2011-06-13, 21:13
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Vilken typ av knarkare var dessa mördare?
tjackisar, flummare eller pillertorskar?... Förstår att de inte tackade nej till något men vad var deras huvuddrog?

De kan ju knappast vart pårökta när de styckade honom iaf?

Det var väl iktorovil (risk för stavfel) som de tjaffsades om, det är ju en typ av benzo om jag inte läste fel i en annan tråd här inne (är inte så bevandrad själv i detta ämne).

Nån hade väl även snott BOs citadon och käkat upp detta under mordet.
Citera
2011-06-13, 21:15
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är det jag reagerar på också, CL verkar ju inte vara golartypen direkt...Så varför inte bara spöa honom och dumpa han på sjukan istället?

enligt vad hette han nu den 3.de killen som kom de''is tror jag att det va
sa i sitt förhör att han skulle hjälpa dom andra 2 att tvätta han efter misshandeln
sen ska fly*t ha flippat över å huggit han i minst 7 gånger i magen å bröstet
Citera
2011-06-13, 21:18
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Lars Andersson(JF's läkare) är anställd, som överläkare, av landstinget vid Psykiatriska Öppenvården i Bollnäs. Dock så är det allmänt känt att Dr Andersson är väldigt givmild på att skriva ut mediciner och att han går omkring som ett vandrande lik.

Jag har i flera år haft denne Lars som överläkare där jag arbetade, på dårhuset i Bollnäs på slutet på 80-talet. Kan berätta att det är en konstig jävel som verkade mer tokig än de han behandlade och den här gången är det inte bara som man brukar säga, allvarligt mysko man.

Lars hade inte några bekymmer med att skriva ut piller i massor då heller, tror helt enkelt inte han kan säga nej när folk ber honom. Skulle inte bli förvånad om han självmedicinerar ganska glatt. Alla som någon gång sett denne Lars när han promenerar kan nog hålla med om att han är klart annorlunda....
Citera
2011-06-13, 21:25
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Har skuggat igenom FUPen lite och där framgår ju att en av killarna (andreas) inte högg honom, enligt hans egen utsaga. Han hade bara slått CL med knytnävar... Så är det bevisat att ALLA högg CL?
Kan inte även hammarslagen varit dödande?

dom alla högg han så att alla var skyldiga så ingen skulle ha ryggen fri.
hammarslagen kan vara dödande men hammar slagen fick han i vardagsrummet innan han blev huggen i badkaret. att han dog en liten stund efter att alla hade delat ut knivhuggen.
Citera
2011-06-13, 21:29
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Det var väl iktorovil (risk för stavfel) som de tjaffsades om, det är ju en typ av benzo om jag inte läste fel i en annan tråd här inne (är inte så bevandrad själv i detta ämne).

Nån hade väl även snott BOs citadon och käkat upp detta under mordet.

var 30-50 st ritalin damp medicin allt handlade om
iktorovil hade dom blandanat käkat under kvällen med en massa andra piller

det stämmer cl citadon rör hade ramlat ur fickan på han när dom slog han det skämtade dom om när dom avlägsnade huvudet av han i skogen
Citera
2011-06-13, 21:42
Medlem
putte-mr-puttes avatar
vad tror ni andra att detta med att fup:en är spridd tror ni att det har någon betydelse inför rättegången
Citera
2011-06-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
vad tror ni andra att detta med att fup:en är spridd tror ni att det har någon betydelse inför rättegången
Det har ingen som helst betydelse.
FUP'en går att beställa på både polistationen samt Tingsrätten i Hudiksvall.
Dom har även fått ett eget exemplar av FUP'en i häktet. Det fick dom i februari.

Men det du menar är kanske bilderna? Samt obduktionrapporten?
Det var ju sekretessbelagt material.
Skulle nu någon av de 3 som sitter häktade och nu får ta emot besök, jag då kanske det kan ha betydelse vid ett ev överklagande av dom och det blir en vänta till i rättssalen för killarna.
Jag hoppas verkligen att besöken de får är övervakade så att inga uppgifter om detta når dom.

Vi får vänta till fredag, kl 11 beslutas om domarna.
Citera
2011-06-13, 22:09
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufogonzales
Det har ingen som helst betydelse.
FUP'en går att beställa på både polistationen samt Tingsrätten i Hudiksvall.
Dom har även fått ett eget exemplar av FUP'en i häktet. Det fick dom i februari.

Men det du menar är kanske bilderna? Samt obduktionrapporten?
Det var ju sekretessbelagt material.
Skulle nu någon av de 3 som sitter häktade och nu får ta emot besök, jag då kanske det kan ha betydelse vid ett ev överklagande av dom och det blir en vänta till i rättssalen för killarna.
Jag hoppas verkligen att besöken de får är övervakade så att inga uppgifter om detta når dom.

Vi får vänta till fredag, kl 11 beslutas om domarna.

i media lätt det som en skandal visst förstår jag att c.l anhöriga inte vill se fotona men man envar har ju ett val om man vill titta eller ej

fotona lär ju ha vart uppe i rätten när det e sekretess brukar dom ju begära stängda dörrar om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2011-06-13, 22:15
Medlem
Citat:
är mer så att j var den drivande men alla bär på ett ansvar alla tre högg cl och enligt rättläkaren levda han under alla knivhugg så på juridiskt sätt så går det inte att bevisa vem som gav det dödande hugget och dom gjorde det i samråd så alla tre kommer få hålla extra hårt i tvålen

Ta och läs hur kompisar/lärare/osv beskriver dessa tre personerna, och skaffa dig sedan lite grundläggande psykologikunskaper och återkom.

JF är ingen "ledartyp" att en jätte alfa som AC (som beskrivs av alla som känner honom, lärare osv som en naturlig ledartyp) skulle tillåtit sig ledas av JF är så befängt och ej plausibelt att det helt faller ifrån.

Mer intressant att fråga sig varför DJ ej avböjde att vara med, trots att han erbjöds hoppa av, när han anlände till lägenheten, och istället eldade på dom andra två (DJ's idé att släpa in CL i badrummet tex)

Och det AC säger i förhören stämmer ÖHT inte med den utsago som AK bla fick berättad för sig av AC själv innan dom blev anhållna.
Senast redigerad av dip 2011-06-13 kl. 22:18.
Citera
2011-06-13, 22:43
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ta och läs hur kompisar/lärare/osv beskriver dessa tre personerna, och skaffa dig sedan lite grundläggande psykologikunskaper och återkom.

JF är ingen "ledartyp" att en jätte alfa som AC (som beskrivs av alla som känner honom, lärare osv som en naturlig ledartyp) skulle tillåtit sig ledas av JF är så befängt och ej plausibelt att det helt faller ifrån.

Mer intressant att fråga sig varför DJ ej avböjde att vara med, trots att han erbjöds hoppa av, när han anlände till lägenheten, och istället eldade på dom andra två (DJ's idé att släpa in CL i badrummet tex)

Och det AC säger i förhören stämmer ÖHT inte med den utsago som AK bla fick berättad för sig av AC själv innan dom blev anhållna.

jf beskrevs av sitt ex som en lugn person med lång stubin nu sitter han i häktet misstänkt för mord
klart som fan att han kan få en flipp när han har käkat en massa piller
är även han som pekas ut vara den som högg av han huvudet med spaden låter verkligen som en lugn och harmonisk kille en riktig fredas mysare.
vad säger att han inte kan ha flippat över och gett cl dom första knivhuggen???
det hela är en enda stor soppa alla skyller på varandra för att komma lindrigare undan men det enda dom gör e sin fängelse tid till ett rent helvete.
som dom sa själva han hade dött iaf själv e jag glad att dom e borta från gatan
Citera
2011-06-13, 22:53
Medlem
mjohan84s avatar
Du pratar om lärare osv, de träffar väl inte personen är han är hög som ett hus och har ett jävla högmod med raseriattacker? Vet ej hur personerna är, men när man läser t ex ACs klargörelse så verkar den ju ganska logisk, en kille flippade och de andra föll i någon trans.

Vad har AC för anledning att skydda D i förhöret men anger JF? Har de två snackat ihop sig?
Citera
2011-06-13, 22:57
Medlem
Citat:
jf beskrevs av sitt ex som en lugn person med lång stubin nu sitter han i häktet misstänkt för mord
klart som fan att han kan få en flipp när han har käkat en massa piller
är även han som pekas ut vara den som högg av han huvudet med spaden låter verkligen som en lugn och harmonisk kille en riktig fredas mysare.
vad säger att han inte kan ha flippat över och gett cl dom första knivhuggen???
det hela är en enda stor soppa alla skyller på varandra för att komma lindrigare undan men det enda dom gör e sin fängelse tid till ett rent helvete.
som dom sa själva han hade dött iaf själv e jag glad att dom e borta från gatan

Vem som gjorde vad i skogen är redan dokumenterat, eftersom man filmade 22 minuter därute, och det är inte en "soppa" där alla skyller på alla det är ganska tydligt att DJ och AC pratat ihop sig och försöker dumpa allt i JF's knä, jämför utsago dom berättade för vänner direkt efter det hade skett, med hur man sedan ändrat sig allt eftersom.

Förklara även varför det finns en tidsperiod där ingen vet vad som skett i lägenheten, hade JF varit där med någon av dom andra två så hade det varit ord mot ord, var det så att DJ och AC däremot var ensamma denna stunden (medans JF begav sig ensam till CL's lägenhet andra gången) så förklarar det helt varför uppgifter om denna tidsperiod saknas i förhören.

Av allt att dömma av återskapade filmerna så var JF den som högg först ja, fast då gäller det knivsticken på CL's rygg och då höll DJ i fötterna, AC tröck ner, och JF stack. Därav att det vore intressant att veta vinkel,djup och om dessa tre hugg träffade några vitala organ.

Citat:
Du pratar om lärare osv, de träffar väl inte personen är han är hög som ett hus och har ett jävla högmod med raseriattacker? Vet ej hur personerna är, men när man läser t ex ACs klargörelse så verkar den ju ganska logisk, en kille flippade och de andra föll i någon trans.

Vad har AC för anledning att skydda D i förhöret men anger JF? Har de två snackat ihop sig?

_INGEN_ av dom tre var "hög som ett hus" när man misshandlade CL i lägenheten, och det var AC som inledde hela misshandeln med hammarslaget som krossade skallbenet på CL, det AC säger i förhören _STÄMMER_ inte heller med den utsago DJ och AC berättade för AK _INNAN_ dom blivit anhållna. Det var först efter misshandeln/dödandet av CL innan man begav sig ut till skogs som JF och AC tog något öht.
Senast redigerad av dip 2011-06-13 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in