2011-04-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Den ende som erkänner sig skyldig till mord är JF, dom andra två håller stenhårt fast vid sin utsago om att JF är den ende som huggit CL.
Var det JF som visade hur han högg Christian i badrummet igår på Efterlyst? I så fall sa han ju att han huggit fram på kroppen också. Jag har fattat dig och fler på forumet att JF bara huggit i ryggen enligt egen utsago, har själv inte läst Fup:en.
Citera
2011-04-14, 19:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Den ende som erkänner sig skyldig till mord är JF, dom andra två håller stenhårt fast vid sin utsago om att JF är den ende som huggit CL.

Men då får man ju hoppas att TR resonerar i linje med "gemensamt uppsåt". Om det nu finns en sådan lag.

Frågade tidigare om lagen ändrats efter mordet där två GM skyllde på varandra vilket ledde till att bägge gick fria. Detta var inte alltför längesedan. Någon som minns?

Naturligtvis är de skyldiga till mord alla tre, eftersom ingen av dem avbröt, ringde ambulans eller på annat sätt försökte förhindra att CL avled.
Citera
2011-04-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Var det JF som visade hur han högg Christian i badrummet igår på Efterlyst? I så fall sa han ju att han huggit fram på kroppen också. Jag har fattat dig och fler på forumet att JF bara huggit i ryggen enligt egen utsago, har själv inte läst Fup:en.

Nä, det har han inte sagt, och det har jag heller EJ sagt. Det jag sagt är att JF är mest troligast ansvarig för åtminstonne ett av knivsticken i CL's rygg och att detta utdelas innan JF försvinner till CL's lägenhet andra gången.

JF har erkänt i förhören att han efter DJ inlett den avslutande knivattacken (efter JF återvänt till sin lägenhet) också huggit CL i bålen, och att även AC gjort detta
Citera
2011-04-14, 20:00
Medlem
De klantade så klart till det i Efterlyst. De visade en bild på CL:s lägenhet och lägenhetsdörr och inte JF:s dito, där mordet de facto ägde rum.

Redaktionen är ju inte bollnäsbor så det är å andra sidan inte så konstigt om de blandar ihop korten en aning.
Citera
2011-04-14, 20:17
Medlem
Har läst hela tråden och följt i media... dock vart borta så läser igen nu å är på sidan 175... så svaren på det jag undrar kanske finns efter sidan 175 men frågar nu så jag inte glömmer...

Jag har två frågor...
Vad menas med detta?

Hela den där historian med papperslappen som han hittar, som det står M på... han tror att det är ett meddelande från någon, kollar alla saker som börjar på M i lägenheten och hittar sen burken som CL skulle ha snott i Mittengarderoben.
Ändå är det han som anses mest "frisk".
Fast att bli helt galen efter en sådan här händelse är nog det mest normala trots allt.

Och vad är det med bilderna på CL JF å en till... vart är dem å vad gör/ska gära/har gjort dem?
Citera
2011-04-14, 20:22
Medlem
Bodde nästan vägg i vägg med den snubben
Citera
2011-04-14, 20:22
Medlem
abc_abcs avatar
Citat:
Och vem ska stå för det dödandet då?

Hade jag varit pappa eller någon nära vän eller syskon till den avlidne så hade jag gjort det.
Citera
2011-04-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh
Och vad är det med bilderna på CL JF å en till... vart är dem å vad gör/ska gära/har gjort dem?

Kan du omformulera den frågan?
Jag fattar inte riktigt vad du menar?
Citera
2011-04-14, 20:31
Medlem
Citat:
Men är de åtalade för det? eller är jag ute och cyklar när jag har för mig att de inte är det, av någon outgrundlig anledning?
Möjligt att jag också är ute och cyklar. Jag förutsatte att de var åtalade för det också eftersom Dennis och Andreas också flyttade kroppen i efterhand. I ett av de första förhören av Dennis så säger han att han erkänner brott mot griftefriden.
Tuesday, hur ligger det till?

Edit: tillägg
Senast redigerad av djungelturken 2011-04-14 kl. 20:56.
Citera
2011-04-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh
Har läst hela tråden och följt i media... dock vart borta så läser igen nu å är på sidan 175... så svaren på det jag undrar kanske finns efter sidan 175 men frågar nu så jag inte glömmer...

Jag har två frågor...
Vad menas med detta?

Hela den där historian med papperslappen som han hittar, som det står M på... han tror att det är ett meddelande från någon, kollar alla saker som börjar på M i lägenheten och hittar sen burken som CL skulle ha snott i Mittengarderoben.
Ändå är det han som anses mest "frisk".
Fast att bli helt galen efter en sådan här händelse är nog det mest normala trots allt.

Och vad är det med bilderna på CL JF å en till... vart är dem å vad gör/ska gära/har gjort dem?min fetning
Tror du menar bilderna från övervakningskameran på ICA. JF har fått för sig att CLs kompis Dennis (en annan Dennis) är efter honom med en kniv och har sprungit till ICA för att bli fångad på film om det skulle hända honom något. Han ringer sin mamma och syster från ICA och ber om skjuts. CL är där för att lugna JF. Detta är samma dag som CL mördas för övrigt.
Citera
2011-04-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatesong
De klantade så klart till det i Efterlyst. De visade en bild på CL:s lägenhet och lägenhetsdörr och inte JF:s dito, där mordet de facto ägde rum.

Redaktionen är ju inte bollnäsbor så det är å andra sidan inte så konstigt om de blandar ihop korten en aning.
Jag tänkte också på detta, men tänkte att det kanske var med flit av någon anledning.
Det är ju andra saker också med i tex rekonstruktionen när JF visar hur han hugger CL i axeln men som polisen senare informerar honom om att han inte kan ha gjort eftersom CL inte har någon skada i vänster axel. Utifrån filmen skulle man ju kunna tro att det är sant.
Citera
2011-04-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Jag tänkte också på detta, men tänkte att det kanske var med flit av någon anledning.
Det är ju andra saker också med i tex rekonstruktionen när JF visar hur han hugger CL i axeln men som polisen senare informerar honom om att han inte kan ha gjort eftersom CL inte har någon skada i vänster axel. Utifrån filmen skulle man ju kunna tro att det är sant.

Jag tror JF bär på en enorm massa ånger om det nu är så att han utdelade åtminstonne ett av dessa stick i ryggen, eftersom han då mycket väl kan tro sig vara ansvarig för det faktum att AC och DJ säger att CL måste dö när han återvänder till lägenheten andra gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in