2011-08-31, 22:08
Medlem
Requiem21s avatar
Hur tränar topplagen?
Har alla sin roll typ att en lirar support, en annan carry etc.
Eller switchar alla runt rollerna för att bli bra med alla gubbar?
Citera
2011-08-31, 23:26
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem21
Hur tränar topplagen?
Har alla sin roll typ att en lirar support, en annan carry etc.
Eller switchar alla runt rollerna för att bli bra med alla gubbar?

Beror på vad folk vill spela antar jag.

Oftast är det väl att folk har relativt fasta roller antar jag, när vi i DIPS spelade så hade vi en på support och brukade rotera carry hjältarna mellan 3pers ungefär
Citera
2011-09-01, 01:31
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
Beror på vad folk vill spela antar jag.

Oftast är det väl att folk har relativt fasta roller antar jag, när vi i DIPS spelade så hade vi en på support och brukade rotera carry hjältarna mellan 3pers ungefär

Och därför gick det som det gick =)
Citera
2011-09-01, 03:30
Medlem
bens0n1s avatar
Hur likt kommer detta spelet vara Dota? Är alla heroes likadana eller kommer det bara vara nya heroes? Antar att dom gör som hon och lägger in recept till items osv.
Citera
2011-09-01, 05:31
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boredbynoobs
Och därför gick det som det gick =)

?
Citera
2011-09-01, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
?

Åt helvete.
Citera
2011-09-01, 14:12
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaar
Pajkatt är inte ens top 20 imo; finns sjukt många som är bättre än honom.

Jag skulle inte värdera honom högre än någon spelare i MYM eller M5 ens, bara där är 10 st och då har vi inte ens nämnt några asiater.

(jag vet att MYM disbandat, men jag lever än så länge i förnekelse, buhu).

EDIT: Yapets är bra, men han gör så sjukt otroligt idiotiskt korkade jävla dumma misstag ibland. Jag har sett minst två games med honom där hans lag förlorat endast på grund av att han farmat långt borta utan tp (vem vet hur många games det finns som jag missat? -.-) vilket jag blir nästan arg bara att skriva om.

Han är grym, men något överskattad skulle jag nog säga att han är ändå.
Kul att du vet vilka top 20 är på ett nytt spel. Bara för att du kollade på turneringen vet du inte alls hur det är styra gubben. Så ganska idiotiskt att sitta och spekulera vilka som är bäst.
Citera
2011-09-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Kul att du vet vilka top 20 är på ett nytt spel. Bara för att du kollade på turneringen vet du inte alls hur det är styra gubben. Så ganska idiotiskt att sitta och spekulera vilka som är bäst.

Ärligt talat bör det ju vara nästan precis som att köra vanliga dota då det är vad icefrog ville. allt annat vore ju ett misslyckande
Citera
2011-09-01, 14:21
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Ärligt talat bör det ju vara nästan precis som att köra vanliga dota då det är vad icefrog ville. allt annat vore ju ett misslyckande
Misslyckat med lite förändring? Missuppfatta mig inte, tycker dota är riktigt bra och roligt spel. Men vi lär nog se en del nya grejer. Annars vore det ett misslyckande. Att skapa ett likadant spel med ny grafik, det är ett misslyckande.

F.ö. så är det ju inte Icefrog själv som gjort spelet, han har nog fått hjälp av X antal personer. Även om han personligen har haft mest att säga till om.
Citera
2011-09-01, 21:36
Medlem
saftsoppaN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusSinensis
Jag längtar så efter betan! Värmer upp och spelar LoL under tiden. Undrar om någon känner till vilka ranged heroes som kommer finnas i DotA2?

alla som finns i vanliga dota?
Citera
2011-09-02, 01:31
Medlem
Khaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre

60 %+ av att spela DotA på elitnivå, både i vanliga och med största säkerhet Dota 2, är nästan bara teori. Det är att positionera sig rätt, kunna beräkna på ett ungefär hur strider går innan de börjar, identifiera problem, simultankapacitet etc. Bra lag vinner med detta samt bra ledarskap och kemi i laget. Att vissa spelare kan få 97/100 lasthits istället för 92/100 när de freefarmar är nästan oväsentligt.

Pajkatt har visat gång på gång att han inte kan de jag nämnt ovan lika bra som andra. Jag skulle hellre låta Pusher spela carry i mitt lag istället för Pajkatt varje dag i veckan.
Citera
2011-09-02, 17:58
Medlem
sdf90s avatar
Här kommer lite läckta bilder som jag tror att ingen har lagt upp ännu. Det är inte gameplay utan hur det ser ut när man ska gå in på spel osv.

http://www.dota2-utilities.com/media/dota-2-menu-screenshots-leaked/203/

sdf90
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in