2008-04-28, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
nu har ja kört i 2 veckor och jag avbryter nu kuren, många pigment/leverfläckar, för många för min smak, dom bara poppar upp , detta va inget för mig, men nu har man testat detta iallafall

trisst att det inte gick som planerat, men som sagt man måste testa för att se annars går man runt och är ovetandes
Citera
2008-04-28, 15:06
Medlem
McLollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obewau
Solade du något då? Man kan inte bara trycka MT2 utan att sola....

Jag solade två gånger tror jag. Det kanske inte var tillräckligt då.
Citera
2008-04-28, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McLolla
Jag solade två gånger tror jag. Det kanske inte var tillräckligt då.

sola varannan dag istället fast lite kortare tid. Rätt självklart att du måste utsätta kroppen för uv strålning för att du ens ska bli brunare
Citera
2008-04-29, 19:08
Medlem
Jag har använt ACO sårtvätt som utfyllnad. Har gjort det i över ett år och inte märkt något konstigt med det. Någon som vet en anledning till varför man skulle vilja köpa bactosterilt vatten (kanske ingen korrekt översättning)?
Citera
2008-04-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlymmer
sola varannan dag istället fast lite kortare tid. Rätt självklart att du måste utsätta kroppen för uv strålning för att du ens ska bli brunare

Tror faktiskt inte det är så. Vet iallafall säkert att det inte stämmer på att behålla brun färg när du väl fått den. Var utan solarie i kanske 2 mån i vintras utan att påverkas nämnvärt, min färg jag redan hade stannade kvar.
Citera
2008-05-04, 16:03
Medlem
Har sökt men inte hittat.

Hur lång är hållbarheten på färdigblandat melanotan som förvaras i kylen?
Citera
2008-05-04, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Tror faktiskt inte det är så. Vet iallafall säkert att det inte stämmer på att behålla brun färg när du väl fått den. Var utan solarie i kanske 2 mån i vintras utan att påverkas nämnvärt, min färg jag redan hade stannade kvar.

är vad jag själv tycker men alla gör som dom själva vill. Sen så behåller även jag färgen bra på detta behöver inte sola mycket alls, bara hålla på med underhålls dos. Men solar ibland bara för att det är skönt.
Citera
2008-05-04, 20:24
Medlem
nån som vet hur man kan få tag i de på sverige? pm?
Citera
2008-05-05, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daniele_paponi
nån som vet hur man kan få tag i de på sverige? pm?

en tjejpolare handlade av superbrun.se tror jag det var men det är rätt dyrt tror det kostar typ 580kr eller nått. Betala 350kr per 10mg för mitt i sverige om jag inte minns fel
Citera
2008-05-05, 10:18
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av after7days
Sola varannan dag?

Då kan man ju lika gärna köra utan mt2 i princip.

Det är ju detta man vill slippa. Slippa sola och förstöra/slita huden totalt.

Du har missförstått melanotans verkan totalt. Melanotan stimulerar melaninproduktionen i melanocyterna så att människor som normalt INTE KAN bli bruna p.g.a. genetik nu kan bli det om de bara solar. Utan sol blir man inte brun. Melanotan är alltså inget mirakulöst brun-utan-sol-medel utan ett slags medicin för människor med sjukligt dåligt pigment. I grunden fungerar Melanotan som ett substitut för kroppens naturliga hormon melatonin. Skilj alltså på Melanotan I, Melanotan II, Melatonin, Melanin och Melanocyt (förstår att det kan vara förvirrande).

Människor som kan bli bruna utn melanotan, alltså nästan alla, behöver inte melanotan och skall enligt mig inte ta det då kunksap om långstidseffekter fortfarande inte finns.
Senast redigerad av belarus 2008-05-05 kl. 10:51.
Citera
2008-05-05, 10:46
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Detta verkar ju hur bra som helst. Kan man få tag på nässprays formatet någonstans? Att injicera är inget för mig...

Edit; Såg att Melanotan-1 verkar vara något som finns i tablettform.

http://www.expressen.se/1.118482

Någon som vet något om det?

Har nu skummmat igenom tråden och hittade flera uppgifter, t.ex. den ovan, om att Melanotan I skulle finnas i tablettform. Det gör det inte. Melanotan I tas på samma sätt som Melanotan II. I allmänhet vill jag ge er rådet att aldrig läsa kvällstidningar och framförallt inte om ni vill ha uppgifter om droger! Än värre är det att läsa fyra år gamla artiklar!.

Jag läste på väldigt mycket innan jag tryckte i mig MI förra sommaren. Jag är en stark förespråkare av det framför MII. Det är lite dyrare men ger lika bra resultat om man doserar rätt, solar o.s.v. Precis som med träning är det väldigt mycket som skall tänkas på för bra resultat, inklusive kost, tidpunkt för injektion, sömn m.m.

Jag har 60 mg kvar från förra sommarn. Tinade upp en vial tills idag och skall nu spruta in årets första dos. Känns riktigt bra.
Citera
2008-05-05, 10:54
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mack_at_gymmet
Har sökt men inte hittat.

Hur lång är hållbarheten på färdigblandat melanotan som förvaras i kylen?

Några veckor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in