Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-08-08, 13:08
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillGal

Vad har de för sig idag?
SW har gömt sig och det nästan från dag 1. Bortstädad från nätet.
Mycket snabbt agerat. Nästan som det varit proffs med från början i städpatrullen.

AA minskar sin publika profil stadigt. Mindre och mindre artiklar och färre och färre tweets.
http://annaardin.wordpress.com/
https://twitter.com/therealardin
Totalt politiskt marginaliserad. Speciellt efter den falska prataomdet-kampanjen
Troligtvis har hon insett att hennes agerande kan väcka rejäl anstöt hos folk med normal syn på rättsväsendet. Desto längre detta får fortgå ökar risken att hon blir utsatt av någon person som tappar fattningen totalt. Med aggressiv trollning som skyddar statens position i ärendet ökar den sannolikheten kraftigt. AA kan alldeles för lätt bli collateral damage i detta politiska rävspel.
Som nybliven mor kan det kanske det faktumet ändra hennes lojaliteter rejält
Citera
2014-08-08, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
SW har gömt sig och det nästan från dag 1. Bortstädad från nätet.
Mycket snabbt agerat. Nästan som det varit proffs med från början i städpatrullen.

AA minskar sin publika profil stadigt. Mindre och mindre artiklar och färre och färre tweets.
http://annaardin.wordpress.com/
https://twitter.com/therealardin
Totalt politiskt marginaliserad. Speciellt efter den falska prataomdet-kampanjen
Troligtvis har hon insett att hennes agerande kan väcka rejäl anstöt hos folk med normal syn på rättsväsendet. Desto längre detta får fortgå ökar risken att hon blir utsatt av någon person som tappar fattningen totalt. Med aggressiv trollning som skyddar statens position i ärendet ökar den sannolikheten kraftigt. AA kan alldeles för lätt bli collateral damage i detta politiska rävspel.
Som nybliven mor kan det kanske det faktumet ändra hennes lojaliteter rejält

Intressant information, tack! Vad var det som "städades" för Sofia? Sånt som folk kan göra själv, eller riktigt grundligt, med Google länkar och utländska sajter också?
Vore intressant att veta om hon har riktigt starka backare, typ folk som kan ta ned och försvinna information som sajtägaren inte är intresserad av att ta ned.

Att Anna Ardin har fått barn kanske inte är så förvånande, men om hon har en make blir jag förvånad.
Vore jag man skulle jag hålla mig på avstånd från henne av flera olika skäl.
Citera
2014-08-08, 14:35
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Vad var det som "städades" för Sofia? Sånt som folk kan göra själv, eller riktigt grundligt, med Google länkar och utländska sajter också?
Vore intressant att veta om hon har riktigt starka backare, typ folk som kan ta ned och försvinna information som sajtägaren inte är intresserad av att ta ned.

Rubbet. Överallt. Hela jävla internet.
Dra dina egna slutsatser om det. Jag har dragit mina, och det är att SW är mycket bättre uppbackad än AA. Och det visar också att de därmed inte har samma huvudman.
Dessutom finns hon inte på ex Ratsit samtidigt som hon befinner sig i Sverige enl hennes advokat.
Det tyder på skyddad identitet. Och det redan från tidigt i historien.
Citera
2014-08-08, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Rubbet. Överallt. Hela jävla internet.
Dra dina egna slutsatser om det. Jag har dragit mina, och det är att SW är mycket bättre uppbackad än AA. Och det visar också att de därmed inte har samma huvudman.
Dessutom finns hon inte på ex Ratsit samtidigt som hon befinner sig i Sverige enl hennes advokat.
Det tyder på skyddad identitet. Och det redan från tidigt i historien.
Ja, där drar jag verkligen mina slutsatser. Det var som själva...

Vad var "den falska prataomdetkampanjen"? (Har inte varit i Sverige på jättelänge, så har svårt att hänga med på smånyheterna).

Annas blogg, vilket skämt!

—En massa feministiskt babbel utan vettigt syfte (hon har inget konkret att klaga över).
—Sen ojar hon sig med alla andra om Gaza. Medan hon själv är skyldig till att en person som tog palestiniernas parti och verkligen kunde åstadkomma förändring är inspärrad i en ambassad, stämplad som våldtäktsman och tystad. Förstår inte hur hon har mage att fortsätta blogga, och varför tänkande aktivister inte opponerar henne.
—Hon kallar sig antifascist och går sen fascismens ärenden.
—Mitt i alltihop kallar hon sig kristen! Ursäkta syster, men kristna tjejer har inte engångsligg med främlingar bara för att de är internationella kändiser, och anklagar dem inte för våldtäkt när ingen våldtäkt skett! Läs bibeln, gumman!

Slutsatsen av att titta på hennes blogg: hon är helt vilse i pannkakan och spottar ut en massa vältaliga haranger om saker hon knappt förstår, men som är politiskt korrekta.
Tomma tunnor skramlar mest!
Senast redigerad av RedPillGal 2014-08-08 kl. 15:25.
Citera
2014-08-08, 15:22
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Vad var "den falska prataomdetkampanjen"? (Har inte varit i Sverige på jättelänge, så har svårt att hänga med på smånyheterna).

Hel tråd om det
(FB) Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?(utbruten tråd/Mod)

"Snäll" Kortversion på Wiki
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prataomdet

Edit:
kärnan:
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas-Detector
För framtiden...

http://postimage.org/image/2kbqf1rus/

http://postimage.org/image/2kbx175tw/

I själva verket en planerad aktion för att smutskasta JA.
Senast redigerad av longbow4y 2014-08-08 kl. 15:25.
Citera
2014-08-08, 16:15
Medlem
Menardus avatar
Visst ser man lite psykopatiska egenskaper hos honom, men jag tror absolut inte på att han våldtagit några. En man som brinner för sanning, öppenhet och rättvisa gör de flesta kvinnor lite kära utan svårigheter, dessutom har kärringarna säkert fått betalt. Om det hela inte var planerad hade man lagt lika mycket tid på ryktena om att statsministern köpt sex i feministernas land.

Han är helt oskyldig, heja fredskämpen Assange!
Citera
2014-08-08, 17:35
Medlem
Interesting these two tweets in a reply by gondwanaland69 deleted by Anna Ardin a short while ago.

Is Anna feeling guilty?

gondwanaland @gondwanaland69 · 3h
@therealardin @viforaldrar I would like to attend a crayfish party with Julian Assange. Can you help? You wll meet cool amazing people.

@therealardin @viforaldrar invite Johanna, Kajsa and Sofia to crayfish party. We can have an orgy late into the morning.
Citera
2014-08-08, 19:28
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matahari005
@therealardin @viforaldrar I would like to attend a crayfish party with Julian Assange. Can you help? You wll meet cool amazing people.

@therealardin @viforaldrar invite Johanna, Kajsa and Sofia to crayfish party. We can have an orgy late into the morning.

I really like this
Citera
2014-08-09, 10:28
Medlem
Eftersom åklagaren så uppenbart låst sina positioner och journalistkåren tydligen har tappat nycklarna som normalt sett kan öppna och rensa ur maktens unkna garderober drömmer jag om att Löfven känner sig manad att göra en insats och återupprätta lite blågul heder för den befolkning och omvärld som minns Sverige som en rakryggad nation för åsiktsfrihet och andra viktiga mänskliga rättigheter.

Det är inte mer än rätt eftersom det är sosseledningens analytiska oförmåga/tomma tunnor, politiska kontaktnät och olyckligt aningslösa röstfiskarkultur som utnyttjats för att dra igång det här dramat, även om det är andra aktörer bakom.

Han kunde kalla till sig kvinnorna och några kreativa PR-nissar och planera en entydig strategi med fokus på ärligt uppsåt och ansvarskänsla för att dra den juridiska proppen ur dypölen och få bort byråkratislammet utan syndabockstänkande. Det skulle vara en snygg gest till Assange och hans uppträdande genom affären - trots all smutskastning - som blev till gagn för alla och dessutom kunde ge sossarna mandat att, med en konkurrenskraft som de inte haft sedan Erlanders dagar, kalla sig Sveriges gamla hederliga arbetarparti.
Citera
2014-08-09, 22:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procyonides
Eftersom åklagaren så uppenbart låst sina positioner och journalistkåren tydligen har tappat nycklarna som normalt sett kan öppna och rensa ur maktens unkna garderober drömmer jag om att Löfven känner sig manad att göra en insats och återupprätta lite blågul heder för den befolkning och omvärld som minns Sverige som en rakryggad nation för åsiktsfrihet och andra viktiga mänskliga rättigheter.

Det är inte mer än rätt eftersom det är sosseledningens analytiska oförmåga/tomma tunnor, politiska kontaktnät och olyckligt aningslösa röstfiskarkultur som utnyttjats för att dra igång det här dramat, även om det är andra aktörer bakom.

Han kunde kalla till sig kvinnorna och några kreativa PR-nissar och planera en entydig strategi med fokus på ärligt uppsåt och ansvarskänsla för att dra den juridiska proppen ur dypölen och få bort byråkratislammet utan syndabockstänkande. Det skulle vara en snygg gest till Assange och hans uppträdande genom affären - trots all smutskastning - som blev till gagn för alla och dessutom kunde ge sossarna mandat att, med en konkurrenskraft som de inte haft sedan Erlanders dagar, kalla sig Sveriges gamla hederliga arbetarparti.
Tyvärr så tror jag inte en sosse-styrd regering kommer rensa upp luften efter vad Carl Bildt och hans alierade vänner i USA och UK har dikterat upp det hela och det beror på att sverige är USA:s knähund oavsätt regering. Men det går inte att blunda för att C.B är den som hoppar högst om USA så ber om det.

Men det vi medborgare kan göra inför valet är att pressa politiker som sitter i valstugorna om att ifrågasätta denna rättshaveri i yttrandefrihet samt rättssäkerhetsfrågor.

Släng gärrna fram en stor skål med obekväma frågor till varje parti nu inför valet.
Citera
2014-08-10, 09:54
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tyvärr så tror jag inte en sosse-styrd regering kommer rensa upp luften efter vad Carl Bildt och hans alierade vänner i USA och UK har dikterat upp det hela och det beror på att sverige är USA:s knähund oavsätt regering. Men det går inte att blunda för att C.B är den som hoppar högst om USA så ber om det.

Men det vi medborgare kan göra inför valet är att pressa politiker som sitter i valstugorna om att ifrågasätta denna rättshaveri i yttrandefrihet samt rättssäkerhetsfrågor.

Släng gärrna fram en stor skål med obekväma frågor till varje parti nu inför valet.

Nja. En S-ledd regering har mer att förlora på status quo jämfört med nuvarande regering. Dels beror hela soppan på en S-tjej och avslöjar både inre slitningar och vad man får kalla korruption (IK, CBos påverkan på åkl, samröre med suspekta organisationer). Dels är S-väljarna i grund och botten emot att vara US knähund. Detta till skillnad mot många M-väljare som tycker det är ganska bra. Kalla kriget och neutraliteten spökar fortfarande i människors huvuden. Alltså får Stefan L värre politiska problem när han tvingas kompromissa med självständigheten för att tillfredsställa husse.

S har allt att vinna på att städa undan den här skiten före valet.
Citera
2014-08-10, 10:36
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
S har allt att vinna på att städa undan den här skiten före valet.

Och tvärtom.

Alliansen har allt att vinna på att inte städa undan den här skiten före valet.

Förlorar de kommer problemet landa på S.
Vinner de har de ingen brådska.

Enda som kan påskynda detta är om S gör det till en valfråga där Alliansen kan förlora på att dra ut på fallet. Men det är knappast troligt nu när det är så kort tid kvar. Det skulle man gjort i maj.

Och det är också problematiskt för S att så många S-märkta har varit engagerade i fallet.
Allt började med Socialdemokratiska Broderskapsrörelsens inbjudan till LO.borgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in