2010-09-23, 10:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvartdubor
Det är inte långt mellan Bollnäs och Alfta. De flesta som bor i byhålan Bollnäs kan nog Alfta utan och innan.

Det finns svart på vitt att DJ har koppling till Alfta - i det mål som har slagits ihop med människorovet. Han och två andra kompisar bröt sig i maj i år in i ett fritidshus där, och samtliga har erkänt brott.
Citera
2010-09-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favola
Jag bor mitt ute i skogen, sista huset på vägen ca 1.5 mil utanför Bollnäs. Natten mellan tis-ons så vaknar jag av att hundarna skäller och jag hör en bil som åker fort förbi. Gick upp å kollade, eftersom de inte hör till vanligheterna att bilar alls åker här, speciellt inte sent om kvällarna. Var vaken ca 30 min men ingen bil kom tillbaka, mycket konstigt eftersom inte vägen bara leder till en vändplan sen är de bara skog å vatten.
Jag vet att en av GM har kopplingar hit.
Bör jag höra av mej till polisen fast jag inte sett vad de var för bil osv?

ja, de är tacksamma för alla tips. Ring ASP
Citera
2010-09-23, 12:10
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcnugget
Ja, jag har tänkt på det här med drogerna.. Om dom var så påverkade som det sägs, hur klarar dom av att köra bil flera mil för att dumpa liket?

Kriminalhistoriskt sett har det visat sig gå utmärkt. Eller snarare så torde det handla om tur. Två ordentligt neddrogade män (utan körkort dessutom) plockade för några år sedan upp en man vid Sergels torg och körde honom norr om Uppsala, där de dödade och gömde kroppen vid Ekeby gravfält.
Citera
2010-09-23, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
http://helahalsingland.se/bollnas/bo...-kroppen-snart
Polisen hoppas finna kroppen snart
Citat:
Men även tips har inkommit från allmänheten efter tv-programmet Efterlyst.

I tv-programmet framkom uppgifter om att polisen funnit något som kan ha varit blod, i en lägenhet på Polacksgatan. En adress där en av de mordmisstänkta ska ha bott.
Citera
2010-09-23, 14:21
Medlem
Quarrels avatar
Enligt Folkbokföringen har ingen av de misstänkta varit skriven på Polacksgatan.
Citera
2010-09-23, 14:32
Medlem
AC bodde i huse tpå gärdesgatan brevid CL på samma sida ut mot hedhamrevägen och Hammarn
Senast redigerad av pistonheed 2010-09-23 kl. 14:52.
Citera
2010-09-23, 14:46
Medlem
landaels avatar
bara för att man inte är skriven där behöver väl inte betyda att man inte kan ha bott där? Orka betala eftersändning :P
Citera
2010-09-23, 15:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landael
bara för att man inte är skriven där behöver väl inte betyda att man inte kan ha bott där? Orka betala eftersändning :P

Alldeles riktigt. Ganska vanligt inom vissa kretsar. Det finns fall där är en person är verksam i Norrland men står skriven i Skåne.
Citera
2010-09-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alldeles riktigt. Ganska vanligt inom vissa kretsar. Det finns fall där är en person är verksam i Norrland men står skriven i Skåne.

Inom vissa kretsar? Jag skulle säga att det är ganska vanligt bland ungdomar överlag. En förälder eller annan anhörig står på lägenheten sen den som bor där kan ju vara en helt annan. Min mamma stod tex på mina två första lägenheter och även fast det var i en helt annan stad bodde jag där och stod fortfarande skriven "hemma" hos min mamma.
Citera
2010-09-23, 16:02
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldina
Inom vissa kretsar? Jag skulle säga att det är ganska vanligt bland ungdomar överlag. En förälder eller annan anhörig står på lägenheten sen den som bor där kan ju vara en helt annan. Min mamma stod tex på mina två första lägenheter och även fast det var i en helt annan stad bodde jag där och stod fortfarande skriven "hemma" hos min mamma.

Det kan ju också vara så att det är en flickväns lägenhet.
Citera
2010-09-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcnugget
Ja, jag har tänkt på det här med drogerna.. Om dom var så påverkade som det sägs, hur klarar dom av att köra bil flera mil för att dumpa liket?

tror de var att han var skyldig dom pengar, och sen så vart det bråk..
Citera
2010-09-23, 16:20
Medlem
krypttos avatar
Jag tror Cl va langaren och de va små pojkarna som hade tagit på krita så Cl ville ha in pengar så gick de lite för långt..? men förstår inte riktigt med kläderna för dom är väll inte så smart att bränna dom i vallsta och gräva ner Cl i alfta?:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in