYSHAWN
Testade det tidigare idag, http://www.youtube.com/watch?v=fFsT-43gjPg

Allt beror på din ping, när stockholms servers kommer upp kommer man pinga ~20 och då gå ner till ungefär 0.020.

Så svaret på din fråga är alltså: nej, det är inte delay.

Många säger ju att dom har instant-response. Förmodligen suger min lina (ingen nyhet).
Citera
2012-04-14, 10:54
Medlem
KattPerssons avatar
Klart communityn är bättre på dota 2, inga kan ju flama på engelska.
Citera
2012-04-14, 11:00
Medlem
cschrilles avatar
Bytte min överblivna CS:GO key mot en en DotA 2 key, återkommer sen när jag provat på spelet
Citera
2012-04-14, 13:08
Medlem
Någon som spelat vVvinhouse group som kan säga om ni tyckte det var bra eller dåligt. Lirat en del själv på teamliquids inhouses men mitt nya internet funkar inte så bra med USE tyvärr så letar efter nåt nytt ställe att spela på.
Citera
2012-04-14, 13:46
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamingblog
Hur blir det med Dota2? Kommer de lära sig av HoN´s misstag och släppa Dota2 f2p som LoL och på det sättet få massvis med spelare för att senare sälja skins och dylikt. Isåfall kommer man nog att ha samma community som HoN
Att sträva efter HoN tror jagi inte dom gör. Dota har redan en stor spelarbas.
Citera
2012-04-14, 14:11
Medlem
Finns det något snyggt sätt att lägga in delay vid knapptryck?

ex:

bind "q" "dota_item_execute 0; wait 200; dota_item_execute 1"

Det som jag vill kunna göra är att lägga in en liten fördröjning i några av mina scripts

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in