2011-04-13, 16:29
Medlem
Det dröjer ett tag tills man får veta då!

http://helahalsingland.se/bollnas/bo...eckor-till-dom
Citera
2011-04-13, 18:17
Medlem
hayennas avatar
Ok, då är det dags att börja fundera på straff. Att männen döms för mord måste väl vara i det närmaste självklart? Eller finns det någon här som tror att de kan komma undan med misshandel eller dråp plus brott mot griftefriden?

Så då är frågan hur länge de kommer få sitta. Eller om det blir rättspsyk.

Skulle vara intressant att höra vad ni tror och varför!
Citera
2011-04-13, 18:53
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Ok, då är det dags att börja fundera på straff. Att männen döms för mord måste väl vara i det närmaste självklart? Eller finns det någon här som tror att de kan komma undan med misshandel eller dråp plus brott mot griftefriden?

Jag är inne på din linje efter att ha läst fup:en men det känns också som att några av dessa stollar har "chans" till att få rättpsyk för dem låter ju inte helt friska men har man pundat bort halva hjärnan så är man inte friskt.
Tre st döms för mord är mitt tips sen kan det bli variation beroende på hur mycket dem lyckas lura rätten.
Citera
2011-04-13, 19:10
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Jag är inne på din linje efter att ha läst fup:en men det känns också som att några av dessa stollar har "chans" till att få rättpsyk för dem låter ju inte helt friska men har man pundat bort halva hjärnan så är man inte friskt.
Tre st döms för mord är mitt tips sen kan det bli variation beroende på hur mycket dem lyckas lura rätten.
Det fungerar säkert inte så i realiteten men jag anser att alla tre ska dömas lika hårt, alltså oberoende på hur mycket de har varit delaktiga.
Citera
2011-04-13, 19:25
Medlem
Ivardonalds avatar
Fallet tas upp på Efterlyst ikväll.
Citera
2011-04-13, 19:29
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Det fungerar säkert inte så i realiteten men jag anser att alla tre ska dömas lika hårt, alltså oberoende på hur mycket de har varit delaktiga.

Det är ju det som är själva kärnan i det här. De skyller ju på varandra och hoppas bli dömda för misshandel! Men enligt lagen SKA de dömas lika hårt oberoende på hur mycket de har varit delaktiga om de agerade i samförstånd. A kan alltså ha huggit tio gånger med kniven och J en gång, de är lika skyldiga.
Citera
2011-04-13, 20:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det är ju det som är själva kärnan i det här. De skyller ju på varandra och hoppas bli dömda för misshandel! Men enligt lagen SKA de dömas lika hårt oberoende på hur mycket de har varit delaktiga om de agerade i samförstånd. A kan alltså ha huggit tio gånger med kniven och J en gång, de är lika skyldiga.

Vet du huruvida lagen har skrivits om sedan "det där fallet" när två män skyllde på varandra vid ett mord vilket ledde till att bägge gick fria?

Minns nu tyvärr inte vilket fall det var, men någon här kanske vet?

Att bollnäsarna "agerat i samförstånd" låter klockrent i mina öron och jag äcklas av deras advokater som försöker minska deras respektive skuld - även om jag i princip är för att alla har rätt till ett gott försvar.
Citera
2011-04-13, 20:48
Medlem
Citat:

Alla tre kommer att dömas till fängelse! Tror att den som är närmast att få RPV skulle vara JF i och med att han nojjade och trodde att Dennis (den andra) var efter honom med kniv och grejer. Och även nojade efter mordet. Men så som han berättar i förhör verkar han ändå ha ganska klart för sig vad som händer och reflekterat över att CL behövde vård, men vågade inte avbryta av rädsla för de andra.
Tror detta handlar mer om grupptryck än om ett egentligt motiv.
Citera
2011-04-13, 21:43
Medlem
poffansoffans avatar
Finns rekonstruktionerna som dom visar lite av på efterlyst någonstans
så man kan få se hela?
Citera
2011-04-13, 21:52
Medlem
abc_abcs avatar
Nån som vet om filmen / filmerna finns ute ?
Citera
2011-04-13, 21:56
Medlem
Limenys avatar
Jävlar vilka vidriga idioter! Tror ni på samma straffvärde som Lapidus?
Citera
2011-04-13, 22:01
Medlem
mcnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limeny
Jävlar vilka vidriga idioter! Tror ni på samma straffvärde som Lapidus?

Vad var det han sa, 6-8 år? Tror ni dom får godis och serietidningar i fängelset under den tiden också eller..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in