Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Men jag förstår ändå inte. Att hon blev med pengarna är ju hennes eget fel. Ska man tycka synd om hennes ungar för att hon inte kan trygga deras försörjning? Ja, det är ju så klart synd om barnen men det är ju inte mitt fel att deras morsa är ett våp.
Det är absolut hennes eget fel. Hon står för sig, men det innebär också att hon inte inser sina egna fel. Hon beskriver sin krönika som "ett klassiskt grävarbete", men hon lider av en enorm subjektivism. Hennes krönika var usel skriven och hon hade behållit jobbet om hon hade varit mer saklig och profesionell.
I morse kollade jag på den här videon (
https://youtu.be/qKxIFWLGJl0) där hon berättar om hur säker världen är för kvinnor och att kvinnor ska vara rädda för dem som är bekanta till demr, eftersom hon liftade med 20-årig genom Europa och hon körde bil själv genom hela Latinamerika.Kvinnliga arbetare som är rädda på kvällen i Latinamerika delar nog inte hennes bild. Hon har läst och berättat om "femicidio" men hon tiger när verkligheten inte passar hennes dagliga argument.
Det som jag menar med hennes tårar har att göra med att någon påpekade det här som en strategi. Det står klart att hon inte mår så bra just nu. Intervjuaren kunde ha fortsatt med andra frågor för att få henne att gråta:
Hur klarar du att ta hand om dina döttrar när du brutit med den tidning du har kämpat så hårt för och är så instabil?
Borde inte socialen kolla om du behöver extra hjälp?
Hur ser dina jobbmöjligheten framöver?
Har du inte skapat en spricka i vänster och bidragit till att dina tidigare påstående ska ifrågasättas?
osv.