2022-05-02, 12:25
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haas95
Jag måste ha uttryck mig fel. Jag har försökt säga att det inte var teater.

Aschberg ska inte ställa mysiga frågor, utan sakliga frågor. Till exempel: varför tycker du att RT är lika bra som CNN? eller, Hur kan du bortse från det faktum att Zelenski har judisk påbrå?

Jo precis han ska vara saklig. Be henne motivera varför hon tycker RT är jämförbar med eller lika bra som eller bättre CNN (minns inte hur hon skrev i den där kommentaren?)
Men Zelenskys judiska påbrå har garanterat inget med nåt att göra.
Citera
2022-05-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Blev lite förvånad att Aschberg var så hård mot Ekis Ekman. Han verkade bli förbannad för att hon insinuerade att svenska medier inte är fria. Sen skulle han bevisa att svenska medier var fria genom att påpeka att tidningar har en ansvarig utgivare. Det var ju blaha blaha. När han frågade henne hur hon trodde det skulle drabba henne var det liksom ställa mot väggen igen. Typ: ångrar du dig inte?
Vet inte men är inte Aschberg rena sinnebilden för en champagnekommunist i Aftonbladet?
Bor i villa, säkert hög pension och fallskärm osv.
Tycker nog att han blev beviset på hur illa det står till med svensk debatt. Sen vet jag inte om hon fejkade tårarna eller inte, men tycker inte en ledare för publicistklubben ska agera som Gestapo.

"Så intervjuar en mobbare" är rubriken i Stoppa pressarna. Har säkert länkats tidigare inte läst hela tråden. Tycker han var för jävlig.
Att säga att "medier inte är fria" är i många fall en grodvissling åt antisemitism. Aschberg är jude och självbevarelsedriften tog över. Min take!
Senast redigerad av Memekrig 2022-05-06 kl. 15:39.
Citera
2022-05-07, 11:31
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Att säga att "medier inte är fria" är i många fall en grodvissling åt antisemitism. Aschberg är jude och självbevarelsedriften tog över. Min take!

Oj vad långsökt. Tycker jag då
Blev tvungen att googla grodvissling. Inte många svenska träffar (6 stycken). Men frog whistle verkar betyda kodade alt.right-budskap, i stil med pepe the frog. Skojiga memes som egentligen betyder något otäckt. Frog whistle hänger tydligen ihop med det.

https://www.urbandictionary.com/defi...frog%20whistle

Att säga "svenska medier är inte fria" är inte ett tecken på antisemitism, då måste man säga nåt i stil med att det är judarna som styr medierna, och sånt kan man se här och där på Flashback t.ex. Väldigt svårt att tro att Aschberg uppfattade Ekis som antisemit. Grejen var den att hon sagt att RT är minst lika bra som CNN, det har gjort alla förbannade och det beror på att RT är hårt kontrollerat av regimen och att Ryssland har invaderat Ukraina.
Citera
2022-05-08, 13:28
Medlem
Vänstern och deras priser, alltså. Ser nu att Ekis Ekman fick Robespierrepriset redan 2010. Ett annat av Jan Myrdals priser, alltså. Inte är det ironiskt menat heller.
Senast ut att ta emot Leninpriset var Nina Björk.
Peter Englund uppfann för övrigt det satiriska Pol Pot-priset, då han var Akademiens ständige sekreterare. Har mig veterligen bara delats ut en gång, till Mattias Gardell.
Citera
2022-05-16, 18:02
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Sveriges Natobeslut är inte demokratiskt

https://www.expressen.se/debatt/sver...-demokratiskt/

Någon mer än jag måste tycka att Kajsa ser väldigt plastig ut på den där bilden. Hon ser mer ut som en instagrambrud än en vänsterdebattör. Hon måste köra botox och fillers, och har hon opererat näsan också? Hon har ju skapligt stora silikonbröst så hon kanske gillar den looken?
Citera
2022-05-16, 19:41
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk

Någon mer än jag måste tycka att Kajsa ser väldigt plastig ut på den där bilden. Hon ser mer ut som en instagrambrud än en vänsterdebattör. Hon måste köra botox och fillers, och har hon opererat näsan också? Hon har ju skapligt stora silikonbröst så hon kanske gillar den looken?

Kul att hon börjar snacka om traditioner. Kommunisterna vrider sig som maskar penetrerade på en metkrok nu. Det är bra.

Den frihet Sverige lever i blödde andra och dog för. Danska motståndsmän. Norska motståndskvinnor. Finska ungdomar. Hon ser ingen skuld till dem. Hon ser bara "Alliansfriheten skonade oss från två världskrig och fortsatte ligga fast under kalla kriget." Antifascismen var inte så viktig då trots allt, eller?

"Alliansfriheten" sa "det är bara att passera" till nazisternas ockupationstrupper. Eftergifterna till tredje riket på de nordiska grannländernas bekostnad sopade under mattan. Givetvis var det genial svensk neutralitetspolitik som stoppade fascismen, inte de miljoner ungdomar som stupade i försvar av demokratin. 3% av mänskligheten utplånades.

Det finns en mycket informativ film om vad WW2 var för något för resten av världen här https://youtu.be/DwKPFT-RioU

Det är dags för Kajsa att ta ett vanligt kneg.
Senast redigerad av 43dz 2022-05-16 kl. 19:54.
Citera
2022-05-16, 21:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Om du frågar en brud om hur en snygg brud ser ut, så kommer flera peka på Ekaman. Brudar tycker att det där är hett som fan. Inte alla givetvis.
Citera
2022-05-17, 17:22
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du frågar en brud om hur en snygg brud ser ut, så kommer flera peka på Ekaman. Brudar tycker att det där är hett som fan. Inte alla givetvis.

Hon ser väl OK ut för sin ålder, var snyggare tidigare. Lite ovanligt bara med vänstertjejer som gillar bimbolooken.
Citera
2022-05-17, 19:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hon ser väl OK ut för sin ålder, var snyggare tidigare. Lite ovanligt bara med vänstertjejer som gillar bimbolooken.
Nej, egentligen inte. Det som är ovanligt är att vänsterkvinnor erkänner att dom vill vara söta, fina och sexiga.
Citera
2022-05-25, 15:28
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Moderator säger:
K
Citat:
ajsa Ekis Ekmans utseende diskuteras i lämplig tråd i (FB) Modeller, paparazzi och kändisbilder.

Men ja hon ser plastig ut men fattar det som att hon gör det valet, bl.a för att det är "obligatoriskt" för vänsterbrudar att skita i utseendet. Hon har snackat om det in nån intervju också - att vänstern klär sig slafsigt och går in medvetet för att se trista eller fula ut. Alltså hon får göra vad hon vill med sitt utseendet tycker jag. Ser ut som en hollywoodfru ungefär.
Citera
2022-06-17, 07:09
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Moderator säger:
K

Men ja hon ser plastig ut men fattar det som att hon gör det valet, bl.a för att det är "obligatoriskt" för vänsterbrudar att skita i utseendet. Hon har snackat om det in nån intervju också - att vänstern klär sig slafsigt och går in medvetet för att se trista eller fula ut. Alltså hon får göra vad hon vill med sitt utseendet tycker jag. Ser ut som en hollywoodfru ungefär.

Hon ser het ut. Förstår det retar gallfeber på vänster brudar som alltid ser ut som sju svåra år. Men smart t.o.m. jag lite intresserad av Ekis som är råhöger. F.ö tycker jag hanteringen av henne från kollegor liknar få mobbning. Men hon kommer tillbaka ordentligt. Syns ju redan i Aftonbladet. Mycket bra 👍
Citera
2022-06-28, 18:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Hon ser het ut. Förstår det retar gallfeber på vänster brudar som alltid ser ut som sju svåra år. Men smart t.o.m. jag lite intresserad av Ekis som är råhöger. F.ö tycker jag hanteringen av henne från kollegor liknar få mobbning. Men hon kommer tillbaka ordentligt. Syns ju redan i Aftonbladet. Mycket bra 👍

Vet inte om feminister stör sig så mycket på hennes utseende. Det har nog blivit mer accepterat med skönhetsingrepp. Hon gjorde sig väl osams med kulturvänstern med sin bok/sina artiklar om trans.
Det här med RT är nästan lite komiskt eftersom rätt många på högerkanten gillade RT, åtminstone före invasionen. Tror RT hade lite samma status som Nya Tider bland högerliberaler. Nåt de läste lite i smyg sådär. Bara mitt intryck, Bulletinkretsarna och annan "rumsren" höger tyckte RT var intressant läsning.
Kan ha fel. Hur som helst var det väl viktigt för ETC att markera mot allt som kunde likna Putinvänlighet.
Senast redigerad av sillynamnam 2022-06-28 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in