Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 01:19
  #18637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Wtf, måste verkligen kolla upp det här igen, men har spelat warlock flera gånger sedan och har visat 2000 hp på golems varje gång jag kollat.

Btw, detta var jag som var helt efter och kollade på golems efter aghanims som jag nästan alltid köper, vilket ju sänker hpn på dem...
Citera
2018-07-14, 23:34
  #18638
Medlem
chessjamts avatar
Har inte spelat dota på ett tag nu men fått tillbaka spelfebern de senaste dagarna. Har det blivit svårare att gå solo roshan som Ursa nu än för ett år sedan? Tyckte att man kunde rusha honom tidigare utan att behöva ha Vladimirs Offering färdig utan endast med morbid mask och maxa overpower så kunde man ta han väldigt early.
Citera
2018-08-02, 13:28
  #18639
Medlem
En fråga angående rankningen, jag körde några matcher och började på runt 21% progress på min medalj. Förlorade 3-4 matcher i rad och kom ner under nollan. Finns det en negativ score, eller om jag vinner en match nu hoppar den upp till typ 10% då?
Alltså, om man är på 0% på en medalj, finns det en negativ siffra som inte syns som man måste arbeta upp innan man börjar jobba på sin medalj igen?
Citera
2018-08-04, 11:11
  #18640
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
En fråga angående rankningen, jag körde några matcher och började på runt 21% progress på min medalj. Förlorade 3-4 matcher i rad och kom ner under nollan. Finns det en negativ score, eller om jag vinner en match nu hoppar den upp till typ 10% då?
Alltså, om man är på 0% på en medalj, finns det en negativ siffra som inte syns som man måste arbeta upp innan man börjar jobba på sin medalj igen?

Nej. 0 Är 0.
Din MMR sjunker dock.
Citera
2018-08-04, 12:46
  #18641
Medlem
56ks avatar
Jag förstår inte varför Dota har ett medaljsystem när det egentligen bara är relevant för topp 100, möjligtvis en bra indikation för topp 1000.
För oss vanliga spelare är det fortfarande "1k 2k 3k 4k 5k". Sen förstår jag inte poängen med ett medaljsystem som är statiskt, spelaren med högsta medaljen kan ha lägsta mmr av 10 spelare.

När jag kalibrerade stod jag kvar på samma mmr men förlorade i medaljranking.
__________________
Senast redigerad av 56k 2018-08-04 kl. 12:50.
Citera
2018-08-04, 13:12
  #18642
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag förstår inte varför Dota har ett medaljsystem när det egentligen bara är relevant för topp 100, möjligtvis en bra indikation för topp 1000.
För oss vanliga spelare är det fortfarande "1k 2k 3k 4k 5k". Sen förstår jag inte poängen med ett medaljsystem som är statiskt, spelaren med högsta medaljen kan ha lägsta mmr av 10 spelare.

När jag kalibrerade stod jag kvar på samma mmr men förlorade i medaljranking.
Nej, högst medalj innebär högst MMR.
Citera
2018-08-04, 15:04
  #18643
Medlem
Jag vann 3 matcher i rad igår kväll och medaljen står kvar på 0% så jag antar att jag måste upp i MMR igen för att den ska börja klättra. Det blir segt med tanke på att jag hade en streak på 14 losses. Kommer bli kämpigt...
Citera
2018-08-07, 00:37
  #18644
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Jag vann 3 matcher i rad igår kväll och medaljen står kvar på 0% så jag antar att jag måste upp i MMR igen för att den ska börja klättra. Det blir segt med tanke på att jag hade en streak på 14 losses. Kommer bli kämpigt...

Har du kollat idag igen? Procentsatsen är lite seg ibland.
Citera
2018-08-07, 00:40
  #18645
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Nej, högst medalj innebär högst MMR.


Nej.
Medaljen bestäms av dina 10 kalibreringsmatcher, dessa sker var 6:e månad.
Din MMR används som startpunkt för dessa matcher,.

Medaljen kan bara bli uppgraderad. Förlorar du 100 matcher på raken så kommer din MMR störtdyka men medaljen förblir oförändrad.
Citera
2018-08-07, 13:53
  #18646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Har du kollat idag igen? Procentsatsen är lite seg ibland.

När jag loggade in idag hade den hoppat upp till 5% efter 7 vinster i rad. Bara att kämpa på alltså, men skönt som fan att det har börjat röra på sig igen.

Spelade däremot en match igår där mitt lag la in 1500 team tokens, vann den men fick inga poäng för det!
Citera
2018-08-08, 09:02
  #18647
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
När jag loggade in idag hade den hoppat upp till 5% efter 7 vinster i rad. Bara att kämpa på alltså, men skönt som fan att det har börjat röra på sig igen.

Spelade däremot en match igår där mitt lag la in 1500 team tokens, vann den men fick inga poäng för det!

Jag tror jag har fel, det verkar som om det finns något underliggande. Jag förlorade flera matcher i rad, precis som du, och det tog sen ett par matcher innan procentsatsen dök upp och steg.
Citera
2018-08-08, 11:43
  #18648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror jag har fel, det verkar som om det finns något underliggande. Jag förlorade flera matcher i rad, precis som du, och det tog sen ett par matcher innan procentsatsen dök upp och steg.

Ja jag tror att medaljerna har MMR breakpoints eftersom ens MMR fortfarande är synlig i Stats menyn.
Tex: Archon 3 startar på 2700 MMR. Du har 0% på Archon 3, och 2700 MMR exakt, sen förlorar du 100 MMR. För att börja räkna uppåt igen så måste du först vinna tillbaks upp till 2700.
Segt, men sånt är livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback