Det ändrar ingenting. Jag hade skrivit tecknet för "ungefär lika med" om det fanns på tangentbordet, men antog att lim h->0 var underförstått för alla smarta nog att ge ett svar.
Bevisidén stämmer dock inte med kvotregeln, vilket gör att det måste finnas ett fel.
Felet är att du använder derivatans definition fel. y' = \lim h->0 (y(x+h)-y(x))/h. y(x+h) = u(x+h)/v(x+h). Notera att detta inte är gränsvärdet av vad du skrev,
Felet är att du använder derivatans definition fel. y' = \lim h->0 (y(x+h)-y(x))/h. y(x+h) = u(x+h)/v(x+h). Notera att detta inte är gränsvärdet av vad du skrev,
Compute the indicated product of cycles that are permutations of {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8}
(1, 4, 5)(7, 8)(2, 5, 7)
Jag hittar ingenstans i boken en metod för hur man gör, enbart ett exempel som inte hjälper mig. Svaret ska för övrigt bli
(1 2 3 4 5 6 7 8)
(4 1 3 5 8 6 2 7)
där det är en parentes som innehåller båda raderna. Men hursomhaver, hur gör man?
Jag får svaret till:
(1 2 3 4 5 6 7 8)
(4 5 3 7 1 6 8 7)
En linje går genom punkten (3, 1) och är parallell med en annan linje 0,8x + 2y − 2 = 0. De båda linjerna begränsar tillsammans med koordinataxlarna ett område, hur beräknar jag detta områdes area?
En linje går genom punkten (3, 1) och är parallell med en annan linje 0,8x + 2y − 2 = 0. De båda linjerna begränsar tillsammans med koordinataxlarna ett område, hur beräknar jag detta områdes area?
Linjerna är parallella --> de har samma k-värde
1=0.8*3+m --> m=1-0.8*3
Rita sedan upp linjerna i ett koordinatsystem så kommer du se hur du ska göra.
Jag får svaret till:
(1 2 3 4 5 6 7 8)
(4 5 3 7 1 6 8 7)
Har du skrivit av uppgiften korrekt?
Ja, det har jag, men det är inte poängen. Min huvudfråga är inte vad svaret är, utan: Hur exakt gör man? För jag kan inte hitta nån metod nånstans i boken.
Ja, det har jag, men det är inte poängen. Min huvudfråga är inte vad svaret är, utan: Hur exakt gör man? För jag kan inte hitta nån metod nånstans i boken.
För sent för att editera, så citerar istället; kom på hur man gör.