2011-06-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Nån som vet varför man har lagt i en jävla massa mackadam (risk för stavfel)?

för att säckarna inte ska flyta upp skulle ja tro.
Citera
2011-06-14, 22:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Jag anser att bilderna representerar verkligheten och ska inte döljas och gömmas undan. Fick jag bestämma så skulle bilderna länkas i trådens första inlägg tillsammans med FUP.

Bra där!! Klart våldet skall visas upp. För att skapa avsky och kanske möjligen förhindra framtida våld (fast där är jag osäker,, minns iaf bilder på en tjej som visades i TV, hon hade blivit misshandlad med ett baseballträ, att hon levde var ett mirakel och jag tänker att tonåringar skall se vad oprovocerat våld leder till,, så att de ger fan i att spöa upp varandra - men det kanske hör hemma i en lektionssal där man ger bilderna en tydlig kontext).
Citera
2011-06-14, 22:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av per82
för att säckarna inte ska flyta upp skulle ja tro.
Men om jag inte missminner mig så BEGRAVDE de honom?
Citera
2011-06-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men om jag inte missminner mig så BEGRAVDE de honom?

nja efter va ja sett o läst i fup så verka en del säckar va sänkta i något vatten drag. och den del va begravt
Citera
2011-06-14, 22:50
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av per82
nja efter va ja sett o läst i fup så verka en del säckar va sänkta i något vatten drag. och den del va begravt

först blev han begravd tillsammans med huvudet sen nojade dom på fl*kt och åkte dit dagen efter och högg av han armarna pga likstelheten hade slagit till sen dumpa dom han i sjön
Citera
2011-06-15, 00:21
Medlem
Kyotos avatar
Hittar inga bilder i FUP:en förutom deras platsundersökningar och bostadssökningarna, och det ända som var intressant där var att CL hade "A Tale of two sisters" På DVD som jag blev sugen att se på nu. Sammanträffande att han stoppades i en säck han med. Han trodde nog inte att han skulle sluta likadant när han såg den filmen.

Helt irrelevant det över, för frågan/frågorna jag har är.

Vart finns dessa bilder? (De som återskapades från deras mobil filmer, obduktions bilderna har jag hittat)
Sen denne Anders Krantz, är han inblandad i morden? eller har han bara hjälpt till att dölja mordet har inte fattat det än. (Har inte läst klart hela FUP:en)
Citera
2011-06-15, 04:27
Medlem
allt.o.ingets avatar
Då har man läst hela denna enorma tråd. Ingen vidare trevlig läsning.

Människor brukar ha spärrar även då man begår bestialiska dåd, men här verkar det ha saknats alla former av spärrar. Man har skämtat, filmat, skändat, torterat, styckat. Allt i en vidrig kombination ovärdigt mänskligheten och all form av liv.

Kan man vara säker på att det här är första mordet? Utförandet är så målmedvetet och kallblodigt att jag har svårt att tro att detta var första gången. Visste CL för mycket om något och var tvungen att tystas? Att det skulle röra sig om 3000 kr tror jag inte på. Jag har även svårt att tro att det här skulle handla om knark, det känns som en väldigt billig efterhandskonstruktion. Med tanke på deras ålder känns det som att det kan finnas någon äldre inblandad. Jag menar varför har 19-åringar koppling till en 26-åring? Vem är länken mellan GM och BO?
Citera
2011-06-15, 04:30
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bra där!! Klart våldet skall visas upp. För att skapa avsky och kanske möjligen förhindra framtida våld (fast där är jag osäker,, minns iaf bilder på en tjej som visades i TV, hon hade blivit misshandlad med ett baseballträ, att hon levde var ett mirakel och jag tänker att tonåringar skall se vad oprovocerat våld leder till,, så att de ger fan i att spöa upp varandra - men det kanske hör hemma i en lektionssal där man ger bilderna en tydlig kontext).
Eller så är det precis tvärtom! Ju mer vi får ta del av utav bilder och filmer från brutalitetens verklighet desto mer indoktrinerade blir vi. Våra gränser utvidgas, lite i taget, till den grad att vi själva inte märker av att de vi betraktade som anormalt helt plötsligt ha blivit normalt för oss.

Min personliga åsikt är att personer som begår sådana här obskyra dåd aldrig någonsin mer ska få vistas ute i samhället. De är helt enkelt irreparabla och ska sitta inspärrade på någon psykiatrisk klinik eller i fängelse resten av livet.
Citera
2011-06-15, 11:32
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Så eftersom du nu har sett dem så tror du att du är säkrare på att du aldrig kommer styckmörda någon?
Jag behöver inte titta på några bilder för att vara säker på det.
De som tittar gör det av morbid nyfikenhet och de som är kapabla att göra något sådant här skulle göra det vilket som. Det kanske tom "normaliserar" våldet för dem.
Det enda som det leder till är att anhöriga lider mer.

Nu är jag OffT men det vekar ju vara ok att säga att man tycker att det är bra att bilderna ligger ute? Då borde man ju rimligtvis få säga att man tycker att det inte är det?
Senast redigerad av manamanah 2011-06-15 kl. 11:45.
Citera
2011-06-15, 11:34
Medlem
Rotade lite och hittade detta.

Reportern:
Han verkar gilla uppmärksamheten han får när han berättar om mordkvällen.

Det som får mig att må illa är när AC säger:
Man måste ju ha empati i kroppen.

AC, empati???

http://sverigesradio.se/api/radio/ra...a&metafile=asx
Citera
2011-06-15, 11:39
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufogonzales
Rotade lite och hittade detta.

Reportern:
Han verkar gilla uppmärksamheten han får när han berättar om mordkvällen.

Det som får mig att må illa är när AC säger:
Man måste ju ha empati i kroppen.

AC, empati???

http://sverigesradio.se/api/radio/ra...a&metafile=asx

Jo jag minns det där... Fattar han inte vad fel det låter?

"Jag har precis styckmördat någon och jag tycker empati är jätteviktigt medans jag sitter här och njuter av uppmärksamheten..."

Han är nästan den jävligaste tycker jag. Gillar att spela Allan och tar inget ansvar för vad som har hänt. De andra erkänner ju till viss del, även om de skyller på varann.
Men den där killen ljuger genom tänderna, dessutom verkar han inte ens reagera på bilder och filmer. Empati? Jo tjena...

Jag skulle verkligen vilja höra hela hans vittnesmål.
Senast redigerad av manamanah 2011-06-15 kl. 11:49.
Citera
2011-06-15, 15:23
Medlem
Efter att nu läst hela tråden och halva FUP så blir man förvånad. Förvånad och äcklad över hur 3 killar (som nästan är i min ålder) Kan göra något sånt!

Angående domen som nu snart faller; Alla lär väl dömmas för mord? Allt annat är bara sjukt. Tänker bara på att det råder skillda uppfattningar om vem som huggit och hur många hugg respektive delat ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in