2010-09-29, 18:34
Medlem
Badhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du resonerar lite väl förenklat - för i ditt i exempel möts våldtäktsoffret av de bästa av alla förutsättningar och blir trodd och stöttad och den falska anklagade av de sämsta av alla förutsättningar och möter motstånd hela vägen.

Så ser verkligheten knappast ut och skall det vara jämförbart i valet så måste du väl utgå ifrån att de båda endera möter de dåliga förutsättningarna eller de bättre förutsättningarna -- eller?

Jag vill nog dessutom hävda att många skyldiga som döms för våldtäkt faktiskt får ganska mycket stöd av sin omgivning och betraktas som orättvist behandlade av systemet - allt beroende på situationen. Vi ha ett alldeles färskt fall i mina hemtrakter där folk anser att tjejen och killen borde ha "rett ut det själva" trots att alla är medvetna om att det var en våldtäkt och att domen därmed är juridiskt riktig.
Han får stöd - inte hon - av de flesta i omgivningen.

Ditt argument är lika löjligt som den du citerades argument. Du utgår ifrån det bästa scenariot som finns i fall man blir dömd för våldtäkts, och det sämsta i fall man blir våldtagen. Men det är alltså okej när du använder ett sådant resonemang, men inte när någon annan gör det?

Det hade räckt med det första stycket.
Citera
2010-09-29, 19:36
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag dör hellre än att bli oskyldigt dömd, det enda som skulle få mig att (över)leva är tanken på att jag kommer hämnas.
Ja det är väl inget vidare men tanken på en slemmig kuk i mig från ett avskum känns ännu värre för mig!
Citera
2010-09-29, 21:32
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja men lilla vännen jag har också folk i min närhet som råkat ut för saker men det ger mig inte rätten att spy galla över dem med andra åsikter.Jag har aldrig påstått att det inte skulle vara hemskt att bli oskyldigt dömd men jag skrev att jag hellre blev det än att bli våldtagen.Är det att vara empatilös?

"Lilla vännen".. Aha feministernas favorit: Härskar tekniker.
Ja du var empatilös i din formulering av din text när du formulerade dig. Det är något du har problem med att fatta uppenbarligen.

Citat:
Sen har jag läst en del du skrivit och jag och en del till är övertygad om att du är en man.
All den smörja du skriver i inlägg efter inlägg och alltid tar mannens parti. Du är en missförstådd man som försöker få lite upprättelse här genom att ikläda dig en annan roll.

Fler lögner du skall ta ur din mun för att du inte kan bemöta mitt innehållet i mitt inlägg.

Måste man bete sig som en patetisk misslyckad kvinna som sitter och leker amatörpsykolog och backstabba andra kvinnor i ryggen, som du gör, och inte få ha avikande åsikter än dig för att du skall tro att man är kvinna.

Men här har är bevis på att du sitter och ljuger om mig..
Ärt det tredje eller fjäder gången du sitter och använder direkta lögner i dina inlägg bara för att du inte klarar av att bemöta innehållet i mina inlägg?
Förutom då att sitta och ljuga om att jag alltid tar mannens parti?
https://www.flashback.org/find_posts...?userid=158433
Här finns det gott om inlägg som motbevisar Missfiott73 och hennes utlåtande.
Så nu är den lögnen motbevisad.
Så nej jag är inte en misslyckad man. Tråkigt för dig att du fick fel igen om mig.

Jag är en kvinna som vågar vägra offer. Jag vet att det retar folk kvinnor och kvinnliga femnister att jag inte håller med dem i precis allting de yttra sig som en jäkla nicke docka.
Till skillnad från dig, så är jag en kvinna med intelligens som klar av att tänka och skriva samtidigt, och sätter inte kvinnligt lidande före manens lidande.

Om du inte kan hantera detta så "tuff shit" då är det dina problem.
Jag får väl leva med att du är som genosnitliga (patetiska) femnistkvinna älskar att använda direkta lögner, backsabba kvinnor och härskartekniker i retoriken bara för att de får mothugg och inte medhåll per se i deras utlåtande av en annan kvinna.

Men en lögn blir inte sanning bara för att den upprepas. Det är något du vägra att acceptera med bevisligen.
Senast redigerad av Empress 2010-09-29 kl. 21:36.
Citera
2010-09-30, 15:16
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ja det är väl inget vidare men tanken på en slemmig kuk i mig från ett avskum känns ännu värre för mig!

Det är slidan som står för slemmet. Kuken är alltid torr. Slidan är också kraftigt övervärderad. Om bara unga killar kunde lära sig det tidigare
Citera
2010-09-30, 17:31
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Det är slidan som står för slemmet. Kuken är alltid torr. Slidan är också kraftigt övervärderad. Om bara unga killar kunde lära sig det tidigare
Inte alltid!Den kan vara infekterad av diverse infektioner som gör den slemmig!Övervärderad vet jag inte om jag kan hålla med om?Det får stå för dig.Min har iallafall skänkt mig en massa glädje.Däremot har jag erfarenhet av en massa kukar som inte kan sin sak.
Citera
2010-09-30, 17:33
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
"Lilla vännen".. Aha feministernas favorit: Härskar tekniker.
Ja du var empatilös i din formulering av din text när du formulerade dig. Det är något du har problem med att fatta uppenbarligen.

Fler lögner du skall ta ur din mun för att du inte kan bemöta mitt innehållet i mitt inlägg.

Måste man bete sig som en patetisk misslyckad kvinna som sitter och leker amatörpsykolog och backstabba andra kvinnor i ryggen, som du gör, och inte få ha avikande åsikter än dig för att du skall tro att man är kvinna.

Men här har är bevis på att du sitter och ljuger om mig..
Ärt det tredje eller fjäder gången du sitter och använder direkta lögner i dina inlägg bara för att du inte klarar av att bemöta innehållet i mina inlägg?
Förutom då att sitta och ljuga om att jag alltid tar mannens parti?
https://www.flashback.org/find_posts...?userid=158433
Här finns det gott om inlägg som motbevisar Missfiott73 och hennes utlåtande.
Så nu är den lögnen motbevisad.
Så nej jag är inte en misslyckad man. Tråkigt för dig att du fick fel igen om mig.

Jag är en kvinna som vågar vägra offer. Jag vet att det retar folk kvinnor och kvinnliga femnister att jag inte håller med dem i precis allting de yttra sig som en jäkla nicke docka.
Till skillnad från dig, så är jag en kvinna med intelligens som klar av att tänka och skriva samtidigt, och sätter inte kvinnligt lidande före manens lidande.

Om du inte kan hantera detta så "tuff shit" då är det dina problem.
Jag får väl leva med att du är som genosnitliga (patetiska) femnistkvinna älskar att använda direkta lögner, backsabba kvinnor och härskartekniker i retoriken bara för att de får mothugg och inte medhåll per se i deras utlåtande av en annan kvinna.

Men en lögn blir inte sanning bara för att den upprepas. Det är något du vägra att acceptera med bevisligen.
Att du orkar hålla på Du verkar nästan besatt av mig haha!Varsågod det får du så gärna
Citera
2010-09-30, 18:24
Medlem
Hej MissFitt!

En fråga om jag får besvära? Vem föreställer bilden?

Man kanske måste svara på frågan också,,,, ehhhh,,,, ähh jag vet inte.

Frågan skall kanske väcka tanken att det är lika illa att bli kränkt för män som för kvinnor, om man nu kan mäta sådana ting.
Citera
2010-09-30, 19:02
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawazuki
Hej MissFitt!

En fråga om jag får besvära? Vem föreställer bilden?

Man kanske måste svara på frågan också,,,, ehhhh,,,, ähh jag vet inte.

Frågan skall kanske väcka tanken att det är lika illa att bli kränkt för män som för kvinnor, om man nu kan mäta sådana ting.
Menar du min avatar?
Det är Audrey Tatou.Visst är hon sexig
Citera
2010-09-30, 19:09
Medlem
Jaha ! joo visst är hon söt, och hon passar dig, men man får känslan av att denna späda varelse skulle lämna en man kraftlös och förtvivlad efter bara några dagars bekantskap.

Jag är ny här och hoppas att jag inte gör fel? måste man tjata samma ämne i hela tråden, kan det inte få sticka iväg åt ett intressantare håll?
Citera
2010-09-30, 19:24
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawazuki
Jaha ! joo visst är hon söt, och hon passar dig, men man får känslan av att denna späda varelse skulle lämna en man kraftlös och förtvivlad efter bara några dagars bekantskap.

Jag är ny här och hoppas att jag inte gör fel? måste man tjata samma ämne i hela tråden, kan det inte få sticka iväg åt ett intressantare håll?
Ja hon spelar ju iallafall ofta starka kvinnoroller som i Amelie från monmartre.Vet inte så mycket om henne förutom att hon i mina ögon är en stark kvinna som dessutom är vacker och sexig.
Välkommen till flashback
Citera
2010-09-30, 19:48
Medlem
Jaså det tycker du? njae stark är kanske inte direkt mitt intryck, snarare modig, lik dig på det sättet.

Jag har läst här en tid som du förstår.
En annan kvinna som jag lagt märke till är Severiano (tror jag hon kallar sig). Mitt intresse är i huvudsak antropologiskt.

Du argumenterar underhållande och med humor, varför tycker du att det är mödan värd att debattera här och om detta ämne? Vill du hävda att kvinnor befinner sig i en orättvis position generellt gentemot männen, eller kan du förstå tanken att män och kvinnor är exakt lika starka allt sammantaget sas, men att "styrkan" skenbart varierar beroende på situation.
Män är starka på sin hemmaplan och likaså kvinnor.

Tack för välkomnandet.
Citera
2010-09-30, 20:35
Medlem
Floatingflutes avatar
Bli våldtagen i rumpan på daglig basis eller leva i och acceptera dagens samhälle ?

Samma skit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in