2011-06-12, 19:42
Medlem
mjohan84s avatar
När man kollar i FUP så slås man genast av hur mycket de har letat, hur mycket tid så har gått åt till att leta efter något som de verkligen behövde, handlade detta verkligen BARA om droger för 2-3 tusen? Ser ut som något mer värdefullt man har varit ute efter, t om hällt ur blomjord:P
Citera
2011-06-12, 19:50
Medlem
Kyotos avatar
Vart i fup:en hittar man info hur dem tog död på honom?
Citera
2011-06-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Vart i fup:en hittar man info hur dem tog död på honom?

Om du t ex läser FUP:en med början sida 131, där finns återgivet gärningsmännens dialog efter mordet, medan de håller på att "städa upp" efter sig. Skiten spelades in på mobilkamera och utgör bevisning så det skriker om det. Fy f*n...
Citera
2011-06-12, 21:55
Medlem
TheyCallMeMoshis avatar
har skummat igenom FUL;en och så.
Det hade inte varit fel med filmerna om dem nu inte redan är utlagda isf får nån gärna länka.
vill mer höra hur pass borta dem är i med JF har det som argument.
"Tycker ni seriöst att jag låter pigg på den här filmen?"
Citera
2011-06-12, 22:25
Medlem
Hm, enligt FUPen så överlämnades förundersökningmaterialet under ett förhör till Anders Krantz den 2011-02-23.

Den stora frågan:
Fick han ta med sig FUP'en hem? Var det ingen sekretess på bilder samt obduktionsrapporten då?

Men tanke på att förundersökningsledare Sune Nordh är bestört över att bilderna spridits vidare och att det noga ska undersökas hur detta kan ha skett, så verkar ju inte AK vara den han tänkte på direkt.
Undrar vem fan det är som spridit bilderna?
Citera
2011-06-12, 23:22
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Jag tycker jag är rätt starkmagad. Många bilder är cirkus 5-6. Medan jag placerar många på 11-12

Torrent-speglat bilderna:

Länk till torrent:
http://www.filedropper.com/obduktionsbilderclfup
http://www.megaupload.com/?d=W3B9GRCP
http://www.mediafire.com/?fui2482vkoqi0kz
Tack till den/dem som möjliggjorde att detta kom upp, verkligheten skall visas som den är , anser jag.

En dum fråga kanske, vad var det för någonting som de hittade och plockade ut ur hans mun? Såg ut som en plastbit med en guldfärgad skruv i?
Citera
2011-06-12, 23:33
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Tack till den/dem som möjliggjorde att detta kom upp, verkligheten skall visas som den är , anser jag.

En dum fråga kanske, vad var det för någonting som de hittade och plockade ut ur hans mun? Såg ut som en plastbit med en guldfärgad skruv i?

var hans käkben han skadade efter en såkallad moped olycka
Citera
2011-06-13, 00:08
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
var hans käkben han skadade efter en såkallad moped olycka
OK det förklarar saken, tackar för infon.
Citera
2011-06-13, 09:08
Medlem
[quote= Min fråga på detta blir alltså vad det egentligen krävs för att det skall klassas som överlagt mord. Är det tid mellan planering och dåd som krävs? För mig finns det inga tvivel om att det skett planering av mordet innan dess utförande i detta fallet.
[/QUOTE]

Vid mord krävs uppsåt till att döda, vilket man inte har vid dråp. Uppsåtet är bevisat eftersom man knivhugger honom 30 gånger (spelar ingen roll om man bestämt sig för att göra det "när det är kört"). Att vara drogpåverkad (t.ex. att man inte fattar att man utdelar dödligt våld) har ingen betydelse för uppsåtet.
Citera
2011-06-13, 09:29
Medlem
Literallys avatar
http://helahalsingland.se/bollnas/bo...-lackan-utreds
Citera
2011-06-13, 09:56
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuggan
Vid mord krävs uppsåt till att döda, vilket man inte har vid dråp. Uppsåtet är bevisat eftersom man knivhugger honom 30 gånger (spelar ingen roll om man bestämt sig för att göra det "när det är kört"). Att vara drogpåverkad (t.ex. att man inte fattar att man utdelar dödligt våld) har ingen betydelse för uppsåtet.

när jag läste fup:en stod i det någonstil med (kan vara fel)
dom tänkte först misshandla honom men var rädda att torska för det. så dom kom överens om att döda honom

dom kommer inte få ner det från mord till dråp
kommer bli mord, brott mot griftefriden, narkotikabrott

dom har tung bevisning mot sig bla. videon när dom grävde ner hans skalle i skogen och avlägsnade huvudet från kroppen med en stor sten för att knäcka nacken.
Citera
2011-06-13, 11:30
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side

Kan vi som moderatorn sa få slippa kommentarer om huruvida det var bra eller inte att bilderna lades upp? Det borde väl gälla dom som tycker att dessa bilder har ett sådant jävla allmänintresse också och inte bara dom som finner det motbjudande?

För övrigt är ju det här mycket intressant...

Advokat advokat K-G Myhrberg säger:

"- Det är sanslöst att det skett. Jag har själv inte ännu tittat igenom det material som är tillgängligt på nätet, men det tycks ju vara betydligt fler bilder än vad som funnits med i förundersökningsprotokollet.

- Det tyder på att läckan uppstått i ett tidigt skede när fotomaterialet behandlats."

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...-lackan-utreds

Det tyder väl på att läckan finns i Uppsala då?

Kommentar från hela halsingland.se

"Det tragiska är väll att bilderna funnits ute sen 2 månader tillbaka bland privatpersoner i Bollnäs"
Senast redigerad av manamanah 2011-06-13 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in