2008-06-17, 11:29
Medlem
Thebushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Greppa tag i flärret för in nålen snett 45grader tryck. Och ta bort. Sen tar man en liten sår servett och torkar rent.

Kör in 1-2cm in ... när det gör ont i njurarna så har du stuckit för långt... uppsök då läkare.

Citera
2008-06-17, 14:23
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Greppa tag i flärret för in nålen snett 45grader tryck. Och ta bort. Sen tar man en liten sår servett och torkar rent.

Kör in 1-2cm in ... när det gör ont i njurarna så har du stuckit för långt... uppsök då läkare.

För dem som inte förstod så krävs det att man sticker vääldigt långt för att hamna med nålen i en njure.

Bara så ingen blir skrämd.
Citera
2008-06-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
För dem som inte förstod så krävs det att man sticker vääldigt långt för att hamna med nålen i en njure.

Bara så ingen blir skrämd.

Ja kanske borde tilläggas runt 15-20cm in då börjar det bli riktigt farligt.
Citera
2008-06-17, 18:42
Medlem
Henry Porters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Bump på denna!

Sen undrar jag hur långt in man sticker? Och sticker ni rakt in eller snett?

Vad du inte vill ha är bakterietillväxt i vialen så försöka ta ur lite pulver åt gången är inget man skall syssla med. Det finns en anledning att vialen är försluten med gumistopper och att den förhoppningsvis är fylld i ett labb under sterila förhållanden.
Blandad lösning med bact.vatten håller 2 veckor i 2-8grader C innan degradering av peptiden börjar.
Planera du att ta extremt låga doser så blanda vialen och dela upp lösningen i det antal sprutor som du behöver. Dra in lite extra luft i varje spruta och lägg dom i frysen.
Ta fram sprutan 5 min innan injektion det räcker för lösningen att tina. Frysning och tining degradera peptiden, så man kan inte frysa och tina hela vialen.
Inga problem att sticka in hela nålen då den oftast inte är längre än 12,5mm.
Citera
2008-06-17, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
Vad du inte vill ha är bakterietillväxt i vialen så försöka ta ur lite pulver åt gången är inget man skall syssla med. Det finns en anledning att vialen är försluten med gumistopper och att den förhoppningsvis är fylld i ett labb under sterila förhållanden.
Blandad lösning med bact.vatten håller 2 veckor i 2-8grader C innan degradering av peptiden börjar.
Planera du att ta extremt låga doser så blanda vialen och dela upp lösningen i det antal sprutor som du behöver. Dra in lite extra luft i varje spruta och lägg dom i frysen.
Ta fram sprutan 5 min innan injektion det räcker för lösningen att tina. Frysning och tining degradera peptiden, så man kan inte frysa och tina hela vialen.

Menar du att jag ska frysa in allt sen ta ut 5 min innan användning, använda, sen frysa in igen? Eller bör jag dela upp det i säg 5 sprutor slänga 4 i frysen och ha 1 i kylen som jag först kör slut på, sen tar jag 1 från frysen o slänger den i kylen ?
Citera
2008-06-17, 19:22
Bannlyst
Citat:
Menar du att jag ska frysa in allt sen ta ut 5 min innan användning, använda, sen frysa in igen? Eller bör jag dela upp det i säg 5 sprutor slänga 4 i frysen och ha 1 i kylen som jag först kör slut på, sen tar jag 1 från frysen o slänger den i kylen ?

Står ju klart och tydligt vad h*n menar. Portionera upp allt i sprutorna, sedan fryser du in det.
Citera
2008-06-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Står ju klart och tydligt vad h*n menar. Portionera upp allt i sprutorna, sedan fryser du in det.

Ja det förstår jag, men det var ju inte det jag frågade...
Citera
2008-06-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ja det förstår jag, men det var ju inte det jag frågade...

Så förstod jag, att du menade iallafall.
Citera
2008-06-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kira
Finns ju för 350:- inkl vatten på sina ställen.

Har kört 10 dagar nu, legat på mellan 0.2-0.35 hela tiden, 3x12 solaresolningar, och jag är lika brun som jag blev efter 2v hårt pressande i Thailand. Solarier brukar inte ge mycket effekt för mig annars. Men det här är suveränt. Har inte märkt av en enda bieffekt än heller, testade t.o.m att sticka en gång 6h innan jag skulle lägga mig, för att se om något illamående osv skulle märkas av, men inget alls. Några ofrivillga stånd har jag inte heller sett skymten av Och brännan i sig ser ut precis som vanligt. Bra skit I tell you.

Vart hittar man de för de priset?
Citera
2008-06-18, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr2T
Så förstod jag, att du menade iallafall.

Nä... Jag undrar ju om jag slänga alla sprutor i frysen och ta ut vid behov och sedan slänga in i frysen igen? Kontra slänga alla sprutor i frysen utom den jag ska använda som jag istället lägger i kylen.
Citera
2008-06-18, 18:18
Medlem
Citat:
Nä... Jag undrar ju om jag slänga alla sprutor i frysen och ta ut vid behov och sedan slänga in i frysen igen? Kontra slänga alla sprutor i frysen utom den jag ska använda som jag istället lägger i kylen.

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter

..
Citera
2008-06-18, 18:23
Medlem
DANI81s avatar
Undrar om det funkar att blanda med "ögondroppsvatten" som finns på apoteket.. var in och frågade om bac vatten dom såg utsom frågetecken..'
kollade runt lite och hittade ögondroppsvatten 2ml¤20st.. skulle de funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in