2011-09-02, 18:33
Medlem
sandpeoples avatar
http://www.1up.com/previews/dota-2-valve-fanboys-developers

"IceFrog was the catalyst; he's the main reason why we're making DOTA 2" -- says Johnson. "A lot of us are DOTA fans also from a game-design perspective, and at Valve we already have the original creator of DOTA, Eul." "So," continues Newell, "Adrian made sure that the Source engine could support this kind of game, and then more and more people got into the project." He notes, "It grew out of the same enthusiast fan-spirit that brought Rob Walker and John Cook to build the original Team Fortress out of their love for Quake."

Är detta känt sen innan?
Citera
2011-09-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandpeople
http://www.1up.com/previews/dota-2-valve-fanboys-developers

"IceFrog was the catalyst; he's the main reason why we're making DOTA 2" -- says Johnson. "A lot of us are DOTA fans also from a game-design perspective, and at Valve we already have the original creator of DOTA, Eul." "So," continues Newell, "Adrian made sure that the Source engine could support this kind of game, and then more and more people got into the project." He notes, "It grew out of the same enthusiast fan-spirit that brought Rob Walker and John Cook to build the original Team Fortress out of their love for Quake."

Är detta känt sen innan?

Nej jag tror inte han har berättat det innan dess. Han har vart underground pretty much sen han slutade göra dota. Har gått otroligt mycket rykten om han.
Citera
2011-09-02, 23:01
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFm.Seeder
Nej jag tror inte han har berättat det innan dess. Han har vart underground pretty much sen han slutade göra dota. Har gått otroligt mycket rykten om han.

Ja, jag har nästan svårt för att tro på det eftersom dom bara i förbifarten säger "åh, förresten så jobbar Eul hos oss". Men Valve själva säger ju det, och intervjun kommer från en seriös hemsida.
Citera
2011-09-03, 01:20
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med? Vem pratar du om?
Citera
2011-09-03, 01:27
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdf90
Här kommer lite läckta bilder som jag tror att ingen har lagt upp ännu. Det är inte gameplay utan hur det ser ut när man ska gå in på spel osv.

http://www.dota2-utilities.com/media/dota-2-menu-screenshots-leaked/203/

sdf90
Haha kolla första screenen och så längst ner till vänster. "Recent Heros". Tur att det bara är beta

Edit: Kolla även stjärnan ovanför matchmaking.. Varför är den helt osymmetrisk och ful? Hade trott att det är fake men allvarligt, finns det någon som har så lite liv att han gör (på det stora hela rätt genomarbetade) fejkscreens på MENYN i ett spel...?
Senast redigerad av haiguise 2011-09-03 kl. 01:30.
Citera
2011-09-03, 01:46
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Nu hänger jag inte med? Vem pratar du om?

Eul, skaparen av DotA "originalet". Innan Guinsoo's Allstars och innan Icefrog tog över.
Citera
2011-09-03, 01:55
Medlem
Glazehs avatar
testade HoN idag och måste säga att jag är ganska orolig att dota2 är inte lik :S Fan vilket skit spel, dota som är gjort på ett tio år gammalt spel känns fräschare
Citera
2011-09-03, 02:04
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
testade HoN idag och måste säga att jag är ganska orolig att dota2 är inte lik :S Fan vilket skit spel, dota som är gjort på ett tio år gammalt spel känns fräschare
Vänta nu.

Du testade HoN idag. Och du är ganska orolig att Dota2 inte är likt HoN. Du tycker HoN är ett skit spel.
Samt wc3 dota som är 10år(?) gammalt är fräschare?

Du min vän, är snurrig.
Citera
2011-09-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Haha kolla första screenen och så längst ner till vänster. "Recent Heros". Tur att det bara är beta

Edit: Kolla även stjärnan ovanför matchmaking.. Varför är den helt osymmetrisk och ful? Hade trott att det är fake men allvarligt, finns det någon som har så lite liv att han gör (på det stora hela rätt genomarbetade) fejkscreens på MENYN i ett spel...?

Tveksamt. Är ju "pre beta" så mycket kommer nog förbättras.
Citera
2011-09-03, 02:52
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Tveksamt. Är ju "pre beta" så mycket kommer nog förbättras.

Jo men liksom stjärnan.. Varför skulle de göra en fattig, sned paintdesign istället för att lämna den rutan tom? Det är ju inte så att designersarna gör stjärnans uddar under en lång tidsperiod och lägger in de halvfärdiga bildversionerna i spelet
Citera
2011-09-03, 11:59
Medlem
sdf90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jo men liksom stjärnan.. Varför skulle de göra en fattig, sned paintdesign istället för att lämna den rutan tom? Det är ju inte så att designersarna gör stjärnans uddar under en lång tidsperiod och lägger in de halvfärdiga bildversionerna i spelet

Det kan ju även vara så att det blir vissa fel när man print-screenar. kollar man på olika linjer som inte är vertikala eller lodräta så blir linjerna ofta lite ändrade. Tror faktiskt att det är printen som fått bilden att bli lite fel. Stavfel osv räknas inte med.

Om jag skulle göra en meny själv så skulle jag nog inte göra en såpass enkel sak som en stjärna ful. Det är ju i princip att bara gå in på photoshop, välja stjärnverktyget och sedan göra den så stor man vill ha den.

sdf90
Citera
2011-09-03, 14:04
Medlem
Elak trollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandpeople
Ja, jag har nästan svårt för att tro på det eftersom dom bara i förbifarten säger "åh, förresten så jobbar Eul hos oss". Men Valve själva säger ju det, och intervjun kommer från en seriös hemsida.

Fast egentligen känns det ju ganska ovidkommande. Jag menar, Eul hade väl slutat göra DotA ens innan de "bra" ROC-versionerna? Det enda han gjort för DotA i modern tid (lol) är namngett det, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in