2010-09-16, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Finns dock en SKITBRA Hon-klan och det är LOAD, där bl a chu och Loda spelar, om du vet vilka det är. Jag antar att de piskar dig på snoppen i DOTA också. Men ja, HoN ligger självklart efter på skillnivå, speciellt om man jämför med t ex EHOME från Kina som är brutalt jävla mammutbra

Men det kommer jämna ut sig när spelet funnits längre!

Nu är du allt ute och cyklar.

För övrigt tror jag inte "Dota 2" kommer bli ett försök till att klona Dota, utan snarare ett försök att förnya genren. Valve tar inte över Icefrog för att plagiera ett gammalt spel.
Citera
2010-09-16, 16:10
Medlem
IceFrog gjorde allt så jävla bra. Han lyssnade på spelarna, och satte därefter ihop ett balanserat spel av tidigare DotA versioner - som sedan HoN och LoL helt enkelt kopierade då det var ett ortoligt vinnande koncept. IceFrog ÄR hela genren.

Jag anser fortfarande att DotA är det bättre av de tre då de andra helt enkelt saknar den äkta känslan, vilket förmodligen också är anledningen till att de flesta proffs stannat i DotA. DotA har heller aldrig stannat i utvecklingen, och nya turneringar ploppar fortfarande upp med härliga prissummor (nu senast iom http://www.darer.com).

Det enda som håller DotA tillbaks är givetvis begränsningarna i WC3-motorn, men med Valve bakom sig och en fristående klient är jag helt övertygad om att IceFrog äntligen kan lösa dessa problem. Han har alltid lyssnat på spelarna i första hand. DotA 2 kommer bli sjukt bra, frågan är hur många inom varje community som kommer gå över. Gissningsvis större delen av DotA-scenen (även om det kanske blir lite fördröjt likt SC:BW->SC2) och de som spelar HoN och LoL för begränsningarnas skull.

Sedan hur många som stannar där beror självklart på hur IceFrog lyckas. Jag har dock svårt att se hur han ska kunna misslyckas, och som vi alla vet är han sjukt noga innan han släpper nytt.
Citera
2010-10-01, 00:30
Medlem
BillTheButchers avatar
Ser fram emot detta så jävla mycket.

6.69 är på ingång med har jag hört.
Citera
2010-10-03, 23:18
Medlem
Blanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
HoN blir förhoppningsvis så stort så DotA 2 inte får några spelare. HoN är allt jag saknade i DotA

Förstår inte alls tjusningen i HoN. DotA känns så mycket mer direkt. Gillar inte heller grafiken i HoN. DotA har, och kommer alltid att ha sin charm. Det enda positiva med HoN är enligt mig att man ser mana-bars på andra heroes. Köp-systemet kan vara fördelaktigt för nya spelare i HoN men hela HoN känd väldigt dystert. IsGrodaN^ is the BAWS.

DotA's gröna ängar. <3
Citera
2010-10-04, 04:18
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Ser fram emot detta så jävla mycket.

6.69 är på ingång med har jag hört.
ORLY att DotA ska få update.
Citera
2010-10-04, 04:34
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
ORLY att DotA ska få update.

Jag menade att jag hörde att det skulle komma den här veckan.
Citera
2010-10-04, 04:36
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blani
Förstår inte alls tjusningen i HoN. DotA känns så mycket mer direkt. Gillar inte heller grafiken i HoN. DotA har, och kommer alltid att ha sin charm. Det enda positiva med HoN är enligt mig att man ser mana-bars på andra heroes. Köp-systemet kan vara fördelaktigt för nya spelare i HoN men hela HoN känd väldigt dystert. IsGrodaN^ is the BAWS.

DotA's gröna ängar. <3

Varför vill du att spel ska vara lätta?
Citera
2010-10-04, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
Det är mycket mer balancerat och kräver 100% skills, du måste sikta med varje attack, inklusive heals. Det finns inga criticals som helt slumpartat kan vända en fight. Alla skills gjör en specifik skada och alla heroes har ett visst HP likaså är alla heals på specifika värden. Så slutsummerat så krävs BLC OTROLIGT mycket mer skills än HoN, inga random crits, inga auto attacks, inga auto heals (typ som en aoe klick astrolabe) etc.

Och mer tävlingsinriktat är just av det faktum att det är så skillbaserat och att det är skapat just för competative game, spelet är nu i beta med ca 1200 spelare (tror jag, har för mig att jag läste detta / såg det ingame) och har redan haft flera turnering sponsrade, bland annat så har de haft en steelseries cup sponsrat med tusen euro i prispengar och dessutom

Cup Prizes:
1st Place:
3x SteelSeries Xai Laser mouse
3x SteelSeries Merc Stealth keyboard
3x SteelSeries 9HD mousepad

2nd Place:
3x SteelSeries Siberia v2 headset
3x SteelSeries 4HD mousepad

3rd Place:
3x SteelSeries Kinzu Optical mouse
3x SteelSeries 4HD mousepad

http://www.own3d.tv/lvlup#/watch/32051
Här finns en del casts för BLC, kan även tillägga att jag är ett stort fan av HoNcast och dess staff men tycker dessa kommentatorer är bättre en de på honcast.

Vilket jävla BS. BLC suger, HoN är mycket bättre, DotA också. Kom in på banan, du sitter och spelar skitspel där folk suger. Du vet att du kommer vara SÄMST igen, ifall BLC någon gång blir bra, och lite mer folk börjar spela skiten.
Citera
2010-10-04, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D3ep
IceFrog gjorde allt så jävla bra. Han lyssnade på spelarna, och satte därefter ihop ett balanserat spel av tidigare DotA versioner - som sedan HoN och LoL helt enkelt kopierade då det var ett ortoligt vinnande koncept. IceFrog ÄR hela genren.

Håller med till 100% att IceFrog är jävligt bra och har gjort så mycket för genren. Och dessutom att HoN kopierade DotA. Men LoL är väl då ingen kopia av DotA? Jag har spelat Dota bra många år nu och jag tycker LoL känns mer som ett helt nytt spel än en kopia. Självklart är många saker kopierade, men så är det ju med de flesta nya spelen. De "kopierar" och lånar saker från andra spel och sedan förbättrar dom. DotA exempelvis är ju i grund och botten en kopia från "Aeon of Strife" från SC.
Men visst utan IceFrog och DotA hade moba-spelen inte varit så populära som de är idag och spel som LoL och HoN hade förmodligen inte existerat.
Citera
2010-10-04, 21:59
Medlem
Blanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Varför vill du att spel ska vara lätta?

Hur menar du nu?
Citera
2010-10-04, 22:04
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
Och mer tävlingsinriktat är just av det faktum att det är så skillbaserat och att det är skapat just för competative game, spelet är nu i beta med ca 1200 spelare (tror jag, har för mig att jag läste detta / såg det ingame) och har redan haft flera turnering sponsrade, bland annat så har de haft en steelseries cup sponsrat med tusen euro i prispengar och dessutom
Värt att nämna så har ju de där utgivarna av AoC köpt upp BLC
Citera
2010-10-05, 11:34
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Vilket jävla BS. BLC suger, HoN är mycket bättre, DotA också. Kom in på banan, du sitter och spelar skitspel där folk suger. Du vet att du kommer vara SÄMST igen, ifall BLC någon gång blir bra, och lite mer folk börjar spela skiten.

Varför är BLC dåligt? Det är som att jämföra WoW och CS och komma fram till att CS är dåligt. Det är ju knappt samma spel. Bara för att du är dålig på ett spel så betyder det inte automagiskt att det är värdelöst.

Sen att Icefrog gjorde allt så balanserat så är det ju nästan myt varning på det. Alla hjältar var obalanserade när de kom och det är samma i HoN. (slutade spela Dota innan Kaldr kom).

Sen vet jag inte vart du fått ditt påstående om att folk suger på BLC. Finns ett gäng som är riktigt bra på det. Varför kommer han vara sämst när BLC blir bra föresten? Om man lirat sen betan så borde man vara ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in