2016-02-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ja dom la till att man kan ta items från ground courier upp på klippor av just denna anledningen. (Eftersom man inte kan köpa flying courier min 0 längre)

tråkigt, men nödvändigt.
Citera
2016-02-07, 14:57
Medlem
Winbots avatar
Körde just en match och fick klart mitt 7k healing quest men det syntes inte så startade om dota och då står det att jag inte har battle pass men man kan se att jag klarat hela carry delen förutom 2 sidoquest och nästan klar med bloom delen, vafan?
Citera
2016-02-15, 02:00
Medlem
thejams avatar
Fyfan, har droppat från 5.8k till 5.3k. Känns som om jag bara får sånna kissiga lag hela tiden. Ett game till exempel gick jag runt 20-2 men torskade ändå för hela mitt lag låg på 1-15, typ. Nu var det ju ett extremexempel men det är nästan på den nivån hela tiden. Kan bara helt enkelt vinna. Hur fan bryter man en sån här trend?

Rent logiskt vet jag att jag själv gör något fel. Jag är ju den enda gemensamma nämnaren i alla dessa games. Men vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att börja vinna matcher kontinuerligt igen.
Senast redigerad av thejam 2016-02-15 kl. 02:13.
Citera
2016-02-15, 11:57
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Fyfan, har droppat från 5.8k till 5.3k. Känns som om jag bara får sånna kissiga lag hela tiden. Ett game till exempel gick jag runt 20-2 men torskade ändå för hela mitt lag låg på 1-15, typ. Nu var det ju ett extremexempel men det är nästan på den nivån hela tiden. Kan bara helt enkelt vinna. Hur fan bryter man en sån här trend?

Rent logiskt vet jag att jag själv gör något fel. Jag är ju den enda gemensamma nämnaren i alla dessa games. Men vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att börja vinna matcher kontinuerligt igen.

Man har alltid win och losestreaks, själv droppa jag ner till 4,3k för ett tag sig är uppe på 4,8k nu igen efter en streak. Det är sån jävla skillnad på folk runt 4,5k-5k. Vissa spelar som gudar och andra är ryska jävla accbuyers. Någon fel match ett par games i rad så tappar man massa rating. Sen när man själv spelar support hänger ju allt på att det är kompetenta personer på cores oavsett hur bra man själv spelar

Det är fan sällan man får jämna games senaste tiden tycker jag, är fan alltid stomp åt något håll.
Senast redigerad av wastaah 2016-02-15 kl. 12:10.
Citera
2016-02-15, 19:07
Medlem
h4xors avatar
Finns det någon bra sida med guider och sånt? Min hero pool är rätt så liten och när jag googlar så hittar jag mest bara en massa gamla guider. Kan vara rätt så bra att ha något som en grund.
Citera
2016-02-16, 19:21
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Finns det någon bra sida med guider och sånt? Min hero pool är rätt så liten och när jag googlar så hittar jag mest bara en massa gamla guider. Kan vara rätt så bra att ha något som en grund.

Tycker inte man ska stirra sig blind på hero guides SPECIELLT inte om man är ny, visst vill man lära sig en avancerad hero som typ invoker är det väll kanske intressant eller nån hero som kan fylla många olika roller. Men oftast så spelar det igen roll för man låser sig till 2 roller mer eller mindre, så man bör veta varför man pickar en hero innan man gör det att då sitta o läsa en guide för varje hero är lika givande som att typ sitta och läsa fysik teori istället för att räkna när man plugga inför ett prov.

Läser man i en guide, för att ta ett dåligt exempel att shadowblade är ett core item på slark. Ok då går du shadowblade varenda gång du spelar heron, utan att ifrågasätta varför. Det absolut bästa (ur lära sig perspektiv) vore att inte ha ett enda item eller skill i ingame guide utan man måste resonera sig fram till vad jag måste ha för item det här gamet.

Tex ok jag spelar slark och möter 4 squishy int heros, andra laget verkar ha supports som inte är helt inkompetenta -> drar slutsatsen att dom kommer köpa sentrys/dust. Det verkar även bli mycket early fights, kanske ska rusha en drums istället och sen gå blinkdagger och bkb.
Citera
2016-02-18, 11:30
Medlem
girigfans avatar
är det nån större uppdatering på g? tar hela 1,5h att ladda ner senaste versionen..
Citera
2016-02-18, 13:02
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
är det nån större uppdatering på g? tar hela 1,5h att ladda ner senaste versionen..

Compendium och nya kosmetiska item.
Citera
2016-02-18, 20:40
Medlem
TheBITs avatar
Alltså har nog bränt mer än 35-40 treasures för att försöka få mirana-setet. "Större chans till drop ju fler du öppnar" my ass.

I övrigt är WBP jävligt kul överlag, mycket softa feats
Citera
2016-02-19, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ja dom la till att man kan ta items från ground courier upp på klippor av just denna anledningen. (Eftersom man inte kan köpa flying courier min 0 längre)
Hade de inte ett tag att man kunde gå ner automatiskt om man inte kunde gå ner?
Citera
2016-02-19, 17:43
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Hade de inte ett tag att man kunde gå ner automatiskt om man inte kunde gå ner?

Osäker tror dock det fortfarande finns om du blir typ cliffhookad av en pudge som använt blinkdagger
Citera
2016-02-19, 17:44
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Alltså har nog bränt mer än 35-40 treasures för att försöka få mirana-setet. "Större chans till drop ju fler du öppnar" my ass.

I övrigt är WBP jävligt kul överlag, mycket softa feats

Vill du ha något som är rare öppna inte en jävla kista, köp på market när det går ist. 1/100 av genomsnittspriset att få det ur en kista typ.

Men visst, vill ha begäret är för stort ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in