2010-09-27, 07:14
Medlem
fearzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenalista
Är jag ensam om att tycka att detta känns alldeles för "snyggt/bra utfört" för att vara gjort helt impulsivt av tre (troligtvis) nerknarkade tonåringar? Känns helt otroligt att dom ska ha lyckats mörda, stycka, forslat bort relativt långt, grävt ner, städat och sedan fortgått med sina liv rätt normalt. Och allt detta utan att lämna några större spår. Det känns som att antingen är de jäkligt mycket duktigare än vad de verkar eller så är det något fishy.. Nu har dock jag ingen erfarenhet av drogerna som sägs vara inblandade så jag kan ju förstås vara ute och cykla..

Hoppas detta klarnas upp snarast.

Intressant, har ej sett på det så. Så vitt jag vet så är benzo väldigt förvirrande, extra skevt med alkohol. Finns ett par tripprapporter här på flashback då folk vaknat upp blodiga i sina sängar utan att veta vad de gjort etc
Citera
2010-09-27, 09:19
Medlem
laserlasses avatar
Mycke som talar för att det inte är dessa killar som utförd dådet om nu killen är död

Inpuls

väldigt unga

ja osv
Citera
2010-09-27, 13:00
Medlem
adampoos avatar
Polisen har tydligen tagit in extra tekniker för mobiler osv.

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...a-polisen-ratt
Citera
2010-09-27, 13:44
Medlem
Var i Alfta på förmiddagen, såg att det cirkulerade en helikopter flitigt i området för sökandet.
Citera
2010-09-27, 15:36
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Mycke som talar för att det inte är dessa killar som utförd dådet om nu killen är död

Inpuls

väldigt unga

ja osv

Vad tycker du att det är som inte talar för det?
Nog tror jag det är dom , men vi får se.......
Jag känner inte dom men CL vet jag vem har var /är.......
Citera
2010-09-27, 16:20
Medlem
Jag har följt denna tråd från början, men det är en sak som jag tänkt på.. Om det står nånstans så har jag missat det helt. Jag undrar hur dessa tre GM blev anklagade från början? Hur fick polisen veta om dessa killar?
Citera
2010-09-27, 16:34
Medlem
KrösaMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayo
Jag har följt denna tråd från början, men det är en sak som jag tänkt på.. Om det står nånstans så har jag missat det helt. Jag undrar hur dessa tre GM blev anklagade från början? Hur fick polisen veta om dessa killar?

En av killarna berättade för en kompis, pallade väl inte riktigt.
Kompisen kontaktade Farbror Blå.
Citera
2010-09-27, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse

Inpuls

väldigt unga

ja osv

Nog är det väl en del som talar för det, i alla fall.

Ett tänkbart scenario är ju att någon av trions kompisar - sannolikt farligare än alla tre tillsammans - gjort slut på CL. Trion har haft kännedom om saken.
Under influenser av droger har därefter någon i trion snackat om saken, men själv lekt allan ballan och sagt att det var han som gjorde det osv osv.
Personen han berättade det för kontaktade polisen.

Vid konfrontation av polisen inser han att han har två alternativ: att dra en historia som han förvisso kan bli dömd för, men som kanske inte stämmer överens med verkligheten och därmed kan fria honom.
Alternativt gola dit polaren som han vet gjorde det, med risk för att han ändå kommer blåneka samtidigt som polisen inte hittar kroppen - vilket skulle innebära problem för den snacksalige.

Det skulle kunna vara så, men i dagsläget vet man ju ingenting.
Det är väl först när kroppen dyker upp man kan börja dra slutsatser.
Citera
2010-09-27, 18:13
Medlem
ThirdMs avatar
http://helahalsingland.se/bollnas/bo...vid-skogsvagar

Inget nytt dock.
Citera
2010-09-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82

Däremot blir det nog lite trixigt att avgöra vem ur trion som begick mordet - förutsatt att ingen tar på sig det. Vilket å andra sidan inte är en garanti för att just den personen på egen hand mördade.

Sedan Morden i Malexander kan samtliga gärningsmän dömas för mord, enligt nya bestämmelser kring medgärningsmannaskap, oavsett om man vet vem som mördat så länge de agerat i samförstånd.
Citera
2010-09-27, 20:15
Medlem
"19-åringen som körde bilen med mordoffret säger sig ha kört maximalt två mil på den vägen innan han svängde in på en mindre väg, säger spaningsledaren Sune Nordh."

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...vid-skogsvagar
Citera
2010-09-27, 22:52
Medlem
Hur kan det vara så svårt för polisen i Bollnäs att ta tag i detta,,, är det för att det är en mindre viktig person det gäller??? Tycker nog att de borde skämmas med sin uttalanden.
Hur kan det komma sig att inte förhören inte hålls oftare, varför blir de inte "vallade" på platsen??
Har dom inte körkort så kan väl polisen hänga på "övningskörning" på bilen och låta den som säger sig kört köra...
Tack gode gud att det inte är min son. Kan bara känna med anhöriga till alla.
Och beklaga att det händer här i detta tafatta polisdistrikt som "kan själv"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in