2012-09-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninkalle
Jag hade lirat 900 games utan en abandon. Sen gick strömmen en dag så jag fick leave, men fick ändå inte low priority. Så jag antar att det beror på hur många procent av alla games man lämnar.
Kanske det, min kompisar har 500 games, men han blir ofta sur när det går dåligt och lämnar. Så han kanske har 10 abandon, när han lämnade en gång för att äta så fick han low priority i 24 timmar i alla fall.

Ibland tycker jag att det är helt stört med att söka games, ibland hittar jag game på en sekund och sedan declinar någon. Då blir man i high priority och då kan jag få vänta i tre minuter. (Inget fel att vänta tre minuter, men känns konstigt att vara i high priority och vänta tre minuter när man bara söker direkt och hitta efter en sekund.)
Citera
2012-09-06, 14:41
Medlem
TotalyMoos avatar
Har runt 400 games, 7 abandoned pga steamkrascher, strömavbrott och förlust av internet. Har inte lämnat en match frivilligt i varken sig Dota 2 eller HoN sedan typ 2009.

Hamnade inte i low-prio de första 6 gångerna jag blev utkastad ur spelet av misstag, men den sista (då jag fick något cp-problem med steam som tvingade mig installera om) så hamnade jag där.

Fy fan för lowprio asså, jag trodde folk i vanliga servrar var dumma i huvudet...
Citera
2012-09-06, 15:52
Medlem
Psycholog1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo
Har runt 400 games, 7 abandoned pga steamkrascher, strömavbrott och förlust av internet. Har inte lämnat en match frivilligt i varken sig Dota 2 eller HoN sedan typ 2009.

Hamnade inte i low-prio de första 6 gångerna jag blev utkastad ur spelet av misstag, men den sista (då jag fick något cp-problem med steam som tvingade mig installera om) så hamnade jag där.

Fy fan för lowprio asså, jag trodde folk i vanliga servrar var dumma i huvudet...

Det är helt i sin ordning, folk som inte kan få fason på sina datorer, sitt internet eller sin elleverantör ska givetvis straffas, hur vore det om man bara släppte allt sådant och sa "Jaha, var det elen som gick? Då får du spela igen!"

Bam, elen går igen.. och igen, och igen.. det är ohållbart. Hade det varit upp till mig hade ni fått en jävla permaban. Varför ska vi lida för att ni inte kan ta hand om era avtal, datorer och allt sådant?
Citera
2012-09-06, 16:09
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Det är helt i sin ordning, folk som inte kan få fason på sina datorer, sitt internet eller sin elleverantör ska givetvis straffas, hur vore det om man bara släppte allt sådant och sa "Jaha, var det elen som gick? Då får du spela igen!"

Bam, elen går igen.. och igen, och igen.. det är ohållbart. Hade det varit upp till mig hade ni fått en jävla permaban. Varför ska vi lida för att ni inte kan ta hand om era avtal, datorer och allt sådant?

Jag hoppas verkligen du skämtar. Tänker inte ens argumentera mot det där.

Citera
2012-09-06, 16:19
Medlem
Psycholog1sts avatar
Citat:

Du argumenterar inte eftersom du vet att jag i grund och botten har rätt, men eftersom du är en av de som jag bashar så kan du inte säga så mycket, eftersom att det vore dumt att idiotförklara sig själv. Gratulerar!
Citera
2012-09-06, 16:44
Medlem
Citat:
Du argumenterar inte eftersom du vet att jag i grund och botten har rätt, men eftersom du är en av de som jag bashar så kan du inte säga så mycket, eftersom att det vore dumt att idiotförklara sig själv. Gratulerar!
Håller med dig till 50% samtidigt som jag själv har väldiga problem med mitt internet. Vilket i min situation inte går att förändra då jag inte vet vad problemet är om det inte skulle vara internetleverantören. Internetleverantören säger att jag inte kan få bättre mottagning eller inte ens de själva vet problemet då jag bor så långt ut.

Skulle man då permabanna alla efter ett ofrivilligt lämnande skulle hela DotA2-communityn försvinna, men kan tänka mig att kanske införa detta efter 50 abandons eller liknande, men efter en känns lite väl tufft.

Förövrigt så har jag inte haft så mycket problem med folk som feedar och lämnar eller har så extrema problem. Spelade med två italienare igår varav en disconnectade hela tiden och båda två laggade som attans. Men ibland händer det, bara att söka om. (Kanske extremt enerverande om det skulle hända varje match, men så otur har jag inte haft ännu.)
Citera
2012-09-06, 16:45
Medlem
tossefars avatar
Citat:

Han har ju helt rätt. Man förstör gamet för 9 andra om man disconnectar, oavsett vad det är för anledning. Kan man inte hålla sig online ett helt game så kanske man ska se över sin situation...
Citera
2012-09-06, 17:02
Medlem
BF3G-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
helt sjukt vilka dramaqueens vi dota spelare är måste vara spelet som gör oss till QQing bitches bara tjafs här i tråden i spelet och på alla dota communitys
Har med åldern att göra, sönder curlade 15-20 åringar som har enorma problem med attityden.

99% av Dotaspelarna skulle jag vilja påstå passar in i den kategorin.
Citera
2012-09-06, 17:53
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Han har ju helt rätt. Man förstör gamet för 9 andra om man disconnectar, oavsett vad det är för anledning. Kan man inte hålla sig online ett helt game så kanske man ska se över sin situation...

Vet inte vad ni har för gudomliga leverantörer till ert nätverk, men om ni har 100% uptime så skicka gärna ett PM så byter jag på sekunden. Har just nu dubbelt nätverk hemma med Telia och Telenor för att undvika downtime, men det går ner ibland ändå.

Sen steamkraschen går inte mycket att göra åt. Spelade med fem polare, två av oss fick samma problem samtidigt och kunde inte ens starta steam förens det var ominstallerat.

Om om ni anser att man förtjänar en permaban för att det händer, tja, då tycker jag synd om er.

Nej, du har inte rätt i grund och botten. Jag har aldrig lämnat en match frivilligt och gör alltid mitt bästa för att få igång skiten när jag blir utkastad.

Som sagt, 7 games på 400, sen 0 DC's på 3 år av HoN anser jag vara ganska bra, men jag förmodar att ni aldrig upplevt tekniska problem i hela era liv.
Citera
2012-09-06, 17:59
Medlem
TotalyMoos avatar
Dubbelpost men det är ändå ett separat ämne från den andra.

Har någon lagt märke till att folk på senaste tiden börjat griefa genom att köpa så många couriers de kan och slänga över dem till fienden? Hade en Bane som gjorde det förra månaden (mitt i en jämn match) och sen dess har jag sett flera som gjort det.

På tal om permabans liksom...
Citera
2012-09-06, 18:34
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Dubbelpost men det är ändå ett separat ämne från den andra.

Har någon lagt märke till att folk på senaste tiden börjat griefa genom att köpa så många couriers de kan och slänga över dem till fienden? Hade en Bane som gjorde det förra månaden (mitt i en jämn match) och sen dess har jag sett flera som gjort det.

På tal om permabans liksom...

Tråkigt som fan. Bara att reporta och gå vidare tills nästa game. Sen har du ju ett ansvar att hålla moralen uppe i laget. Ett välmående lag kämpar in i det sista.
Citera
2012-09-06, 18:46
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkrockarn
Tråkigt som fan. Bara att reporta och gå vidare tills nästa game. Sen har du ju ett ansvar att hålla moralen uppe i laget. Ett välmående lag kämpar in i det sista.

Görs alltid, spelar för att ha kul och må bra (och gärna vinna också). Är väldigt sällan jag klagar på någon i laget eller om vi förlorar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in