Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Ovanligt att nån jävla allvetare ska kasta sig in o totalsåga en TEORI.
Jag tror inte händelserna i arbrå hade så jävla mycket med saken att göra faktiskt, och de verkade inte polisen tro heller. Och vilka viktiga punkter förutom den har jag frånsett ifrån och på vilka fler "löjligt massa punkter" spricker min teori?
Vad jag kan minnas av telefonlistorna fanns väl inga bevis för att dom på nåt sätt ringt dit honom och ingen har sett dem tillsammans i bollnäs strax före mordet heller. Det pekar på att han självmant dykt upp. (Visst tror jag JF skulle kunna planera en hämnd av nåt slag efter han börjat haka upp sig på den här jävla pillerburken, men att han ringde dit AC för att spöa CL tror jag inte.)
Din teori är inte mer vattentät än min, möjligtvis kan händelserna i arbrå vara det som får den ostabile JF att misstänka CL men det låter ju mer som ett tillägg till min teori än den "korrekta"...
Hade man velat hitta på något som motiverar ett styckmord, som är mer förmildrande än att man känner sig hotad av personen i fråga, så tror jag inte ens dom här grabbarna är så jävla dum att dem hellre säger att det gäller 2000 kr.
SNARK

Poliserna hade heller inte speciellt mycket intresse av att reda ut _vem_ som gjort vad så snart det stod klart att samtliga var involverade, om du jämför förhören med JF och DJ med dom man har med AC tex så pressar man aldrig honom speciellt hårt.
Du bortser även från det faktum att JF visst kontakade AC efter "Arbrå" händelsen och sa till honom att CL stulit från honom (AC befann sig då på någon grill tillsammans med några andra personer) det var efter detta man först begav sig till CL's lägenhet och slog sönder brevinkastet (därav att hammaren låg till hands när CL sedan kom till lägenheten) så jo nog hade man letat efter CL tidigare på dagen.
Där historierna går isär är däremot vad som sker efter CL befinner sig i JF's lägenhet, före det så är både JF och AC more or less helt överens (vilket är konstigt då AC och DJ gjort allt man kunnat för att lägga allt ansvar i JF's knä under förhören)
Att JF känt sig skamsen och rädd efter det som skedde i Arbrå säger han tom i förhören, vidare säger även hans mor att hon uppfattat sin son som att han är uppjagad och rädd när hon möter upp honom där med bilden utanför ICA i Arbrå.
Tidslinjen visar även att JF kontaktar AC mer eller mindre _DIREKT_ när han är tillbaka i Bollnäs.
Kanske skall läsa FUP en gång till, innan jag börjar posta utdrag från dom, för då kommer du få det kämpigt är jag rädd.
(Så det är efter man flyttar honom till badrummet som det börjar likna "tortyr" ?, av allt att döma så skedde åverkan på tår och dyl ute i vardagsrummet/hallen i lägenheten, även där man satt upp honom i stolen och slagit honom)
Det är heller inte "vänner" till gärningsmännen som säger att JF funnit burken efteråt, det är AC som säger det i förhören, både JF och AC har olika utsago gällande ett samtal som sker några dagar efter mordet då AC befinner sig i en bil tillsammans med vänner, det är under detta samtalet som AC påstår att JF skall ha sagt att han funnit burken.
Det du sen skrivit att man blivit arga och irriterade efter dom två tripparna till lägenheten säger samtliga involverade för guds skull SJÄLVA i förhören med polisen, du kan alltså plocka bort detta HELT från din "teori" och istället överföra det till fakta spalten.
Det mesta tyder även på (sett till vad som framkommer på filmerna och vad som sagts) att dom första knivsticken i CL's rygg utdelas innan någon av dom tre beger sig till CL's lägenhet för andra gången under det utdragna händelseförloppet. Så _ALL_ åverkan förutom knivsticken i bålen och halsen görs alltså _INNAN_ någon av dom tre lämnar lägenheten och beger sig till CL's för att återigen söka.
Det är först efter denna person återvänder till lägenheten som det avslutande händelseförloppet tar sin början (knivsticken i bål/bröst samt hals)
En annan sak du kan få förklara är hur burken JF skall ha hittat några dagar efter mordet hamnar i AC och DJ's händer och sedermera hittas bränd på grillplatsen?
JF har nämligen aldrig befunnit sig på denna plats, och AC och DJ har inte befunnit sig i JF's lägenhet mer än den tid dom spenderar där under dygnet mordet skedde. Att JF aldrig befunnit sig på grillplatsen stöds av både AC och DJ's utsago.
Så bespara mig smileys och dylikt när du uppenbarligen själv inte ens är läskunnig samt oförmögen till logiskt tänkande.