2010-09-30, 23:32
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Lagmässigt finns det ju inte så stora orättvisor förutom att kvinnor halkar efter i karriären och lönemässigt när de väljer att skaffa familj.Detta är ju biologiskt och går kanske inte göra så mkt åt.Men ett bra sätt är iallafall att man delar på vab-dagar.Som det är nu så stannar oftast kvinnan hemma pga ekonomiska skäl.Detta gör att kvinnan har svårt att klättra karriärsmässigt.

Det finns en rad lagar som är diskriminerande mot mannen som kön och gynnar kvinnan.

Behöver jag ta upp dom?
Citera
2010-09-30, 23:52
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Africa har plundrats av europeer på diamanter guld olja arbetskraft mfl naturresurser i flera hundra år vilket resulterat i att dom tvingas leva mycket trångare och knaprare större delen av sitt liv än vad vi gör. Det skapar en hårdare "dog eat dog" livsituation. Jag känner många africaner både män och kvinnor. Dom flest väldigt mjuka människor med undantag för en tjej som slogs en hel del. Hon slogs även med sina systrar så det var något hon fått från familjen.
Vill understryka att absoluta majoriteten är väldigt mjuka människor

Vad gäller kvinnosynen är den inge konstig från etiopien och neråt vilket är en majoritet av kontinenten.
Där Islam har fäste som i somalia och norrväst ut är det sämre
Ja visst har de ett hårdare klimat och det är vi i västvärlden som är skyldiga till mycket men jag tror det har med deras kvinnosyn och traditioner mer att göra.De våldtar ju även sina egna kvinnor där nere.Mannen har en högre rang och kvinnorna underkastar sig.Om det har med religion eller tradition och avsknad av jämställdhet att göra har jag ingen aning om men jag har absolut inget emot afrikaner eller invandrare isig.Jag tycker bara att man får lov att rätta sig till våra regler om man väljer att bosätta sig i vårt land.
Citera
2010-09-30, 23:54
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Det finns en rad lagar som är diskriminerande mot mannen som kön och gynnar kvinnan.

Behöver jag ta upp dom?
Nej du har tagit upp dem tillräckligt på det här forumet.Tycker du inte själv det också?
Citera
2010-10-01, 00:13
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Nej du har tagit upp dem tillräckligt på det här forumet.Tycker du inte själv det också?

Jag trodde det också tills jag såg vad du skrev.
Jag har spenderat 5 månader i africa i tre länder söder om sahara hemma hos folk dvs inte på hotell.
Den bild du beskriver såg jag ingenstans. Det florerar tyvärr en massa myter ofta skapade av feminister med egna politiska agendor. Jag såg nyligen en feministisk filmatisering om africa på svt som gjorde mig förbannad då den innehöll en massa missvisande information.

Som sagt i de muslimska framförallt norra delarna är det inte bra alls. Men söder om sahara ethiopien kenya tanzania uganda hela vägen ner till syd africa där kristendomen råder lever dom precis som vi förutom att plånboken är mycket mindre. Men kvinnor har företag, affärer och hårsalonger äger hus osv. Dom skiljer sig, går ut och festar.
Citera
2010-10-01, 00:24
Medlem
narlysimpeltons avatar
Edit: ska man förbättra något i africa ska man starta företag där. Inte skicka pengar eller prata medlidande
Citera
2010-10-01, 07:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Jag trodde det också tills jag såg vad du skrev.
Jag har spenderat 5 månader i africa i tre länder söder om sahara hemma hos folk dvs inte på hotell.
Den bild du beskriver såg jag ingenstans. Det florerar tyvärr en massa myter ofta skapade av feminister med egna politiska agendor. Jag såg nyligen en feministisk filmatisering om africa på svt som gjorde mig förbannad då den innehöll en massa missvisande information.

Som sagt i de muslimska framförallt norra delarna är det inte bra alls. Men söder om sahara ethiopien kenya tanzania uganda hela vägen ner till syd africa där kristendomen råder lever dom precis som vi förutom att plånboken är mycket mindre. Men kvinnor har företag, affärer och hårsalonger äger hus osv. Dom skiljer sig, går ut och festar.
Jag kan för lite.Det var bittler som påpekade att afrikaner var överrepresenterade vad gäller våldtäkt.Självklart är det skillnad på länder.Det är som att säga att vi alla är likadana i hela europa.Vissa är mer utvecklade och har kommit längre i sitt utvecklingsarbete och detsamma gäller väl Afrika.
Citera
2010-10-01, 07:07
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Edit: ska man förbättra något i africa ska man starta företag där. Inte skicka pengar eller prata medlidande
Stämmer säkert!Jag skänker pengar till världens barn men har ingen aning om det gör någon större nytta.Enligt informationen jag får så kommer iallafall pengarna fram och skolor mm kan öppnas.Jag som den lilla människan har ju ingen möjlighet till att öppna företag men en liten summa pengar kan jag bidra med.
Citera
2010-10-01, 07:15
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Stämmer säkert!Jag skänker pengar till världens barn men har ingen aning om det gör någon större nytta.Enligt informationen jag får så kommer iallafall pengarna fram och skolor mm kan öppnas.Jag som den lilla människan har ju ingen möjlighet till att öppna företag men en liten summa pengar kan jag bidra med.

lägg pengarna på banken och spendera dom på en semester dit i stället. det är den bästa hjälpen
Citera
2010-10-01, 19:01
Medlem
Citat:
Flickor är mycket tidigare än pojkar på att prata när de är barn.De får ett försprång redan där.Sen hänger det med både i skolan och privat.Tjejer sitter och diskuterar mer med sina vänner,läser mer litteratur,pluggar mer i skolan osv osv.
Godnatt tillbaks

Joo kanske det, visst har kvinnor sina starka sidor, jag tror att män och kvinnor är exakt lika starka allt sammantaget, en perfekt balans.
Men min fråga handlar mera om orsakerna till att denna fientlighet mellan könen verkar öka, ialf tycker jag att jag märker en större klyfta. Visst är politik till största delen struntprat och verbala boxningsmatcher sedan styr verklighetens villkor oss mera ändå, eller skulle jag skriva, våra känslor ändras inte av politiska beslut, kanske propaganda kan påverka i viss mån, husomhelst vad jag funderar över är -vad är ursprunget eller själva grunden till att män och kvinnor tävlar?

Tävlar är kanske ett torftigt ord men i brist på bättre så. Oavsett vad man tror om människans tillkomst så är fientlighet ett märkligt betende, ett kontraproduktivt sätt att vara, även om det bara handlar om livskvalitet.

Denna trådens underförstådda mening innehåller ett tävlingsmoment, vem lider mest är frågan.
Tja det är väl den som inte kan låta bli att ställa orimliga krav och som har höga oinfriade förväntningar.
Här på forumet tävlar man om vem som är den största martyren mannen eller kvinnan, vem som har de orimligaste kraven på sig och vem som har rätt att förvänta det och det av varandra.

Jag tror att den allmänna besvikelsen över det egna livets torftighet tar sig uttryck på följande sätt, man skyller på allt och alla, aldrig förr har så många haft så stora möjligheter med så mycket resurser och god hälsa, att forma sin tillvaro precis efter eget huvud men endå känner man tomhet.
Både män och kvinnor har valmöjligheter som aldrig förr, tycker jag, räcker det inte ändå?

Männen vill ha tröst och sex, kvinnorna vill ha trygghet och sex, båda vill ha äventyr och båda vill vara centrum i sitt liv. I filmen om mitt liv vill jag ha huvudrollen, problemet är att ingen vill ha birollerna.

Var kommer kärleken in i bilden undrar jag, är inte den värd mycket av både uppoffring och arbete?

Vh Kawazuki
Citera
2010-10-01, 19:24
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawazuki
Joo kanske det, visst har kvinnor sina starka sidor, jag tror att män och kvinnor är exakt lika starka allt sammantaget, en perfekt balans.
Men min fråga handlar mera om orsakerna till att denna fientlighet mellan könen verkar öka, ialf tycker jag att jag märker en större klyfta. Visst är politik till största delen struntprat och verbala boxningsmatcher sedan styr verklighetens villkor oss mera ändå, eller skulle jag skriva, våra känslor ändras inte av politiska beslut, kanske propaganda kan påverka i viss mån, husomhelst vad jag funderar över är -vad är ursprunget eller själva grunden till att män och kvinnor tävlar?

Tävlar är kanske ett torftigt ord men i brist på bättre så. Oavsett vad man tror om människans tillkomst så är fientlighet ett märkligt betende, ett kontraproduktivt sätt att vara, även om det bara handlar om livskvalitet.

Denna trådens underförstådda mening innehåller ett tävlingsmoment, vem lider mest är frågan.
Tja det är väl den som inte kan låta bli att ställa orimliga krav och som har höga oinfriade förväntningar.
Här på forumet tävlar man om vem som är den största martyren mannen eller kvinnan, vem som har de orimligaste kraven på sig och vem som har rätt att förvänta det och det av varandra.

Jag tror att den allmänna besvikelsen över det egna livets torftighet tar sig uttryck på följande sätt, man skyller på allt och alla, aldrig förr har så många haft så stora möjligheter med så mycket resurser och god hälsa, att forma sin tillvaro precis efter eget huvud men endå känner man tomhet.
Både män och kvinnor har valmöjligheter som aldrig förr, tycker jag, räcker det inte ändå?

Männen vill ha tröst och sex, kvinnorna vill ha trygghet och sex, båda vill ha äventyr och båda vill vara centrum i sitt liv. I filmen om mitt liv vill jag ha huvudrollen, problemet är att ingen vill ha birollerna.

Var kommer kärleken in i bilden undrar jag, är inte den värd mycket av både uppoffring och arbete?

Vh Kawazuki
För mig personligen känner jag inget behov av att hävda mig mot män eller tävla eftersom jag vet mitt värde och ingen man eller kvinna kan ändra på det.Visst kan man ha svackor då självförtroendet vacklar men det är ju inget personligt utan det drabbar alla människor som är i kontakt med sitt känsloliv.Jag märker också här på forumet att det verkar vara en slags tävlan mellan könen.Vem har det värst osv.Är det en tråd som handlar om våldtäkt ja då är männen genast där och vänder på det och talar om hur synd det är om dem.Har börjat fundera i termer som att det måste finnas en uppsjö av just obekräftade,ledsna pojkar här som ser sin möjlighet att göra sig hörda här eftersom de inte vågar eller känner sig lyssnade på i verkliga livet.Kvinnorna här verkar mer starka och vara klara med sitt värde som människa.Sen har vi ju några tjejer här som håller med killarna i allt de säger säkert för att de inte får ngn bekräftelse från killar i det verkliga livet.Jag har tröttnat på att skriva här eftersom samma saker diskuteras om och om igen.En massa som kommer med förolämpningar.Jag är själv bra på att bita ifrån när det behövs.Tyvärr plockar ju moderatorn bort många inlägg haha.
Ja vi har ju en massa valmöjligheter i livet men ändå är vi inte nöjda.Kanske beror det för många att man tänkt sig mer av livet.Att det inte blev som man ville.Kärleken finns men många vårdar den inte av dom som lever i förhållande.Jag är singel men har levt i relation i 13 år.Därför tycker jag nu att det är så skönt att vara egoistisk och sätt sig själv först.Livet består ju av så många måsten och man glömmer bort sig själv på vägen/
Citera
2010-10-01, 20:39
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
För mig personligen känner jag inget behov av att hävda mig mot män eller tävla eftersom jag vet mitt värde och ingen man eller kvinna kan ändra på det.Visst kan man ha svackor då självförtroendet vacklar men det är ju inget personligt utan det drabbar alla människor som är i kontakt med sitt känsloliv.Jag märker också här på forumet att det verkar vara en slags tävlan mellan könen.Vem har det värst osv.Är det en tråd som handlar om våldtäkt ja då är männen genast där och vänder på det och talar om hur synd det är om dem.Har börjat fundera i termer som att det måste finnas en uppsjö av just obekräftade,ledsna pojkar här som ser sin möjlighet att göra sig hörda här eftersom de inte vågar eller känner sig lyssnade på i verkliga livet.Kvinnorna här verkar mer starka och vara klara med sitt värde som människa.Sen har vi ju några tjejer här som håller med killarna i allt de säger säkert för att de inte får ngn bekräftelse från killar i det verkliga livet.Jag har tröttnat på att skriva här eftersom samma saker diskuteras om och om igen.En massa som kommer med förolämpningar.Jag är själv bra på att bita ifrån när det behövs.Tyvärr plockar ju moderatorn bort många inlägg haha.
Ja vi har ju en massa valmöjligheter i livet men ändå är vi inte nöjda.Kanske beror det för många att man tänkt sig mer av livet.Att det inte blev som man ville.Kärleken finns men många vårdar den inte av dom som lever i förhållande.Jag är singel men har levt i relation i 13 år.Därför tycker jag nu att det är så skönt att vara egoistisk och sätt sig själv först.Livet består ju av så många måsten och man glömmer bort sig själv på vägen/

Män pratar traditionellt inte om mansfrågor. Vad som händer när feminister massivt tjatar om kvinnans belastningar så blir det en naturlig motreaktion av typen: men vänta nu...

Feminismens klagan finns vardagligvis i media vilket är vad som diskuteras här och ger en del motreaktioner. Om det var tvärt om. Att tidningar och tv var nedlusade av mansproblem och att det till största delen var kvinnans fel so skulle du säkert se en del kvinnliga motreaktioner på internet och här på FB
Senast redigerad av narlysimpelton 2010-10-01 kl. 20:48.
Citera
2010-10-01, 20:48
Medlem
Till MissFitt

Det skulle inte vara så konstigt om du kände besvikelse efter ett så långt förhållande.
Det skulle inte heller vara konstigt om du störde dig lite extra på raljerande snorvalpar som försöker spela manliga och kaxiga.
Det skulle inte vara konstigt om du paradoxalt nog var extra känslig för kritik i denna din "egoistiska" period.

Det skulle inte vara konstigt om du var besviken på män, du förtjänar säkert bättre öde, du är säkert älskvärd. -så varför slutade vi älska varandra, varför slutade vi att bry oss om varandras kärlek.

Det skulle inte vara så märkvärdigt om du var lite missnöjd med dig själva i denna din frihet.
Men visst förstår jag att man kan känna lättnad, jag har genomlevt liknande.

Menar du att tjejerna är mera harmoniska i allmänhet eller bara här på forumet?
Det kanske bara är just den verbala förmågan du ser som är "bättre"

Jag påstår inget av ovanstående jag bara spekulerar.

Med den frekvens varmed man experimenterar med "kärlek" här på denna plätt på jorden är det nog inte så konstigt med en massa bitterhet lite varstans, kanske också hämndlystnad.

Du undviker de mera universella frågorna, lika bra det, vem kan svara på så djupa frågor.
Hoppas att du fortfarande förmår att lita på någon, eller ge din kärlek helt och full till någon, det kan nog vara svårt att börja om.
Du borde kanske inte provocera pojkarna här för ditt nöjes skull, om det mest är argsinta typer som svarar på sådana handlingar, en del ser trots sin omognad in i hjärtat på andra.
Vissa har utvecklat en ganska ansenlig arsenal att använda i sin tävlan i elakheter.

Det är naturligtvis inbjudande att driva med enkelspåriga snorvalpar som bara ältar sin frustration.
Men tror du inte att just den processen skapar en ond cirkel? du bekräftar sas deras fördomar om kvinnor. Och de ger bränsle åt din av mig förmodade besvikelse.

Nu är vi nog helt OT hoppas att texten är av allmänt intresse.

Ps Jag förväntar mig inga utlämnande svar, jag tänker högt sas.

Vh Kawazuki
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in