2015-04-14, 23:45
Medlem
Hundlejons avatar
Ponera att Sniper ligger på den nivån att han prioriterar Shadowblade och MoM hellre än något annat är väl Phantom Assassin någorlunda effektiv mot honom? En squishy med låg movement speed som förlitar sig på auto attacks, låter som prime target för PA tycker jag.

Edit: utan ministun från headshot är han väl också ännu mer av ett byte
Citera
2015-04-15, 00:28
Medlem
chessjamts avatar
Spelade en match för första gången på ett par veckor som PL tillsammans med Gyro, PA, WK och Lich. Motståndarna hade Earthshaker, Riki och lifestealer. Två i deras lag övergav ganska snabbt men trots det så förlorade vi. PA afk i några minuter och hamnade bakom i lvl och farm tidigt. Men det värsta var våran lich. Inga wards eller dust köper han och så farmar han solo när vi andra slåss, skiter i team fight. När vi snackar med han i chatten så får vi till svar att det här är hans femte dotakonto som han brukar använda när han spelar samtidigt som han tittar på TV.

Glömde säga att det här var rankat. Iofs på låg mmr men fan ändå.
Citera
2015-04-15, 13:35
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Ponera att Sniper ligger på den nivån att han prioriterar Shadowblade och MoM hellre än något annat är väl Phantom Assassin någorlunda effektiv mot honom? En squishy med låg movement speed som förlitar sig på auto attacks, låter som prime target för PA tycker jag.

PA är och har alltid varit en bra counter mot Sniper just för att han har en inbyggd gap closer. Samma sak med heroes som Storm och Riki.

Nackdelen med att förlita sig på heroes med blink dagger är att sharpnel är helt sinnessjuk just nu och gör det riktigt svårt att få en bra initiate runt deras high ground. Går såklart att komma runt, speciellt om du bygger force staff utöver blinken, men det blir enklare med en gap closer som inte går att avbryta.
Citera
2015-04-15, 14:09
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
PA är och har alltid varit en bra counter mot Sniper just för att han har en inbyggd gap closer. Samma sak med heroes som Storm och Riki.

Nackdelen med att förlita sig på heroes med blink dagger är att sharpnel är helt sinnessjuk just nu och gör det riktigt svårt att få en bra initiate runt deras high ground. Går såklart att komma runt, speciellt om du bygger force staff utöver blinken, men det blir enklare med en gap closer som inte går att avbryta.

Jo, var ju lite det jag tänkte att gap closers fungerar effektivt mot honom. PA har en sådan och kontrar dessutom hans ess passivt, någorlunda.

Jag spelar först vid nästa stora patch igen, orkar ej troll i vartannat jävla game.
Citera
2015-04-17, 01:59
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Jo, var ju lite det jag tänkte att gap closers fungerar effektivt mot honom. PA har en sådan och kontrar dessutom hans ess passivt, någorlunda.

Jag spelar först vid nästa stora patch igen, orkar ej troll i vartannat jävla game.

2015-04-26 slutar Starladder, då kommer 6.84 skrev Icefrog precis.
Citera
2015-04-17, 08:47
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
2015-04-26 slutar Starladder, då kommer 6.84 skrev Icefrog precis.

Du gav mig just nytt hopp för Dota2, heja heja!

Försökte mig på ett game igår, skön historia med en first time techies som tyckte de mest uppenbara minplaceringarna var drag värda Sun Tzu.
Citera
2015-04-19, 17:02
Medlem
Mattsson69s avatar
Välkommna in på fb.dota2 vi behöver fler fbdasar här inne, vi var ju så många för nåt år sen.

Rätt så givande o se att daggern har blivit så viktig nuförtiden, Axe taunt är ju bara så efterblivet.

Sniper har jag aldrig problem med, därimot jävla Troll/PA dominerar varenda game om man låter det gå till lategame.

Glömde slark, han kan va extremt äcklig också.
Citera
2015-04-19, 20:09
Medlem
Det verkar vara ganska populärt med Sven/Magnus kombo, fy fan när Sven väl får sin bkb och empower.. Sinnessjuk splash
Citera
2015-04-19, 22:34
Medlem
TheBITs avatar
Citat:

proccsen med -attackspeed blir inte så kul för en pa. Handlar mest om tur då
Citera
2015-04-19, 22:35
Medlem
TheBITs avatar
Skippar för övrigt rankat till nästa patch. Bara tråkigt nu.
Citera
2015-04-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Det verkar vara ganska populärt med Sven/Magnus kombo, fy fan när Sven väl får sin bkb och empower.. Sinnessjuk splash

magnus är en sjukt underskattade hero, sjukt nice med disruptor. sven/magnus har jag nog aldrig varit med om. inte så att jag kommer ihåg det i alla fall.
Citera
2015-04-23, 00:19
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Varför i helvete spelar varenda jävla rysshora på andra servrar än dom ryska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in