2011-12-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DementedCoffee
Dom där 2 killarna som plantar bomber överallt, minns dem från när jag lirade dota1 för 6 år sen. : )

Ja juste gamla goda techies, alltid lika kul att gillra fällor. Lägga ut items på mappen sedan lägger man minor där itemsen ligger
Citera
2011-12-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1nk123
Ja juste gamla goda techies, alltid lika kul att gillra fällor. Lägga ut items på mappen sedan lägger man minor där itemsen ligger

Nästan löjligt hur lättlurade folk blir när dom ser en liten skattkista framför sig. Jag menar shit, dom möter ju bara en techies, inte kan det ligga minor runt det lägligt tappade itemet!
Citera
2011-12-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snafulicious
Nästan löjligt hur lättlurade folk blir när dom ser en liten skattkista framför sig. Jag menar shit, dom möter ju bara en techies, inte kan det ligga minor runt det lägligt tappade itemet!

Det är sjukt hur många som faktiskt är giriga man måste ju utnyttja det. Det är alltid lika kul varje gång de dör och förstår hur dumma de var
Citera
2011-12-02, 14:54
Medlem
DementedCoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1nk123

Jag brukade picka dem, spränga till mig fb och sen dra från gamet... Ahhh the good times.

PS: På den tiden förstod jag inte att dota var ett riktigt spel utan trodde snarare att det var någon failad custom map.
Citera
2011-12-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DementedCoffee
Jag brukade picka dem, spränga till mig fb och sen dra från gamet... Ahhh the good times.

PS: På den tiden förstod jag inte att dota var ett riktigt spel utan trodde snarare att det var någon failad custom map.

Good good times! En annan klassiker med techies är ju att ha en tiny med sig. Behold the handgrenade!

Sen var det ju alltid kul att ta Tiny, springa till en polare och kasta in honom i fienderna och sen fly.
Senast redigerad av Snafulicious 2011-12-02 kl. 15:02.
Citera
2011-12-02, 15:12
Medlem
Citat:
Techies! Fast dom är faktiskt 3 stycken, även fast det är lite klurigt att hitta den tredje.

Personligen vill ja ha: Techis, Gondar och Invoker. Sen är jag i stort sett nöjd. Fast det hade ju varit kul att få in Tuskarr också.

Blir ju kul att se hur dom gör Invoker, pluss att han IMO är spelets roligaste hero. Man kan ju variera sitt gameplay så sjukt mycket. Och det är ju alltid kul att köra Gondar och glida runt med 6 Battlefurys och oneshotta hela lag.

Spelets roligaste hero... Varje seriös match går invoker wex quas spammar tornado+emp och man kan aldrig döda motståndarens torn utan att ha 7 manaboots+cm ,. . . . .
Citera
2011-12-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungEdvard
Spelets roligaste hero... Varje seriös match går invoker wex quas spammar tornado+emp och man kan aldrig döda motståndarens torn utan att ha 7 manaboots+cm ,. . . . .

Vänta VA!? Har du aldrig sett meteor+soundwave? Alacraty + Forge spirits? Alacraty + cold snap? Meteor + cold snap? Eller varför inte ha agha och slänga typ 6-7 spells på 10-12 sekunder? Måste vara galet tråkiga seriösa matcher du tittar på. Om du inte nyss trollade skiten ur mig, men det vet man ju aldrig.
Citera
2011-12-02, 15:25
Medlem
wrongs avatar
Citat:
Vänta VA!? Har du aldrig sett meteor+soundwave? Alacraty + Forge spirits? Alacraty + cold snap? Meteor + cold snap? Eller varför inte ha agha och slänga typ 6-7 spells på 10-12 sekunder? Måste vara galet tråkiga seriösa matcher du tittar på. Om du inte nyss trollade skiten ur mig, men det vet man ju aldrig.

Sånt syns inte i pub, det enda invoker i pub är tornado+emp.
Citera
2011-12-02, 15:29
Medlem
Dondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrong

Ehm, EMP tornado är den vanligaste builden i seriösa game vs pub Meteor alac.
Men dom använder ju obviously inte bara emp tornado utan i princip alla disabel spells han har.
Citera
2011-12-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrong

Tornado + EMP är ju typ den tråkigaste Invoker builden som finns, därför kör iaf aldrig jag den i pubs. Iofs är det också en av de buildsen som det är lättast att äga med.

Fast overall så ser man ju inte invoker särskilt ofta i pubs. Vilket är synd, sjukt underskattad hero.
Citera
2011-12-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dondar
Ehm, EMP tornado är den vanligaste builden i seriösa game vs pub Meteor alac.
Men dom använder ju obviously inte bara emp tornado utan i princip alla disabel spells han har.

Precis! Dessutom är det ju mångfalden som gör heron så galen. Inte många heroes som har en galen slow, en invis, en sjuk aoe dmg, en global nuke, en spell som höjer attack dmg och speed osv. Inget seriöst SERIÖST lag skulle ju ta invoker för ENBART tornado + emp.
Citera
2011-12-02, 16:13
Medlem
Dondars avatar
Citat:
Precis! Dessutom är det ju mångfalden som gör heron så galen. Inte många heroes som har en galen slow, en invis, en sjuk aoe dmg, en global nuke, en spell som höjer attack dmg och speed osv. Inget seriöst SERIÖST lag skulle ju ta invoker för ENBART tornado + emp.

Hur som helst addas han kommer han vara first ban varje game. Det han bidrar med är att öppna upp flera andra hjältar som min älskling furion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in