Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Han är ju också den som skall ha gjort sig mest lustig över offret därute i skogen.
Jag fattar att han inte vill minnas, kanske gör han inte det?
Kan man förtränga saker på det där viset?
Han vill heller inte titta på filmerna och protesterade, ett sorts sundhetstecken antar jag.
AC och DJ har inga problem med det alls, reagerade varken på film eller bilder. Jag tycker det är lite konstigt.
Om du frågar om hjärnan har en funktion som gör att den skyddar sig själv från svåra trauman av olika slag?, ja det har den, i just JF's fall tror jag skam har vädligt mycket att göra med att han ogärna påmins eller vill prata om detaljer. Han hade trots allt (enligt utsago från ett antal hörda) umgåtts med offret mer el mindre 24/7 i ett par veckors tid. JF är väl f.ö den enda av dom tre som erkänner sig skyldig till mord.
Som sagt jag tror JF är den som utdelade minst ett av huggen i CL's rygg innan han lämnade lägenheten andra gången, detta pga att just tidsperioden angående vad som sker i lägenheten mellan man trycker ner honom under vattnet och beslutet fattas att "döda" CL saknas i _ALLA_tre's utsago.
Vore det JF och AC i kombination skulle dom kunnat peka finger och skylla på varandra (som man gjort om andra saker) JF och DJ samma sak där, AC och DJ däremot är den enda kombinationen som resulterar i den totala tystnad och avsaknad av vad som sker i lägenheten under denna tidsperiod.
Därav att det vore intressant att veta placeringen för ingångshålen i CLs rygg, från vilken vinkel och hurvida det skadat några vitala organ.
Jag tror DJ håller i fötterna, AC trycker ner och JF sticker åtminstonne ett av dessa innan han lämnar lägenheten och återvänder till offrets bostad andra gången, skulle bla tex förklara varför han ej invänder alls när DJ och AC säger CL måste dödas (pga att han förlorat för mycket blod) skulle även förklara varför inte AC invänder mer eftersom han inleder allt med ett hammarslag som om det placerats några cm åt sidan antagligen gjort att CL dött på fläcken.
Och då står vi där igen, med DJ han är det stora frågetecknet i hela den här grejen, och som inte går att placera eller förklara motivbild på något vettigt vis.
Enda vettiga förklaringen för DJ's involvering och att han varit så drivande blir ju då en "störning" av något slag, vilket skulle göra hela den här historien än mer sorglig. Det är ett enda långt pärlband av jävligt tråkiga "slumpmässiga" saker som skapar denna tragedi. Grannar som hört någon skrika i nöd men ej ringt polis, en tredje person som inte ens är inblandad i inledningsskedet erbjuds att lämna men väljer istället att deltaga.....