2010-09-21, 18:38
Medlem
MissFitt73s avatar
[quote=Empress]Jupp även till kvinnorna som begår våldtäkter skall straffas på samma sätt isf..

Ja kvinnor ska ha samma straff.En självklarhet men eftersom våldtäkt är ett mansproblem så rör det sig om ytterst få kvinnor.
Citera
2010-09-21, 20:02
Medlem
Jag känner en tjej som som har blivit oskyldigt dömd för våldtäkt på en tjej
Citera
2010-09-21, 20:24
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virusella
Jag känner en tjej som som har blivit oskyldigt dömd för våldtäkt på en tjej

Inte så konstigt då parntnervåld är vanligare i lesbiska relationer än i bög och heterosexuella relationer
Citera
2010-09-22, 01:04
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja det är ett brott som alla andra men till skillnad från andra brott så består gärningsmannen uteslutande av män.Vad ska vi göra åt detta mansproblem?För du anser väl iallafall att det är ett problem med alla dessa män som pysslar med sådant eller?

Ska vi beskylla samtliga kvinnor och göra det till ett "kvinnoproblem" för att VISSA kvinnor ljuger under graviditeten om vem den riktiga fadern är och på så sätt förskingrar till sig pengar till ett barn som mannen ifråga inte har någon som helst skyldighet att försörja egentligen?

Försök att fatta: det är inte "män" som kollektiv som våldtar. Det är enskilda kriminella as som gör det. Har du någon mirakelmetod till att sålla ut dessa från oskyldiga så är jag idel öra. Men tills den dagen kommer så är det orimligt att göra våldtäkter till hela det manliga släktets "problem". Jag har inget ansvar inför våldtagna kvinnor, och jag har i synnerhet inget jävla ansvar för att se till att andra män INTE våldtar...
Citera
2010-09-22, 02:31
Avslutad
Det är inte kul med att vara marklös över sin egen kropp. Ett brott som är sannerligen hänsynslöst och inga ord kan beskriva hur avskyvärt det är...

Men den situationen TS tar fram är en situation där allmänheten står med högafflar mot våldtäktsmän och rättvisan i sig hamnar i andra hand och att leta rätt på våldtäktsmän och straffa dem är prioritet oavsett om det är rättvist eller inte.

Dock är rättsväsendet något som också är psykologiskt kränkande därför där har man förlorar kontrollen över sig själv i också. Varje person som har råkat ut för det vet det. För många bestämmer det också ens framtid. Rättsväsendet är något väldigt kraftfullt och skrämmande i sig självt.

För **** skull: GLÖM ALDRIG DET!!
Citera
2010-09-22, 03:11
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentLang
Det är inte kul med att vara marklös över sin egen kropp.

Då är ju frågan hur det egentligen skiljer sig från andra mer "könsneutrala" brott, som te.x grov misshandel och dylikt. Har man blivit nedföst på marken och blir sparkad och stampad på av fem personer så är man ju även då rätt maktlös över sin egna kropp.

Såna brott tar däremot allmänheten jävligt mycket lättare på av någon anledning. Men hyckleri är väl skoj antar jag...
Citera
2010-09-22, 03:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Då är ju frågan hur det egentligen skiljer sig från andra mer "könsneutrala" brott, som te.x grov misshandel och dylikt. Har man blivit nedföst på marken och blir sparkad och stampad på av fem personer så är man ju även då rätt maktlös över sin egna kropp.

Såna brott tar däremot allmänheten jävligt mycket lättare på av någon anledning. Men hyckleri är väl skoj antar jag...

Det är för att media gillar att visa grov misshandel och det förvandlas till vardagsmat för folk. Dessutom så finns det otroligt många litterära, musiker, filmer och spel där våld är väldigt vanligt och grovt. Utöver detta så är människor inte så civiliserade att man kan komma ifrån våld. Det är något som ligger djup i människor och som vi alla lever med dagligen.

Poängen är väl att våld och misshandel har en väldigt psykologisk orsak som våldtäkter inte har. Vi är alla liksom skyldiga till våld därför att vi inte kan boxa in ett par personer och kalla dem för våldsamma människor då de flesta idag skulle tycka att en film som där en autentisk våldtäkt utspelar sig (förhoppningsvis) finner den ganska osmaklig. Däremot så rycker bara de värsta moralkärringarna på axlarna över våldsamma filmer.
Citera
2010-09-22, 03:59
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Det är för att media gillar att visa grov misshandel och det förvandlas till vardagsmat för folk. Dessutom så finns det otroligt många litterära, musiker, filmer och spel där våld är väldigt vanligt och grovt. Utöver detta så är människor inte så civiliserade att man kan komma ifrån våld. Det är något som ligger djup i människor och som vi alla lever med dagligen.

Poängen är väl att våld och misshandel har en väldigt psykologisk orsak som våldtäkter inte har. Vi är alla liksom skyldiga till våld därför att vi inte kan boxa in ett par personer och kalla dem för våldsamma människor då de flesta idag skulle tycka att en film som där en autentisk våldtäkt utspelar sig (förhoppningsvis) finner den ganska osmaklig. Däremot så rycker bara de värsta moralkärringarna på axlarna över våldsamma filmer.

Inte så stora skillnader på motivering. Både våldtäkt och grov misshandel handlar om översitteri, kontroll och förnedring egentligen.

Personligen rycker jag på axlarna åt båda två. Ser ingen skillnad mellan fiktivt underhållningsvåld och fiktiva underhållningsvåldtäkter. Ingen av dem är på riktigt så...
Citera
2010-09-22, 04:22
Avslutad
Citat:
Inte så stora skillnader på motivering. Både våldtäkt och grov misshandel handlar om översitteri, kontroll och förnedring egentligen.

Det är en dålig attityd att ha. Våldtäkter är inget som är så grundligt just på grund av de kläder folk bär. Att plocka av någon ens kläder är inget man gör i ett utbrott som är svårt att kontrollera utan det gör man bara pga. att man kan kontrollera händelsen. Att grovt misshandla någon kan hända av ren ilska och de flesta är rätt duktiga på att bete sig diplomatiskt åt framemot andra människor så raseri utbrott är inte speciellt vanliga. Sedan finns det gärningsmän som misshandlar folk på grund av någon agenda. Dessa finns det inga ursäkter för.

Citat:
Personligen rycker jag på axlarna åt båda två. Ser ingen skillnad mellan fiktivt underhållningsvåld och fiktiva underhållningsvåldtäkter. Ingen av dem är på riktigt så...
Okej, jag menade riktiga filmer men jag skrev nog fel därför att jag alltid är lite luddig i bollen så...
Citera
2010-09-22, 13:53
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Det är en dålig attityd att ha.

Jag är inte intresserad av att ha en bra "attityd", jag sysslar bara med realism och inget annat.

Citat:
Våldtäkter är inget som är så grundligt just på grund av de kläder folk bär. Att plocka av någon ens kläder är inget man gör i ett utbrott som är svårt att kontrollera utan det gör man bara pga. att man kan kontrollera händelsen. Att grovt misshandla någon kan hända av ren ilska och de flesta är rätt duktiga på att bete sig diplomatiskt åt framemot andra människor så raseri utbrott är inte speciellt vanliga. Sedan finns det gärningsmän som misshandlar folk på grund av någon agenda. Dessa finns det inga ursäkter för.

Nej. Av samma anledning så hoppar inte fem personer på en ensam person i "ren ilska". Att misshandla någon i grupp kräver koordination och samarbete, och är således precis lika utstuderat som att våldta någon.
Citera
2010-09-22, 13:57
Avslutad
Citat:
Jag är inte intresserad av att ha en bra "attityd", jag sysslar bara med realism och inget annat.
Nej du är intresserad av att ha en bra attityd och det är det som är felet med folk idag. Ursäkta men jag har ganska liten respekt med folk som saknar disciplin, motivation eller någon annan form av dygn. Diskussionen mellan oss är över.
Citera
2010-09-22, 14:38
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Nej du är intresserad av att ha en bra attityd och det är det som är felet med folk idag. Ursäkta men jag har ganska liten respekt med folk som saknar disciplin, motivation eller någon annan form av dygn. Diskussionen mellan oss är över.

Min disciplin är det inget fel på. Faktum är att jag har i många lägen agerat bra mycket mer disciplinerat än de flesta.

Det har dock inget med attityd att göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in