2008-06-01, 12:06
  #1021
Medlem
FreeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Mja, han skulle få in mer nu i veckan.


Aha, då fatta jag de fel, för i fredags så stod de att det var slut, sen igår så skrev han att de hade kommit in mer nu.

Du har själv beställt eller? Körde inte du mt2 för någon månad sen lr har jag fel? Något du inte var nöjd med så du fick ett gäng effe istället?
Citera
2008-06-01, 12:08
  #1022
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOne
Aha, då fatta jag de fel, för i fredags så stod de att det var slut, sen igår så skrev han att de hade kommit in mer nu.

Du har själv beställt eller? Körde inte du mt2 för någon månad sen lr har jag fel? Något du inte var nöjd med så du fick ett gäng effe istället?

Mjo, har lagt in en beställning. Körde melanotan för drygt 3 månader sen. Men det var en dålig batch, så jag fick ett drös efedrin som kompensation.
Citera
2008-06-01, 12:14
  #1023
Medlem
FreeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Mjo, har lagt in en beställning. Körde melanotan för drygt 3 månader sen. Men det var en dålig batch, så jag fick ett drös efedrin som kompensation.


Jaha okej då är jag med. Men får vänta och se om de finns eller om de är slut. Vore bra om man fick grejerna tills nästa vecka.
Citera
2008-06-01, 15:32
  #1024
Medlem
Köpte hem 50ml. Och köpte 100st 0.5ml insulingverktyg.
Splittade allt på hälften och delade med en polare. Det är bara snålkukar som kör med samma pump och nål mer än en gång.

Det ÄR engångsverktyg och det kostar inte ens två spänn per injekt. Det är dyrt att vara snål så att säga, när renlighet och bakteriefritt är A & O. Jag vill inte dra på mej en sjuka bara för att jag kunde spara en hundring..
Citera
2008-06-01, 15:37
  #1025
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr2T
Köpte hem 50ml. Och köpte 100st 0.5ml insulingverktyg.
Splittade allt på hälften och delade med en polare. Det är bara snålkukar som kör med samma pump och nål mer än en gång.

Det ÄR engångsverktyg och det kostar inte ens två spänn per injekt. Det är dyrt att vara snål så att säga, när renlighet och bakteriefritt är A & O. Jag vill inte dra på mej en sjuka bara för att jag kunde spara en hundring..

Sub-q är inte så jättekänsligt. Kroppen bryter ner bakterierna effektivt. Det är värre när det är intramuskulärt.
Citera
2008-06-01, 15:47
  #1026
Medlem
Varför chansa? Finns risken så försöker man göra ALLA rätt, för att det inte ska bli just, fel. Men men, bara mina två cent.
Citera
2008-06-01, 16:34
  #1027
Bannlyst
sin rolle säger så är sb-qq inte direkt någon fara att köra med samma nål. Har använt min väldigt många gånger.
Citera
2008-06-01, 19:46
  #1028
Medlem
Alladins avatar
Slinnålar blir ju slöare av att bara sticka genom en gummitopp på en vial, så efter ett par injects bör det väl göra jävligt ont...?
Citera
2008-06-01, 20:35
  #1029
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Slinnålar blir ju slöare av att bara sticka genom en gummitopp på en vial, så efter ett par injects bör det väl göra jävligt ont...?

nja känns juh lite mer efter du använt samma kanske 5-10 gånger men gör inte speciellt ont. Sätta med rosa nålar i låret känns mer kan jag lova
Citera
2008-06-01, 20:55
  #1030
Medlem
wiiiilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Slinnålar blir ju slöare av att bara sticka genom en gummitopp på en vial, så efter ett par injects bör det väl göra jävligt ont...?

nej det är inte så farligt jag kör med mina slin tills nålen är trubbig,säkert en 50 stick iaf
Citera
2008-06-01, 20:59
  #1031
Medlem
Alladins avatar
hmm, jag skall pröva att sticka mig några gånger i bukfettet bara för att se om det stämmer...
Citera
2008-06-01, 20:59
  #1032
Medlem
Det blir skillnad i skarpheten på en insulinnål redan efter att du stuckit den i vialen, den bir alltså betydligt slöare redan efter ett stick. Det vill säga att vid varje användningstillfälle så änvänds mitt vertyg två gånger, ett stick i vialen och ett stick i magen sen åker korkarna på och ner i en festisflaska. =)

Redan vid andra användningen så är nålen använd fyra gånger.
Tredje gången är den använd sex gånger.
Fjärde gången är den använd åtta gånger osv.

Det är knappast en nål jag vill sticka mej med. Då kan man lika gärna trycka med blå eller gröna nålar som inte slits lika fort. Allt är ju en riskbedömningsfråga man personligen får ta ställning till. JAG snålar INTE för att spara pengar och utsätta mej för en promille större risk än vad som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in