Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men om jag skulle svara på vad som är mest hemskt skulle det nog vara våldtäkt isåfall.Jag skulle hellre välja att sitta i fängelse oskyldig!Att kränkas genom att få sin kropp skändad av någon som inte har behörighet till min kropp är mer förnedrande och något man får bära med sig resten av livet.Det psykiska sätter spår resten av livet.
Jag, och många andra killar (och tjejer) har fått rejält med stryk flera gånger i livet.
Jag, och förhoppningsvis de flesta andra, mår inte sämre av det. Det är en bedrövlig livserfarenhet som så mycket annat i livet, tex vänners död, partners otrohet, ekonomiska förluster, arbetslöshet etc.
Så vad är det som gör att folks liv blir förstörda av att de blir våldtagna? Vad är det som gör att folk kan borsta av sig den förnedrande upplevelsen att fem män sparkar på en när man ligger spyandes på gatan framför McDonalds där ingen av 100-tals gäster gör något?
Det sitter helt och hållet i huvudet.
Personligen skulle jag hellre få en kuk våldsamt uppkörd i tvåan nån timme, än att stämplas som våldtäktsman för resten av livet, även UTAN fängelse (såvida jag inte får AIDS).