2013-01-31, 01:04
Medlem
Bearforceones avatar
Fan också! Varför åkte inte ADHD slash borderline Stina ut? Riktigt jobbig jävla tjej, dessutom verkar producenterna av någon jävla anledning gilla henne. Hanna borde absolut inte åkt ut mot grekjäveln.
Citera
2013-01-31, 01:05
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Nivån på Sveriges Mästerkock är skrämmande låg.
Att vara med i ett sådant här program och bevisligen aldrig sett en kock på tv laga musslor säger egentligen allt (vem har missat det och vilken kock har aldrig lagat denna rätt?).
Att se en 50-plussare som "älskar mat", "vill jobba med mat" som sitter och bölar i kombination med att sakna någon som helst talang är pinsamt. Vilka undermänniskor det finns.
Näh, nu måste jag ta ett chill pill.

Förresten så anser jag att dom borde kasta ner Stina från Västerbron.
Citera
2013-01-31, 01:07
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Nivån på Sveriges Mästerkock är skrämmande låg.
Att vara med i ett sådant här program och bevisligen aldrig sett en kock på tv laga musslor säger egentligen allt (vem har missat det och vilken kock har aldrig lagat denna rätt?).
Att se en 50-plussare som "älskar mat", "vill jobba med mat" som sitter och bölar i kombination med att sakna någon som helst talang är pinsamt. Vilka undermänniskor det finns.
Näh, nu måste jag ta ett chill pill.

Förresten så anser jag att dom borde kasta ner Stina från Västerbron.
Vad får man om man vinner?
Tror dom att det är samma sak att laga mat i resturang som att stå och lalla med någon fläskfile i 50 minuter i TV?
Citera
2013-01-31, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror dom att det är samma sak att laga mat i resturang som att stå och lalla med någon fläskfile i 50 minuter i TV?

Ge ut sin egen kokbok och en summa pengar tror jag. Sen garanterat jobb också men om det är en vinst det vet jag inte. Enligt metro fick nästan alla förra säsongens finalister kockjobb efter.
Citera
2013-01-31, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Som ovanstående sa, en kokbok och dom får även 250 000 spänn.
Mannerström sa att bokkontraktet var minst lika mycket värt som pengarna, med andra ord blir det en liten slant.
Sveriges enklaste sätt att kamma hem en halv mille förmodligen.
Citera
2013-01-31, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Som ovanstående sa, en kokbok och dom får även 250 000 spänn.
Mannerström sa att bokkontraktet var minst lika mycket värt som pengarna, med andra ord blir det en liten slant.
Sveriges enklaste sätt att kamma hem en halv mille förmodligen.

Hur många har ex förra vinnarna sålt? Borde ju ha sett deras böcker i matbutikerna, men tror jag aldrig gjort det.

Synd att det inte var Stina som åkte ut, och 2 veckor till nästa avsnitt?
Citera
2013-01-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Hur många har ex förra vinnarna sålt? Borde ju ha sett deras böcker i matbutikerna, men tror jag aldrig gjort det.

Synd att det inte var Stina som åkte ut, och 2 veckor till nästa avsnitt?

Ingen endaste aning, men det drar in lite växelpengar iaf.
Har sett böckerna ute i handeln och dom ligger strategiskt bra för att exponeras på bästa sett.
Citera
2013-01-31, 07:03
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Per Morberg går verkligen under skinnet på mig. Det är så synd att ett av Sveriges mest sevärda tv program ska ha en av Sveriges minst sevärda tv profiler.

Vet. Han är så sjukt överskattad. Spelar konstant över. Varför kan han inte skilja på skådespeleri och matlagning?
Citera
2013-01-31, 07:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Vet. Han är så sjukt överskattad. Spelar konstant över. Varför kan han inte skilja på skådespeleri och matlagning?

Börjar också känna att han spelar över lite för ofta, ska hela tiden ha den där stenhårda looken där käkarna ska se ut som om de vore utkarvade i granit. Igår när han hivade iväg skeden så blev det väldigt tydligt att han tror det är en film han spelar in.
Citera
2013-01-31, 08:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Börjar också känna att han spelar över lite för ofta, ska hela tiden ha den där stenhårda looken där käkarna ska se ut som om de vore utkarvade i granit. Igår när han hivade iväg skeden så blev det väldigt tydligt att han tror det är en film han spelar in.
Överlag tycker jag det saknas, inte bara talang, utan även glädje. Bölande kvinnor, arge Per (som dagen till ära klätt sig i sin finaste 80-talskavaj), buttre Leif och sedan får Marcus balansera upp det hela lite. Hade varit roligt att se lite glädje i "köket"...
Citera
2013-01-31, 08:48
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM

Moberg överspel kan jag leva med. Finner det till och med en smula underhållande.
Har dock svårare för hans expertutlåtanden, känns som att han har dålig koll. Leif & Marcus brukar ofta kolla lite förvånat på Per och sedan tycka motsatsen.
Citera
2013-01-31, 08:52
Bannlyst
Det här med att störa sig på Stina förstår jag mig inte riktigt på, det enda skulle väl vara
att hon gestikulerar lite väl mycket med armarna då när hon blir uppjagad.

Jennie däremot är störande, kall, opersonlig och maten känns likadan som henne.
Det var ju hennes stela och obemärkta val av ingredienser som gjorde att allt
liknade och såg ut som fallskit,hon hade väl kunnat tagit något med färg iallafall så
tallriken blivit lite vackrare i tittarnas ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in