2011-12-03, 01:45
Medlem
ingenpajs avatar
Tack for det! Sa det var alltsa bara D och A som overklagade?
"Efter hovrätten gick två av dem vidare och överklagade till Högsta domstolen, nämligen Dennis Jonsson och Andreas Clarström."

Genom hela det har ar det de tva som kannts vara de storsta asen, de verkar inte tycka de gjort nagot fel.

D verkar ju vara psykopat och borde lobotomeras, han kommer aldrig sluta vara den han ar och A verkar inte inse att han ar white trash utan bara tycka han ar en sadan cool kille och Christian vara bara en gammal ackling pundare som han ar mycket mycket battre an.

Hoppas alla tre far massvis med spo i finkan! Och den dar fjarde lapdoggen, A hette kan val ocksa.
Senast redigerad av ingenpaj 2011-12-03 kl. 01:48.
Citera
2011-12-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Hade dessa kvinnor någon relation till grabbarna som dödade honom?
För om det är så att han höll på sådär så börjar ju en helt annan motivbild komma fram, och inte det som det stått i media (2000kr eller en burk tabletter)

Jag vill dock påpeka än en gång att jag inte tar mördana i försvar på något sätt.

Du vet inte om han hade gjort GM (eller någon dom kände) något liknande innan dom dödade honom?

Många som funderat över om det verkligen bara kan ha varit den där jäkla pillerburken.
Jag har läst hela fup och min slutsats är att jo, det var nog den där pillerburken som var det ursprungliga motivet trots allt.

Min teori som går hand i hand med fup:

En burk iktorivil försvinner och Johan Flykt misstänker CL.
Det börjar med stryk för CL när han dyker upp. I det här skedet tror jag inte det finns på kartan att CL ska dö utan grabbarna har sett för mycket film och går på honom alldeles för grovt med verktyg även fast de bara avser att misshandla honom.

Efter att Dennis Jonsson dyker upp och CL förflyttas till badrummet börjar det likna tortyr snarare än misshandel.

Obduktionsprotokollet visar på omfattande skador på CLs tår, dom verkar ha blivit klämda av en tång eller liknande verktyg. Jag tror att dem under den här tortyren försöker få CL att erkänna stölden av pillerburken. (Kan tilläggas att ingen av GM säger sig veta någonting om hans skador på tårna, det får mig tro att denna del av misshandeln var något de alla tre var med på)

MEN jag tror inte CL har tagit någon pillerburk. Det är väl ganska allmänt känt att information som framkommer under tortyr ofta inte är speciellt tillförlitlig, folk kan erkänna massa saker de inte gjort för att undkomma smärtan.

Ett par gånger under den här tortyren berättar gärningsmännen att CL har sagt att han måste tänka. Han nämner flera ställen i sin egen lägenhet och en eller flera av gärningsmännen ger sig under två tillfällen av till CLs lägenhet för att leta. Jag tror alltså detta är fabricerade uppgifter av CL för att dom helt enkelt ska sluta misshandla honom.

När burken inte hittas trots detta blir gärningsmännen mer och mer frustrerade och det hela urartar fullkomligt eftersom de nu också blivit lurade och blir rejält förbannade över detta. Dem har ju tagit fast tjuven, men han berättar inte var stöldgodset är!

CL dödas och röjs undan.

Vänner till gärningsmännen säger i förhör att Johan Flykt har hittat den försvunna burken, någon eller några dagar efter mordet.

Det KAN såklart vara bullshit, men med tanke på att det vid eldningsplatsen (där delar av CLs styckade kropp bränns efter att Andreas Clarström och Dennis Jonsson grävt upp dem) hittas en delvis bränd iktorivilburk så tror jag att det kan stämma.

På den här iktorivilburken hittades vare sig fingeravtryck eller andra spår, så den anses inte särskilt intressant i utredningen, men jag misstänker att detta är burken. Dom har antagligen velat göra sig av med den.

Jag tror även att den hittade burken är det som gör att Johan Flykt blir extremt paranoid och misstänker att Andreas Clarström och Dennis Jonsson kommer försöka sätta dit honom.

Han nämner också en blodig handduk i tvättkorgen och blod på ställen där det inte borde finnas blod, men jag tror ändå den återfunna burken var det som kickade igång dom tankegångarna.

Han hittar burken och förstår att CL har dödats helt i onödan helt enkelt..
Senast redigerad av cevox 2011-12-18 kl. 16:26.
Citera
2011-12-18, 18:44
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Många som funderat över om det verkligen bara kan ha varit den där jäkla pillerburken.
Jag har läst hela fup och min slutsats är att jo, det var nog den där pillerburken som var det ursprungliga motivet trots allt.

Det börjar med stryk för CL när han dyker upp. I det här skedet tror jag inte det finns på kartan att CL ska dö utan grabbarna har sett för mycket film och går på honom alldeles för grovt med verktyg även fast de bara avser att misshandla honom.

Efter att Dennis Jonsson dyker upp och CL förflyttas till badrummet börjar det likna tortyr snarare än misshandel.

Obduktionsprotokollet visar på omfattande skador på CLs tår, dom verkar ha blivit klämda av en tång eller liknande verktyg. Jag tror att dem under den här tortyren försöker få CL att erkänna stölden av pillerburken. (Kan tilläggas att ingen av GM säger sig veta någonting om hans skador på tårna, det får mig tro att denna del av misshandeln var något de alla tre var med på)

MEN jag tror inte CL har tagit någon pillerburk. Det är väl ganska allmänt känt att information som framkommer under tortyr ofta inte är speciellt tillförlitlig, folk kan erkänna massa saker de inte gjort för att undkomma smärtan.

Ett par gånger under den här tortyren berättar gärningsmännen att CL har sagt att han måste tänka. Han nämner flera ställen i sin egen lägenhet och en eller flera av gärningsmännen ger sig under två tillfällen av till CLs lägenhet för att leta. Jag tror alltså detta är fabricerade uppgifter av CL för att dom helt enkelt ska sluta misshandla honom.

När burken inte hittas trots detta blir gärningsmännen mer och mer frustrerade och det hela urartar fullkomligt eftersom de nu också blivit lurade och blir rejält förbannade över detta. Dem har ju tagit fast tjuven, men han berättar inte var stöldgodset är!

CL dödas och röjs undan.

Vänner till gärningsmännen säger i förhör att Johan Flykt har hittat den försvunna burken, någon eller några dagar efter mordet.

Det KAN såklart vara bullshit, men med tanke på att det vid eldningsplatsen (där delar av CLs styckade kropp bränns efter att Andreas Clarström och Dennis Jonsson grävt upp dem) hittas en delvis bränd iktorivilburk så tror jag att det kan stämma.

På den här iktorivilburken hittades vare sig fingeravtryck eller andra spår, så den anses inte särskilt intressant i utredningen, men jag misstänker att detta är burken. Dom har antagligen velat göra sig av med den.

Jag tror även att den hittade burken är det som gör att Johan Flykt blir extremt paranoid och misstänker att Andreas Clarström och Dennis Jonsson kommer försöka sätta dit honom.

Han nämner också en blodig handduk i tvättkorgen och blod på ställen där det inte borde finnas blod, men jag tror ändå den återfunna burken var det som kickade igång dom tankegångarna.

En normal människa hade känt extrem ångest över en sådan situation, dvs straffa en oskyldig och sedan hittat grejen...Dock så är de här killarna inte riktigt normala, normala människor gör nämligen inte sådant här för en liten pillerburk... Därför tror jag inte heller att de känner någon som helst skam el ångest...

Jag är utav åsikten att man kan få en normal människa att mörda alt döda i extrema fall, när man pressar in en människa i ett hörn alt ger sig på en nära anhörig till denna... Sånt kan få normala människor att gå amokk.
Citera
2011-12-20, 13:13
Medlem
Citat:

CL dödas och röjs undan.

Har också läst hela FUP. Skrämmande jäkla läsning där 3 knarkande idioter driver varandra till att plåga en medmänniska till döds för några piller Grundtanken var nog att misshandla honom för att han skulle erkänna men sedan går allt över styr. Förmodligen triggar dessa 3 lågbegåvade varandra till att göra värre och värre saker för att slutligen "skona" CL med döden så han ska slippa plågas Men SNÄLLA världen, skona oss övriga från dessa 3 genom att avliva dem så att fler slipper plågas av dem.
Citera
2011-12-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
En normal människa hade känt extrem ångest över en sådan situation, dvs straffa en oskyldig och sedan hittat grejen...Dock så är de här killarna inte riktigt normala, normala människor gör nämligen inte sådant här för en liten pillerburk... Därför tror jag inte heller att de känner någon som helst skam el ångest...

Jag är utav åsikten att man kan få en normal människa att mörda alt döda i extrema fall, när man pressar in en människa i ett hörn alt ger sig på en nära anhörig till denna... Sånt kan få normala människor att gå amokk.

Tyvärr är det nog bara för deras egen frihets skull dom känner ånger. Dom har ju i viss mån skyllt på varandra men ingen har berättat hela sanningen.. Nästan det som skrämmer mig mest, jag har själv knarkat rätt friskt i mina dagar och gjort otroligt konstiga saker, kan förstå att det går såhär fel under påverkan av vissa substanser, men att ingen utav dom visade på någon äkta ånger i förhören var verkligen skrämmande..
Citera
2011-12-22, 04:54
Medlem
Det funkar inte och dra ner FUP för mig! .Måste säga att detta fall är ganska kusligt .Vistas endel i bollnäs ( har släkt i hudiksvall) och det finns inget hopp för den orten .Drogerna tycks härja fritt och folk är allmänt pantade !
Citera
2011-12-22, 14:49
Medlem
Citat:

CL dödas och röjs undan.

Du spricker på en rent ut sagt löjligt massa punkter, och enda sättet din "teori" ens hålls samman så som du satt ihop den nu är för att du helt bortsett från flera viktiga punkter som framkommer i FUP.

Tex det faktum att JF på dagen mordet skedde befunnit sig tidigare på dagen i Arbrå tillsammans med CL och "Stenbacka Dennis", samt att då saker skett som gjorde att han känt sig hotad eller otrygg och sedan ringde sin mor som fick komma och hämta honom där i Arbrå.

Mer rimligt scenario är att JF känt sig kränkt och skamsen över det som skedde i Arbrå och ringer sin "driftige" vän AC (som det är allmänt känt i Bollnäs bland ungdomar i denna åldern är en handelskraftig person som inte lägger fingrarna imellan.) Och för att lära CL en läxa eller hämnd så hittas historien om "pillerburken" på, eller så är det "knarkflum" och det fanns en faktisk burk som någon av dom tre förlagt.

Sedan går allt överstyr i samma sekund som CL kommer till lägenheten och AC drämmer till honom i sidan av huvudet (i höjd med tinningen) så pass att skallbenet krossas.

Det som sedan följer efter det är en extremt olycklig kombination av personlighetstyper som sammanstrålar under ett händelseförlopp som helt skenar ur spår. Tror väldigt mycket i drivenheten under agerandet har att göra med den personliga status som dessa tre ansåg CL vara av, dvs en "skitig pundare" som dessutom vågat sig på att stjäla av dom, flumdrogerna som dessa tre sysslar med är nämligen sådant som i deras ålder och umgänge är socialt accepterat.
Senast redigerad av dip 2011-12-22 kl. 15:26.
Citera
2011-12-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du spricker på en rent ut sagt löjligt massa punkter, och enda sättet din "teori" ens hålls samman så som du satt ihop den nu är för att du helt bortsett från flera viktiga punkter som framkommer i FUP.

Tex det faktum att JF på dagen mordet skedde befunnit sig tidigare på dagen i Arbrå tillsammans med CL och "Stenbacka Dennis", samt att då saker skett som gjorde att han känt sig hotad eller otrygg och sedan ringde sin mor som fick komma och hämta honom där i Arbrå.

Mer rimligt scenario är att JF känt sig kränkt och skamsen över det som skedde i Arbrå och ringer sin "driftige" vän AC (som det är allmänt känt i Bollnäs bland ungdomar i denna åldern är en handelskraftig person som inte lägger fingrarna imellan.) Och för att lära CL en läxa eller hämnd så hittas historien om "pillerburken" på, eller så är det "knarkflum" och det fanns en faktisk burk som någon av dom tre förlagt.

Sedan går allt överstyr i samma sekund som CL kommer till lägenheten och AC drämmer till honom i sidan av huvudet (i höjd med tinningen) så pass att skallbenet krossas.

Ovanligt att nån jävla allvetare ska kasta sig in o totalsåga en TEORI.

Jag tror inte händelserna i arbrå hade så jävla mycket med saken att göra faktiskt, och de verkade inte polisen tro heller. Och vilka viktiga punkter förutom den har jag frånsett ifrån och på vilka fler "löjligt massa punkter" spricker min teori?

Vad jag kan minnas av telefonlistorna fanns väl inga bevis för att dom på nåt sätt ringt dit honom och ingen har sett dem tillsammans i bollnäs strax före mordet heller. Det pekar på att han självmant dykt upp. (Visst tror jag JF skulle kunna planera en hämnd av nåt slag efter han börjat haka upp sig på den här jävla pillerburken, men att han ringde dit AC för att spöa CL tror jag inte.)

Din teori är inte mer vattentät än min, möjligtvis kan händelserna i arbrå vara det som får den ostabile JF att misstänka CL men det låter ju mer som ett tillägg till min teori än den "korrekta"...

Hade man velat hitta på något som motiverar ett styckmord, som är mer förmildrande än att man känner sig hotad av personen i fråga, så tror jag inte ens dom här grabbarna är så jävla dum att dem hellre säger att det gäller 2000 kr.

SNARK
Citera
2011-12-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ovanligt att nån jävla allvetare ska kasta sig in o totalsåga en TEORI.

Jag tror inte händelserna i arbrå hade så jävla mycket med saken att göra faktiskt, och de verkade inte polisen tro heller. Och vilka viktiga punkter förutom den har jag frånsett ifrån och på vilka fler "löjligt massa punkter" spricker min teori?

Vad jag kan minnas av telefonlistorna fanns väl inga bevis för att dom på nåt sätt ringt dit honom och ingen har sett dem tillsammans i bollnäs strax före mordet heller. Det pekar på att han självmant dykt upp. (Visst tror jag JF skulle kunna planera en hämnd av nåt slag efter han börjat haka upp sig på den här jävla pillerburken, men att han ringde dit AC för att spöa CL tror jag inte.)

Din teori är inte mer vattentät än min, möjligtvis kan händelserna i arbrå vara det som får den ostabile JF att misstänka CL men det låter ju mer som ett tillägg till min teori än den "korrekta"...

Hade man velat hitta på något som motiverar ett styckmord, som är mer förmildrande än att man känner sig hotad av personen i fråga, så tror jag inte ens dom här grabbarna är så jävla dum att dem hellre säger att det gäller 2000 kr.

SNARK

Poliserna hade heller inte speciellt mycket intresse av att reda ut _vem_ som gjort vad så snart det stod klart att samtliga var involverade, om du jämför förhören med JF och DJ med dom man har med AC tex så pressar man aldrig honom speciellt hårt.

Du bortser även från det faktum att JF visst kontakade AC efter "Arbrå" händelsen och sa till honom att CL stulit från honom (AC befann sig då på någon grill tillsammans med några andra personer) det var efter detta man först begav sig till CL's lägenhet och slog sönder brevinkastet (därav att hammaren låg till hands när CL sedan kom till lägenheten) så jo nog hade man letat efter CL tidigare på dagen.

Där historierna går isär är däremot vad som sker efter CL befinner sig i JF's lägenhet, före det så är både JF och AC more or less helt överens (vilket är konstigt då AC och DJ gjort allt man kunnat för att lägga allt ansvar i JF's knä under förhören)

Att JF känt sig skamsen och rädd efter det som skedde i Arbrå säger han tom i förhören, vidare säger även hans mor att hon uppfattat sin son som att han är uppjagad och rädd när hon möter upp honom där med bilden utanför ICA i Arbrå.

Tidslinjen visar även att JF kontaktar AC mer eller mindre _DIREKT_ när han är tillbaka i Bollnäs.

Kanske skall läsa FUP en gång till, innan jag börjar posta utdrag från dom, för då kommer du få det kämpigt är jag rädd.

(Så det är efter man flyttar honom till badrummet som det börjar likna "tortyr" ?, av allt att döma så skedde åverkan på tår och dyl ute i vardagsrummet/hallen i lägenheten, även där man satt upp honom i stolen och slagit honom)

Det är heller inte "vänner" till gärningsmännen som säger att JF funnit burken efteråt, det är AC som säger det i förhören, både JF och AC har olika utsago gällande ett samtal som sker några dagar efter mordet då AC befinner sig i en bil tillsammans med vänner, det är under detta samtalet som AC påstår att JF skall ha sagt att han funnit burken.

Det du sen skrivit att man blivit arga och irriterade efter dom två tripparna till lägenheten säger samtliga involverade för guds skull SJÄLVA i förhören med polisen, du kan alltså plocka bort detta HELT från din "teori" och istället överföra det till fakta spalten.

Det mesta tyder även på (sett till vad som framkommer på filmerna och vad som sagts) att dom första knivsticken i CL's rygg utdelas innan någon av dom tre beger sig till CL's lägenhet för andra gången under det utdragna händelseförloppet. Så _ALL_ åverkan förutom knivsticken i bålen och halsen görs alltså _INNAN_ någon av dom tre lämnar lägenheten och beger sig till CL's för att återigen söka.

Det är först efter denna person återvänder till lägenheten som det avslutande händelseförloppet tar sin början (knivsticken i bål/bröst samt hals)

En annan sak du kan få förklara är hur burken JF skall ha hittat några dagar efter mordet hamnar i AC och DJ's händer och sedermera hittas bränd på grillplatsen?

JF har nämligen aldrig befunnit sig på denna plats, och AC och DJ har inte befunnit sig i JF's lägenhet mer än den tid dom spenderar där under dygnet mordet skedde. Att JF aldrig befunnit sig på grillplatsen stöds av både AC och DJ's utsago.

Så bespara mig smileys och dylikt när du uppenbarligen själv inte ens är läskunnig samt oförmögen till logiskt tänkande.
Senast redigerad av dip 2011-12-23 kl. 13:22.
Citera
2011-12-24, 02:14
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85
Det funkar inte och dra ner FUP för mig! .Måste säga att detta fall är ganska kusligt .Vistas endel i bollnäs ( har släkt i hudiksvall) och det finns inget hopp för den orten .Drogerna tycks härja fritt och folk är allmänt pantade !

Here we go again, att jag orkar bry mig.

Din kommentar säger väl mer om dig än om Bollnäs.
Jag har bott här i jävligt många år och aldrig stött på droger. Det beror helt på i vilka kretsar man rör sig.

Hur kan ni tro att just Bollnäs är så olik alla andra hålor?
Droger och idioter finns ÖVERALLT, inte bara här.
Citera
2011-12-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Here we go again, att jag orkar bry mig.

Din kommentar säger väl mer om dig än om Bollnäs.
Jag har bott här i jävligt många år och aldrig stött på droger. Det beror helt på i vilka kretsar man rör sig.

Hur kan ni tro att just Bollnäs är så olik alla andra hålor?
Droger och idioter finns ÖVERALLT, inte bara här.
Rör mig inte i missbrukarkretsar om du menar det .Varit i offentliga miljöer i bollnäs och sett samt stött på droger bara under en kortare period jag befann mig där .Vart har du befunnit dig kan jag inte utala mig om förmodligen jehovas rikets sal eller levt med skyglappar hela livet .Såna som dig som indirekt sopat fram vägen för de mordåtalade i så fall.
Citera
2012-01-05, 08:20
Medlem
Vet man var dessa tre herrar sitter i förvar någonstans? Sitter de på samma anstalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in