Citat:
Tack för feedback
Ursprungligen postat av Kawazuki
Jaså det tycker du? njae stark är kanske inte direkt mitt intryck, snarare modig, lik dig på det sättet.
Jag har läst här en tid som du förstår.
En annan kvinna som jag lagt märke till är Severiano (tror jag hon kallar sig). Mitt intresse är i huvudsak antropologiskt.
Du argumenterar underhållande och med humor, varför tycker du att det är mödan värd att debattera här och om detta ämne? Vill du hävda att kvinnor befinner sig i en orättvis position generellt gentemot männen, eller kan du förstå tanken att män och kvinnor är exakt lika starka allt sammantaget sas, men att "styrkan" skenbart varierar beroende på situation.
Män är starka på sin hemmaplan och likaså kvinnor.
Tack för välkomnandet.
Jag har läst här en tid som du förstår.
En annan kvinna som jag lagt märke till är Severiano (tror jag hon kallar sig). Mitt intresse är i huvudsak antropologiskt.
Du argumenterar underhållande och med humor, varför tycker du att det är mödan värd att debattera här och om detta ämne? Vill du hävda att kvinnor befinner sig i en orättvis position generellt gentemot männen, eller kan du förstå tanken att män och kvinnor är exakt lika starka allt sammantaget sas, men att "styrkan" skenbart varierar beroende på situation.
Män är starka på sin hemmaplan och likaså kvinnor.
Tack för välkomnandet.

Grejen med mig är att jag skriver sspontant.Sitter inte och funderar och googlar fram en massa fakta som andra här gör.Tycker det blir mer äkta då.
Angående dina frågor så tycker jag väl iof inte i det stora hela att kvinnor är missgynnade här i sverige.Man kan som kvinna bestämma själv om man vill vara ett offer eller inte.Däremot tycker jag att man ska kämpa för dom svaga och utsatta i samhället oavsett kön.Visst vurmar jag lite extra för utsatta kvinnor men det har mest med att jag identifierar mig mer med kvinnor.Kvinnor som har en lång väg att gå i andra länder som inte kommit så långt i jämställdheten önskar jag att man kunde göra mer för men de måste ta striden precis som vi kvinnor också har gjort här i sverige.Utan alla dessa starka kvinnor på 1900-talet som banade vägen för oss hade vi inte varit där vi är nu.Vi har mycket att tacka dem för.Det kommer alltid finnas män som tycker att samhället utvecklats fel och ser sig själva högre och det är därför det är så viktigt med starka kvinnor och organisationer,lagar som gör att vi har ett fortsatt jämlikt samhälle.Jag tror att människor är starka i olika situationer beroende vad man har med sig i bagaget eller vad man utvecklats till.Har inget med kön att göra
.Nej allvarligt så vet jag inte varför de tror sig ha rätten till att utnyttja kvinnor.