2015-01-06, 12:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Nej alltså jag går på soc nu,jag behöver inte lämna bankutdrag varje månad.
I så fall blir du upptäckt när du deklarerar men det kan dröja ett par år eftersom den går för ett år tillbaka i tiden och skulle du behöva lämna kontoutdrag någon gång så borde du se till att lönen går in på ett annat konto nu.
Citera
2015-01-06, 13:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var nog flera år sen som jag lämnade in kontoutdrag varje månad. Kvitton på betald hyra och såna saker måste jag ju lämna in men det går ju att skriva ut helt separat från kontoutdraget.

Ah, långkörare, då har man större chans att slippa lämna kontoutdrag, vi slapp lämna fram tills maken dog, men efter det så har jag varit tvungen att lämna in pga att jag har en "inkomst" nu i form av efterlevandepension, (5517kr/mån i 12 månader från dödsfallet, pengar som det är meningen att dom ska täcka inkomstbortfallet från make/maka och täcka relativa kostnadsökningar pga att fasta kostnader som tex hyra, el, abonemang mm tar större % av hushållets ekonomi när det är 1 inkomst mindre, dessa pengar tar dock soc 100% av och räknar helt och hållet som inkomst).

Kommer troligtvis torska när skattebesked/deklaration ska in dock, och då kan dom kräva bankpapper från hela tiden du inte behövt lämna.
Citera
2015-01-06, 13:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ah, långkörare, då har man större chans att slippa lämna kontoutdrag, vi slapp lämna fram tills maken dog, men efter det så har jag varit tvungen att lämna in pga att jag har en "inkomst" nu i form av efterlevandepension, (5517kr/mån i 12 månader från dödsfallet, pengar som det är meningen att dom ska täcka inkomstbortfallet från make/maka och täcka relativa kostnadsökningar pga att fasta kostnader som tex hyra, el, abonemang mm tar större % av hushållets ekonomi när det är 1 inkomst mindre, dessa pengar tar dock soc 100% av och räknar helt och hållet som inkomst).

Kommer troligtvis torska när skattebesked/deklaration ska in dock, och då kan dom kräva bankpapper från hela tiden du inte behövt lämna.
Jag har inte haft samma soc hela tiden utan jag har flyttat runt en del och det har bara varit vid nyansökningar som jag har behövt lämna utdrag.
Citera
2015-01-06, 22:38
Medlem
Jag ska bara göra det en månad nu när jag får en halvlön för att få en liten boost. Sen ska jag lägga ner soc så kommer inte behöva visa utdrag o skattesedel osv.
Citera
2015-01-13, 11:25
Medlem
Ska in på möte med Soc idag, så ska de göra en bedömning sen. Behöver man ha med sig hyresavier och liknande även om man inte står på kontraktet för bostaden man bor i? Det är min farsa som står på kontraktet, men han kan inte söka.
Senast redigerad av klunt 2015-01-13 kl. 11:27.
Citera
2015-01-13, 11:38
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klunt
Ska in på möte med Soc idag, så ska de göra en bedömning sen. Behöver man ha med sig hyresavier och liknande även om man inte står på kontraktet för bostaden man bor i? Det är min farsa som står på kontraktet, men han kan inte söka.

Om du vill söka extra pengar för boendekostnader ja. Bor du själv i lägenheten (andrahand), eller bor du inneboende? Då bör du även ta med dig ett hyreskontrakt mellan dig och din pappa.
Citera
2015-01-13, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klunt

Du behöver ha med dig allt.
Hur gammal är du?
Citera
2015-01-13, 15:17
Medlem
abandoftrusts avatar
Soss fråga

Hej, ska på möte med socialen snart och fixat deverse papper o grejer dem behöver. Kom dock på att jag har ett konto på avanza med typ 1 kr på (bara för att hålla det vid liv) då jag inte kommer bli långrandig hos soss tror ni detta är nåt jag måste ta upp på mötet?

Mvh Aband
Citera
2015-01-13, 15:26
Medlem
WJC123s avatar
Det beror på var du bor någonstans men om de frågar efter banktillgodohavanden och vill ha utdrag på detta så ger du dem ett konto som du inte besväras av att de tittar på. Du behöver överhuvudtaget inte nämna Avanza och skulle de av nån anledning få reda på detta så kommer det inte att hända något. Säg som du skrev att du har kontot för att hålla det vid liv.
Citera
2015-01-13, 15:35
Medlem
abandoftrusts avatar
Ok, tack för snabbt svar, tog dock ut ett par hundralappar vilket jag tror kommer synas på mitt kontoutdrag, nu finns det 0.78 öre kvar på avanza. Tror du dem kräver kontoutdrag där med sista tre månader?
Citera
2015-01-13, 15:42
Medlem
Beror helt på vad som står på din senaste deklaration där man bla. redovisar Avanza och summan man hade vid deklarationen.

Hade du ex. 100 000 kr på Avanza vid senaste deklarationen måste du ta med utdrag från Avanza och tre månader bakåt för att visa att du inte har kvar denna summa som står på deklarationen.
Citera
2015-01-13, 15:47
Medlem
abandoftrusts avatar
haft en femhundring på avanza senaste fyra åren samt noll i inkomst i övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in