2017-04-06, 13:34
Medlem
Karaboudjans avatar
Direkt pinsam nivå på både domare och kvaliteten hos mästerkockarna!! Klara hade inte ens klarat sig till topp 10 i australiska masterchef. De svenska finalrätterna hade nog inte ens kvalat in sig därnere.
Citera
2017-04-06, 16:23
Medlem
Herr Gud! Jag tittar på samtliga avsnitt av Australienska Masterchef och det här var som en äkta parodi. Mådde illa men tittade ändå och den sista bok jag skulle köpa är något som Klara skrivit. Vilken vidrig människa och vilken vidrig jury. Så låg kvalite att man bara ville spy rakt in i rutan.

Ännu fjantigare då dom försökte efterlikna just Aurstralien och flaxade runt med dessa amatörer till var det nu var någonstans. Så djävla töntigt och nu tappade jag andan................
Citera
2017-04-06, 16:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tycker ni seriöst Gillis frukost var bättre? Tycker det var ett ogenomtänkt hafsverk utan balans. Croissant och våffla, äggröra som bara ligger i en skål.

Klaras egengjorda granola samt finstämda ägg benedectine visar på betydligt större matlagningskänsla.

Gillis är bra på att göra enkelt käk, men han har ju inte alls den påhittighet och elegans som Klara har.
Enkelt käk? Flera kommentarer Gillis fick var att hans mat doftade underbart och att han kunde sätta smakerna. Claras huvudrätt var fina råvaror servade i en cirkel - "utan krusiduller" som hon själv sa. Inte så mycket finess utan mest ett väldigt pretto upplägg.

Sveriges mest kända kock just nu Magnus Nilsson lagar väldigt minimalistiskt (enkelt?). Skåda här hur han tillagar en köttbit. Är det elegant nog? Som enda svenska restaurang ligger han på den prestigefulla topp-50 listan över världens bästa restauranger. https://www.youtube.com/watch?v=3eHFhaocni0

Hennes ägg benedict såg dock fin ut och jag tycker inte alls hon verkar vara en störig/jobbig människa.
Citera
2017-04-06, 18:55
Medlem
Imbazs avatar
Då fick man det bekräftat att serien är korrupt. Klara som gör en kokbok om Sydamerika och presenterar den med enbart skandinaviska råvaror.... Sedan failar hon på alla maträtter i menyn.

Så när Klara krönades till vinnare så förstod jag nästan att Klara har gökat med Markus för att få titeln.
Citera
2017-04-07, 04:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Så här ligger det till: Klara vann fair and square. Hon gjorde all mat från grunden och avslutade med en mycket finstämd "next level"-middag.

Gillis är en bra matlagare men också väldigt "vardaglig" i sitt stuk (som någon annan här också påpekade), vilket i sig inte är något negativt, men Klara är helt enkelt på en annan nivå när det kommer till kritan. Det är liksom final och Gillis slänger ihop en croissant från en färdig smördeg. På riktigt? I en final gör du mat från grunden för att påvisa din kunskap. Nu fanns där nog för lite tid för att få ihop en smördeg ändå, men då får man strunta i det. Dessutom borde Gillis, som Leif påpekade, kokat en egen sylt.

Hade Gillis färdiga smördeg hamnat i Australiens Masterchef hade han blivit diskvalificering direkt. Hur lågt kan svenska Mästerkocken sjunka...
Citera
2017-04-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Så här ligger det till: Klara vann fair and square. Hon gjorde all mat från grunden och avslutade med en mycket finstämd "next level"-middag.

Gillis är en bra matlagare men också väldigt "vardaglig" i sitt stuk (som någon annan här också påpekade), vilket i sig inte är något negativt, men Klara är helt enkelt på en annan nivå när det kommer till kritan. Det är liksom final och Gillis slänger ihop en croissant från en färdig smördeg. På riktigt? I en final gör du mat från grunden för att påvisa din kunskap. Nu fanns där nog för lite tid för att få ihop en smördeg ändå, men då får man strunta i det. Dessutom borde Gillis, som Leif påpekade, kokat en egen sylt.

Hade Gillis färdiga smördeg hamnat i Australiens Masterchef hade han blivit diskvalificering direkt. Hur lågt kan svenska Mästerkocken sjunka...

håller tyvärr med. att rulla en croissant med färdig smördeg, det gör man inte i en final?

läste aftonbladets plusartikel om deltagarna, hon var inte så populär bland dem heller märktes.

men hon var bättre än honom i finalen anser även jag. fast genom hela serien tror jag nog att han imponerat mer än henne. synd att alex(alec?) åkte på smaktestet. det var min favorit.
Citera
2017-04-07, 09:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Tycker att båda gjorde bedrövliga finalrätter.
Citera
2017-04-07, 17:27
Medlem
.-.-.s avatar
Gillis gjorde ju bort sig ganska saftigt när han fick frågan om vad hans bok skulle heta
"Macho med stil"

Finns inte en chans att Bonniers skulle ge ut en bok med en sån titel, där sumpade Gillis sin vinstchans helt.
Han skulle istället sagt att "Min bok ska heta rosa fluffiga regnbågar" den ska vara särskilt inriktad mot hbtq. Då hade han haft segern som i en liten ask.

Ändå pinsam nivå på Svenska mästerkocken, kött och potatis i en final? När man ser på de andra ländernas deltagare så blir Sverige rena skämtet, ingen av deltagarna i Svenska programmet skulle ens komma top 1000 i Kanada tex.
Citera
2017-04-07, 19:05
Medlem
Hunden007s avatar
fortfarande bara en kille som vunnit va?
Citera
2017-04-07, 20:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
fortfarande bara en kille som vunnit va?
Ja. Det är också en internationell trend att kvinnor vinner Masterchef; skedde både i Kanada och Australien (och Australien har den hårdaste MC-varianten).
Citera
2017-04-08, 14:53
Medlem
Australia Masterchef är ju på en helt annan nivå vad gäller matlagningen. Tvivlar på att dessa 2 finalister hade varit med i topp 20 där .
Citera
2017-04-08, 16:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Australia Masterchef är ju på en helt annan nivå vad gäller matlagningen. Tvivlar på att dessa 2 finalister hade varit med i topp 20 där .
Klara kanske men absolut inte vardags-Gillis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in