2013-06-22, 17:09
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Ser du inte heller problem att när folk är mutade så kan man inte kommunicera vid eventuella swaps? Det kommer ju förstöra hela lagkompositionen.

Jag spelar hellre med mutade spelare än några som snackar skit hela gamet. Om du spelar på sådan hög nivå när lagkomposition är viktigaste som finns så tycker jag att du måste ta dig i kragen och inte bli mutad, eller så kan du välja hero sist och ta vad laget behöver.

Det är som sagt, endast 1% av Dota 2's spelare som är mutade just nu, inte sådant stort problem. Däremot var trashtalking överdrivet stort problem som motverkade nybörjare från att spela som Valve poängterade. Sen var det irriterande när någon idiot poängterade varenda misstag man gjorde, utan misstag skulle inget lag vinna.

För att förtydliga för dig, de som blir mutad förbättrar sitt beteende och inte gör om samma misstag, detta har valve skrivit i sin blogg och är viktig för dig att förstå.
Citera
2013-06-23, 06:04
Medlem
Blaze.s avatar
Har inte lirat pa 10 manader da jag hart vart och ar fortfarande ute och reser men kan nagon forklara det nya systemet med mute. Innebar det att man inte kan skriva/snacka ingame i ett x antal timmar eller kan man inte spela alls?
Citera
2013-06-23, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte lirat pa 10 manader da jag hart vart och ar fortfarande ute och reser men kan nagon forklara det nya systemet med mute. Innebar det att man inte kan skriva/snacka ingame i ett x antal timmar eller kan man inte spela alls?
Man kan inte skriva ingame, eller använda voice chatten. Man kan blinka max 3 gånger på kartan lite då och då. Man kan inte rita på kartan. Men det påverkar inte alls vilka man hamnar med i matchmaking eller hur mycket points man får efter varje game.
Citera
2013-06-23, 10:44
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Ser du inte heller problem att när folk är mutade så kan man inte kommunicera vid eventuella swaps? Det kommer ju förstöra hela lagkompositionen.
Bete dig som folk istället så blir du inte mutad.
Spelar hellre med en som är mutad än att få läsa en massa dynga som inte hjälper ett skit.

Jag trashtalkar som fan, men jag har ALDRIG åkt på en mute.
Gissar på att du trashtalkar genom personliga påhopp, synd att du inte kan bli bannad permanent.
Citera
2013-06-23, 11:57
Medlem
Alvéss avatar
Blev chatmutad för första gången igår. Brukar mest använda chaten för att leda mitt lag, lägga upp planen för hur vis ska kunna vinna, när vi ska pusha, vilka nyckelitems vi behöver och tjata om att de ska böra tp's.

Händer att jag driver med flameande idioter och då jag skaffar divine rapier i 20-30% av alla games brukar jag avsluta med "divine doto, best doto". Lite tråkigt att inte kunna påverka laget med annat än pings på ett tag då jag är övertygad om att min kommunikation hjälper mitt lag att vinna mer och förbättrar spelupplevelsen för alla.
Citera
2013-06-23, 11:58
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Man får tillbaka sin report om den går igenom, sedan får man två extra oavsett varje vecka. (Så länge man har använt de 2 man fick veckan innan)

Använder du två reports vecka 1, så får du tillbaka de igen. När vecka 2 startar sitter du nu på 4 reports, men om du inte reportar någon (och inte "spenderar" dina 2 reports) så stannar du på 4 reports vecka 3.
Värt. Va alldeles för lite reports i början. Jag som älskar o rapportera folk.
Citera
2013-06-24, 02:35
Medlem
ManOLegends avatar
ibland stängs plötsligt spelet av när man spelar, något som märkt samma sak?
Citera
2013-06-24, 10:00
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOLegend
ibland stängs plötsligt spelet av när man spelar, något som märkt samma sak?

Jepp, verkar ha med servers att göra. Att spelet är i beta-fas är inte heller något som gör saken bättre.

Vet någon förresten hur solo matchmaking fungerar? Jag har precis vågat mig på att prova det, men det känns som om jag spelar på en separat rating där; känns verkligen som om man kör med bottenskrapet.
Senast redigerad av Sumsarr 2013-06-24 kl. 10:23.
Citera
2013-06-24, 11:21
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Vet någon förresten hur solo matchmaking fungerar? Jag har precis vågat mig på att prova det, men det känns som om jag spelar på en separat rating där; känns verkligen som om man kör med bottenskrapet.

Har sneglat på solo matchmaking också men inte provat än? Är motståndet verkligen så mycket sämre där? Iofs är det kanske inte problem från min sida, de sista dagarna har jag fan knappt vunnit ett enda game.
Citera
2013-06-24, 11:33
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Har sneglat på solo matchmaking också men inte provat än? Är motståndet verkligen så mycket sämre där? Iofs är det kanske inte problem från min sida, de sista dagarna har jag fan knappt vunnit ett enda game.

Jag har personligen bara kört 5-6 matcher där, men varje match är fylld med 7-10 carries och ingen köper courier eller wards (om du inte gör det själv, det vill säga).

Intrycket jag får är verkligen det att man hamnar på en neutral nivå där ratingen är +- 0. Spelade t.ex. nyss med en Huskar som lyckades dö 16 gånger på 30 minuter. En sådan kille hade jag aldrig kunnat hamna med i vanlig matchmaking, då min rating absolut förbjuder det.

Problemet med vanlig matchmaking blir dock istället, åtminstone när man köar ensam, att man kan hamna mot koordinerade lag/lanes som använder Skype och dylikt.

Det lämnar team fritt, vilket är det jag kör mest. Tyvärr är dock laget inte alltid online.

Ack, i-landsproblem.
Citera
2013-06-24, 11:54
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jag är ganska säker på att allt de skrev där inte är sant. Jag har blivit mutad bara minuten efter ett game, omöjligt att de hinner kolla igenom om man gjort något på den tiden...
Då blev du sannolikt straffad för tidigare synder.
Citera
2013-06-24, 14:49
Medlem
Gantss avatar
Någon annan som har problem med att starta spelet? Jag startar spelet men den stängs av på direkten och jag återkommer till min skrivbord. Någon som vet vad problemet är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in