Citat:
Det var väl det jag menade. Tycker JA gjort tillräckligt för yttrandefriheten. Tycker han nu kunde ägna sig åt annat än att yttra sig på sådant sätt att makthavare blir missnöjda.
Men andra aktiviteter som kan bedrivas på Ecuadors ambassad är väl begränsade. Och de 8 år av hans liv som jag anser att han blivit bestulen på kan ha gjort honom så frustrerad att han inte kan hålla tillbaka sitt missnöje.
Om JA slutar som visselblåsare är jag övertygad att andra kommer att ta över.
Men Donald Trump kommer nog inte lämna några lik i garderoben att rota fram. Någon som i praktiken utan problem kan säga att det är ok att Saudi Arabien slaktar män, kvinnor och barn i Jemen bara de köper slaktredskapen från USA och betalar bra för dem. Han har nog inte mycket han känner behov av att dölja.
Men andra aktiviteter som kan bedrivas på Ecuadors ambassad är väl begränsade. Och de 8 år av hans liv som jag anser att han blivit bestulen på kan ha gjort honom så frustrerad att han inte kan hålla tillbaka sitt missnöje.
Om JA slutar som visselblåsare är jag övertygad att andra kommer att ta över.
Men Donald Trump kommer nog inte lämna några lik i garderoben att rota fram. Någon som i praktiken utan problem kan säga att det är ok att Saudi Arabien slaktar män, kvinnor och barn i Jemen bara de köper slaktredskapen från USA och betalar bra för dem. Han har nog inte mycket han känner behov av att dölja.
1. Han har inte bestulits av några år på ambassaden eftersom han har valt att vara där helt själv, baserat på hans helt egna handlingar och irrationell bedömning av verkligheten.
2. JA har aldrig varit visselblåsare mig veterligen. Han har förmedlat vidare information från andra visselblåsare men även information från ryssen.
3. JA är en föredetting som inte uträttar något vettigt alls längre. Det finns ett närmast oändligt antal sätt att visselblåsa utan att använda sig av av ryssen komprometterade wikileaks, en organisation som dessutom är dragen i smutsen av att JA använt wikileaks som personligt propagandaorgan i rättsfallet om våldtäkt med flera sexualbrott.