Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag betvivlar att särskilt många "falska" våldtäktsanmälningar sker varje år.
Dock är det ofta svårt att bevisa våldtäkt, ofta står ord mot ord.
Av typ 1700 anmälningar per år så döms cirka 150-200.
Det innebär inte att de resterande 1500 är "falska"
Däremot visar det på att vi HAR en stark rättssäkerhet även för de som blir anklagade, och att det är nys det som de här paranoida "mansaktivisterna" påstår att det är så lätt att bli dömd oskyldig för våldtäkt.
Om du inte visste de räcker de med att dem tror att tjejen är ärlig. räcker med att hon inte ljuger o försäger sig.
räcker med ord mot ord! och dem som klarar sig som är skyldiga har jävligt tur! dem som klarar sig klarar sig också för att dem misstänker att hon ljuger o uppgifter strider mot hennes uppgifter*!
OCH HUR KAN DU SÄGA STARK RÄTTSÄKERHET!?!?! VAFAN VET DU OM DE?
VA HAR DU FÖR ERFARENHET AV DE!!??!? En bekant åkte dit på 3 år för två dagar sen för nå¨got som inte fanns bevis för, detta handlade om skattebrott osv.Och jag sj suttit oskydlig så snacka inte om att de är ett starkt rätsväsende när du inte vet ett skit om de.
Tack vare rättsystemet tar många sina liv o förstör sina liv för att dem mår så dåligt för vårat STARKA rättsystem.
ÅHH jAA de e lätt att åka dit för de! Snälla prova sj
: LÅT en tjejkompis anmälla dig för skoj skull och se om du åker dit!?

snälla jag ber dig. Och sen när du blir dömd till våldtäkt så kan ju hon ändra sig och säga eran sanning.(så får du se om du klarar dig) Hade du gjrot detta hade du bevisat för hela sverige hur lätt de är att bli dömd för detta och du har ju tjejen som vittne och du hade fått 20 tusen av mig

när jag satt och äntligen efter 4 mån i häkte kom till anstalten så blev en kille friad för att tjejen hade ljugit i liknande fall, han suttit 1,5 år oskyldig och fick 500 tusen i skadestånd. Fanns en liten text på text tv om detta inget mer för att han inte ville bli omnämnd och han kunde fortsätta leva på som vanligt. Sååå tro mig de finns många bevis på att de finns oskydliga- Okunniga folk tror på det som står i tidningen. alltså okunniga personer som du.