• 1
  • 2
2010-08-29, 20:56
Medlem
EDIT: Året är 1996...

Jag skulle behöva lite hjälp med det här...
Finns det någon här som minns det här programmet? Då jag bara var lite drygt 6 år när det sändes så har jag glömt bort det mesta av vad det handlade om. Jag minns bara att jag tyckte väldigt mycket om det, vilket även är väldigt frustrerande... Att du vet att du gillade något men kommer nästan inte ihåg ett dugg om vad det var.

Detta är vad jag kommer ihåg: Det handlade om tre ungar som på något sätt hamnade nere i kloakerna. På någon vänster träffar de en karaktär som heter "Ingenjören" men som även kallar sig för "Kung av Kloak". Jag vet inte hurdan han var eller hur de träffade på honom. Och till sist så finns det några varelser i kloakerna som kallas för faragoner som senare visar sig vara en sorts utomjordingar.

De enda källorna till information jag har hittat hittills är wikipedia (pinsamt lite), sista avsnittet på youtube (som någon vänlig jäkel har laddat upp) samt ett mejl från Fredrik Berling där han har varit jättesnäll och försökt förklara vissa bitar. Men det är fortfarande mycket som jag skulle vilja veta, men jag vill inte spamma honom med fler frågor...

Så därför efterlyser jag personer som kan berätta så mycket de kan om den här serien. Vilka karaktärerna var? Vad gjorde de i kloakerna? Vem var ingenjören, etc. etc.
Ju fler detaljer desto bättre.
Senast redigerad av ShyFool 2010-08-29 kl. 21:10.
Citera
2010-08-29, 20:59
Medlem
Andersdamaans avatar
Hur längesedan är det?
Citera
2010-08-29, 20:59
Bannlyst
Var det inte i denna serie som ungarna kallades för "järpungar"?
Citera
2010-08-29, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hur längesedan är det?

Jag tippar på 10-12 år sedan.
Citera
2010-08-29, 21:02
Bannlyst
Hå?
Citera
2010-08-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungskydd
Var det inte i denna serie som ungarna kallades för "järpungar"?

jo det var det =)
Citera
2010-08-29, 21:06
Medlem
jag minns programmet....kommer dock heller inte ihåg så jätte mycket om exakt vad det handlade om.....
Citera
2010-08-29, 21:09
Medlem
Ah, glömde nämna det. 1996 var året. ^^

Och Ingenjören kallade barnen vid något tillfälle för "ungjärpar". Vilket (enligt Fredrik) beror på att han vid ett tillfälle var nära på att säga "ungjävlar" i direktsänd TV, men i sista sekunden lyckades ändra det till just ungjärpar istället... <.<
Citera
2010-08-29, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShyFool
Ah, glömde nämna det. 1996 var året. ^^

Och Ingenjören kallade barnen vid något tillfälle för "ungjärpar". Vilket (enligt Fredrik) beror på att han vid ett tillfälle var nära på att säga "ungjävlar" i direktsänd TV, men i sista sekunden lyckades ändra det till just ungjärpar istället... <.<

Du kan inte citera vad Fredrik Berling skrivit till dig angående Kloak? Jag vill också minnas!
Citera
2010-08-29, 22:41
Medlem
Wheatstacks avatar
Har lite nostalgiska minnen från detta. Har för mig att det var mycket bra!

Det jag mest kommer ihåg är att dom tittade upp ur kloaken ibland, och så fick man se en svensk stad, och skulle skicka in vilken man trodde att det var. Hittade ett vykort där det var en sån bild på en stad och stod "kloak" längst ner. Var jag fick det ifrån vet jag dock inte... Mycket spännande var det i alla fall.

Också intresserad av vad Fredrik skrev till dig
Citera
2010-08-30, 00:19
Medlem
Visst, Jag kan nog posta Fredriks svar. Jag tror inte att han skulle ha något emot det (hoppas jag)... ^^;
Men om det kan hjälpa folk att minnas någonting så är väl det bara bra?

Jag har ju frågat på fler sajter om folk kan berätta lite om vad de kommer ihåg från Kloak, men än så länge har jag inte hittat en enda som minns programmet i detalj... Vilket känns märkligt, då alla som hört av sig verkar tycka att det var ett jättebra sommarlovsmorgon. Men liksom jag, så minns de inte så mycket från det.
Citera
2010-08-30, 08:31
Medlem
Greve Hamiltons avatar
http://www.youtube.com/watch?v=bf5WKkAizVc

Från den fina mosquito/voxpop/hjärnkontoret-tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in