Citat:
Ursprungligen postat av
h4xor
Finns det någon bra sida med guider och sånt? Min hero pool är rätt så liten och när jag googlar så hittar jag mest bara en massa gamla guider. Kan vara rätt så bra att ha något som en grund.
Tycker inte man ska stirra sig blind på hero guides SPECIELLT inte om man är ny, visst vill man lära sig en avancerad hero som typ invoker är det väll kanske intressant eller nån hero som kan fylla många olika roller. Men oftast så spelar det igen roll för man låser sig till 2 roller mer eller mindre, så man bör veta varför man pickar en hero innan man gör det att då sitta o läsa en guide för varje hero är lika givande som att typ sitta och läsa fysik teori istället för att räkna när man plugga inför ett prov.
Läser man i en guide, för att ta ett dåligt exempel att shadowblade är ett core item på slark. Ok då går du shadowblade varenda gång du spelar heron, utan att ifrågasätta varför. Det absolut bästa (ur lära sig perspektiv) vore att inte ha ett enda item eller skill i ingame guide utan man måste resonera sig fram till vad jag måste ha för item det här gamet.
Tex ok jag spelar slark och möter 4 squishy int heros, andra laget verkar ha supports som inte är helt inkompetenta -> drar slutsatsen att dom kommer köpa sentrys/dust. Det verkar även bli mycket early fights, kanske ska rusha en drums istället och sen gå blinkdagger och bkb.