2010-09-12, 18:24
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk
Fast i och med att du hävdar det så tydligt och utan att ens fundera, så betyder det att du också tror (liksom många kvinnor som ångrar sig dagen efter) att en våldtäkt är som "lite tråkigt sex".
Du förminskar ordet våldtäkt och det är det jag argumenterar mest emot.
På samma sätt som jag tycker många kvinnor omdefinierar ordet.

Det är traumatiskt på alla vis att bli våldtagen. Givetvis är det från person till person vad som är värst. Men att falskeligen bli dömd till flera års fängelse för något man inte har gjort är mental tortyr. Ännu värre är det att man blir registrerad som sexualbrottsling och får hela sitt sociala liv förstört.

Jag hade antingen hängt mig själv eller gett mig fan på att hämnas. Förmodligen det sista.
Citera
2010-09-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Men att falskeligen bli dömd till flera års fängelse för något man inte har gjort är mental tortyr. Ännu värre är det att man blir registrerad som sexualbrottsling och får hela sitt sociala liv förstört.

Jag hade antingen hängt mig själv eller gett mig fan på att hämnas. Förmodligen det sista.

Ja, jag håller helt med om det och hade nog själv planerat en fantastisk hämnd.
Fast jag tycker heller inte att man ska jämföra de två, speciellt inte som att det ena skulle utesluta det andra.
Det är inte som att det ena rättfärdigar det andra...
Citera
2010-09-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Varför ställa två saker emot varandra?
Men om jag skulle svara på vad som är mest hemskt skulle det nog vara våldtäkt isåfall.Jag skulle hellre välja att sitta i fängelse oskyldig!Att kränkas genom att få sin kropp skändad av någon som inte har behörighet till min kropp är mer förnedrande och något man får bära med sig resten av livet.Det psykiska sätter spår resten av livet.
Att sitta i fängelse oskyldig skulle jag kunna leva med.Vetskapen om att man är oskyldig skulle göra att man klarade sig ur det hela.Sen allt det medför kan man bygga upp igen.
Förstår faktiskt inte allt tjafs om det här med att bli oskyldigt dömd som våldtäktsman.Det förekommer knappt och ni här på fb har förstorat upp det.Det vi ska istället lägga kraft och energi på är att få fast och få dem dömda som går fria.Dessa alla män som gjort sig skyldig till detta brott som traskar runt på våra gator och som inte fått något straff ännu det är dem vi ska lägga energi på att hitta.

Jösses, snacka om att leva i en bubbla. Och räknar man bort dom som anklagar andra men inte anmäler så blir det ännu flera. Och ja det förekommer då kvinnor använder det som vapen.
Citera
2010-09-12, 23:43
Medlem
min kompis var ute o gick hem en kväll och 2 killar i en bil frågade henne efter vägen. hon lutade sig fram i bilen och svarade o då tog de tag i henne o slet in henne i bilen o körde henne till en kyrkogård där de båda 2 turades om att våldta henne analt samtidigt som den andra slet sönder hennes saker.

om jag måste välja mellan att uppleva de som hon fick eller att sitta inne i sverige, o mista mina vänner, så skulle ja välja de sista.

man kan alltid flytta till typ norge där ingen vet om de. säga till sin nya arbetsgivare att man vart ute o rest i nga år och skaffa nya vänner.

men om man vart med om en så tramatisk grej kanske man bryter ihop helt, inte kan ha sex igen, inte få barn, inte våga leva ihop med ngn etc

man ska verkligen inte anklaga ngn för våldtäckt om de inte e sant men att säga att massa sitter oskyldigt dömda kan man ju inte veta. kanske är 100 % av alla i fängelset oskyldiga, kanske är 0 % det.

sen vill ja även påpeka att två av mina andra vänner har vart med om att folk hållt på med dom när de var däckade på en fest med de har valt att inte anmäla.

så de finns ett mörkerantal av de me
Citera
2010-09-13, 00:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty123456789
min kompis var ute o gick hem en kväll och 2 killar i en bil frågade henne efter vägen. hon lutade sig fram i bilen och svarade o då tog de tag i henne o slet in henne i bilen o körde henne till en kyrkogård där de båda 2 turades om att våldta henne analt samtidigt som den andra slet sönder hennes saker.

Detta var inte bara en våldtäkt, det var en krigshandling. Mot västerländska värderingar och västerländska kvinnor. Beklagar, men hoppas att du och sin väninna tar lärdom av detta och inte röstar på den rödgröna sidan i kommande val.

Att Sverige har 6000 anmälda våldtäkter och Danmark 200 talar tydligt om att det finns allvarliga fel i Sverige. På flera plan. Invandringen från barbarländer har varit för stor, och våldtäktsparagraferna har urholkats så att i princip vad som helst kan kallas våldtäkt. Likaså har man bedrivit propaganda mot unga tjejer att anmäla skitsaker. Allt detta slår hårt mot de verkliga våldtäktsoffren (din väninna) och alla män som döms oskyldiga.
Senast redigerad av WordWarrior 2010-09-13 kl. 00:49.
Citera
2010-09-13, 08:38
Medlem
nu var hon svart men det var iof männen med..

men ingen kan veta hur många som sitter där oskyldigt dömda. klart som fan att alla som sitter i fängelset säger att de inte " gjorde det".

anledningen till att svergie har så höga är att vi "godkänner" våldtäckt även om man var full ( o då menar ja inte att man ångrar sig dagen efter, utan att man blir med våld tvingad till de) och andra saker

tkr sverige är ett bra exempel och visar bara att vi går mot rätt riktning.

gå in och läs på www.kriminellt.com o läs de dömda våldtäcks domarna och se om ni tkr de var rimligt dömda
Citera
2010-09-13, 09:10
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Endast en idiot kan man på en så absurd frågeställning - det är två saker som inte går att ställa mot varandra helt enkelt.

Det visar bara på hur infantilt korkad frågeställaren är.
Det är klart som fan man kan ställa det mot varandra, man kan ställa vilka alternativ som helst mot varandra. Varför skulle man inte kunna det?

OnT: väljer våldtäkt alla gånger.
Citera
2010-09-13, 18:38
Medlem
jasså? tror inte jag skulle klara en våldtäckt psykist så för mig är de samma sak som mord
Citera
2010-09-13, 19:36
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Att sitta i fängelse oskyldig skulle jag kunna leva med.Vetskapen om att man är oskyldig skulle göra att man klarade sig ur det hela.Sen allt det medför kan man bygga upp igen.

Tror du verkligen på det? Du borde nog vakna upp. Om man blir dömd för något sådant, så är man körd för resten av livet, om man planerar att umgås med andra.

Citat:

man kan alltid flytta till typ norge där ingen vet om de. säga till sin nya arbetsgivare att man vart ute o rest i nga år och skaffa nya vänner.

Om man vill jobba svart resten av livet kanske. Du får nog flytta till ett land där de får mycket svårare att kolla upp dig. Att byta identitet är inte så lätt som vissa tror, finns alltid folk som kollar upp en extra mycket.
Senast redigerad av Fojos 2010-09-13 kl. 19:39.
Citera
2010-09-13, 19:47
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
jasså? tror inte jag skulle klara en våldtäckt psykist så för mig är de samma sak som mord

Men nu är du väl dramatisk. Det finns en anledning till varför mord är värst, för finns det liv är det aldrig försent. Det finns en återvändo för ett våldtäktsoffer, visst du kanske inte bryr dig om du dör men jag tror att din omgivning som älskar dig, om dom blev tvugna att välja, hade valt en gangrape i 24 timmar hellre än att du skulle dödas.

Du liksom förminskar mordoffer och deras anhöriga när du säjer så.
Citera
2010-09-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Men nu är du väl dramatisk. Det finns en anledning till varför mord är värst, för finns det liv är det aldrig försent. Det finns en återvändo för ett våldtäktsoffer, visst du kanske inte bryr dig om du dör men jag tror att din omgivning som älskar dig, om dom blev tvugna att välja, hade valt en gangrape i 24 timmar hellre än att du skulle dödas.

Du liksom förminskar mordoffer och deras anhöriga när du säjer så.

nej, jag skulle hellre vilja blir mördad än att bli gangrapad i 24 h. finns flera som tar livet av sig efter en våldtäckt . tycker du förminskar de som förlorat sitt barn/kompis/pappa till våldtäckten
Citera
2010-09-14, 17:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
nej, jag skulle hellre vilja blir mördad än att bli gangrapad i 24 h. finns flera som tar livet av sig efter en våldtäckt .

Du exemplifierar ju med sådant som i stort sett är obefintligt. Det absolut vanliga är den så kallade "vanliga våldtäkten" utan större våld. Våldtäkt uppfattas inte heller av alla som värre än döden. Det finns många våldtagna kvinnor som har en helt annan syn.

Lite länkar:

http://www.magasinvera.se/tankvart/valdtakt-ar-inte-det-varsta-som-kan-handa

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/valdtagna-kvinnor-vill-inte-heller-bli-stamplade-i-pannan_1184899.svd

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185453722
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in