Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-07-21, 21:39
  #61237
Avstängd
dannyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Som jag uppfattar Skatteverkets information om skyddad identitet så borde hennes situation passa in på en helt vanlig ansökan, dvs vare sig gräddfil eller beslut från någon högre myndighet behövs. Var och en kan nog sätta sig in i hur utsatt hennes situation är idag och att skyddad identitet är befogad.
Men varför har INTE Anna Ardin skyddade personuppgifter?
Vad är det som är så speciellt med Sofia Wilén? Du måste hålla med om att det är jävligt märkligt eller hur? Det är något som skiljer Anna Ardin från Sofia Wilén men vad? Varför måste Sofia Wilén gömmas undan för? Det hänger inte ihop. Att Sofia Wilén ska skyddade personuppgifter 4(!) år efter härvans start är konstigt.

Men jag vill nog prata mer om SMS:en och det senaste livstecknet från SW nu. Du "Anonymare" verkar insatt vad vet DU?
Citera
2014-07-21, 21:41
  #61238
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Som jag uppfattar Skatteverkets information om skyddad identitet så borde hennes situation passa in på en helt vanlig ansökan, dvs vare sig gräddfil eller beslut från någon högre myndighet behövs. Var och en kan nog sätta sig in i hur utsatt hennes situation är idag och att skyddad identitet är befogad.

Ja, det kan nog räcka med att hon fick några hot från några tokiga JA-fans, och några ytterligare hot från de säkerhetsstjänstprovokatörer som sannolikt blandat sig med dessa. Däremot tror jag inte på den idé du först hade om att man kan få skyddad identitet för att utländsk press rycker i en.
Citera
2014-07-21, 21:47
  #61239
Avstängd
dannyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ja, det kan nog räcka med att hon fick några hot från några tokiga JA-fans, och några ytterligare hot från de säkerhetsstjänstprovokatörer som sannolikt blandat sig med dessa. Däremot tror jag inte på den idé du först hade om att man kan få skyddad identitet för att utländsk press rycker i en.
Det ges inte skyddade personuppgifter för lite urspårade Julle-fans skrivit trams på internet. Det behövs mer än så, i detta fall ligger det i myndigheternas intresse att SW är gömd. Frågan är varför hon måste gömmas undan och AA tillåts haverera fritt i samhället?
Citera
2014-07-21, 21:58
  #61240
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Men varför har INTE Anna Ardin skyddade personuppgifter?
Vad är det som är så speciellt med Sofia Wilén? Du måste hålla med om att det är jävligt märkligt eller hur? Det är något som skiljer Anna Ardin från Sofia Wilén men vad? Varför måste Sofia Wilén gömmas undan för? Det hänger inte ihop. Att Sofia Wilén ska skyddade personuppgifter 4(!) år efter härvans start är konstigt.

Men jag vill nog prata mer om SMS:en och det senaste livstecknet från SW nu. Du "Anonymare" verkar insatt vad vet DU?

Mycket enkelt, det är upp till var och en att ansöka om skyddad identitet eller att inte göra det. AA vill väl fortsätta att vara en offentlig person och det är hennes fria val att prioritera detta före lugn och ro via skyddad identitet.

Jag vet inget om dessa SMS, tyvärr.
Citera
2014-07-21, 21:59
  #61241
Avstängd
dannyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Är SW's fullständiga namn An*a Sof*a Vik*oria Wi*én ?

Om inte, känner någon till hennes fullständiga namn ?
Fel. Sofia Linnéa Wilén ska vara det rätta, se: (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Citera
2014-07-21, 22:02
  #61242
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Det ges inte skyddade personuppgifter för lite urspårade Julle-fans skrivit trams på internet. Det behövs mer än så, i detta fall ligger det i myndigheternas intresse att SW är gömd. Frågan är varför hon måste gömmas undan och AA tillåts haverera fritt i samhället?

Antagligen räcker det med vad urspårade JA-fans skriver på nätet, att någon av dem skulle löpa linan ut och göra något mot henne är inte speciellt långsökt. Och jag har läst en artikel där AA säger att hon fått besök av JA-anhängare utanför sin bostad. Tyvärr har jag inte hittat den artikeln igen så att jag kan länka till den men förr eller senare så hittar jag nog den igen. Det skulle förvåna mig oerhört om inte bägge fått något mer mot sig än bara det som skrivs på nätet. Om jag skulle sitta på Skattekontoret och besluta om skyddad identitet så skulle jag inte vara svår att övertyga om det hotfulla i bägge kvinnornas situation, men nu är det ju inte jag som bestämmer. Rent mänskligt skulle nog de flesta hålla med mig i den bedömningen, inte minst baserat på vad folk vräker ur sig på nätet.
Citera
2014-07-21, 22:04
  #61243
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Motsvarande bör gälla JA, han kan ju hitta på allt möjligt efteråt. Om han någonsin kommer ut från den där ambassaden vill säga.
JA har barn vilket mig veterligt varken AA eller SW har. För kvinnorna blir situationen knepigt värre om de i framtiden har tänkt sig skaffa barn. En förutsättning är då att respektive partner törs lita på dem vilket blir omöjligt så länge MN inte löser stilleståndet och i London förhör JA så det hela kan läggas ned och tjejerna kan gå vidare med sina liv.

Tänk, jag tror faktiskt MN är den som skadar AA och SW mer än JA har gjort, eller vad menar de själva? SW är den som oftast av de två har haft kontakt med MN och bör vid det här laget ha en åsikt.
Citera
2014-07-21, 22:12
  #61244
Medlem
longbow4ys avatar
AA är numera mor.
Det kan påverka hennes syn på saker och ting. Det brukar föräldrarollen göra.
Citera
2014-07-21, 22:15
  #61245
Avstängd
dannyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Antagligen räcker det med vad urspårade JA-fans skriver på nätet, att någon av dem skulle löpa linan ut och göra något mot henne är inte speciellt långsökt. Och jag har läst en artikel där AA säger att hon fått besök av JA-anhängare utanför sin bostad. Tyvärr har jag inte hittat den artikeln igen så att jag kan länka till den men förr eller senare så hittar jag nog den igen.
Fram med artikeln nu eller så ljuger du nu. Sådana finter går inte dannyK på serrö
Citera
2014-07-21, 22:17
  #61246
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
AA är numera mor.
Det kan påverka hennes syn på saker och ting. Det brukar föräldrarollen göra.
Glädjande för henne. Finns det någon pappa till barnet?
Citera
2014-07-21, 22:23
  #61247
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
JA har barn vilket mig veterligt varken AA eller SW har. För kvinnorna blir situationen knepigt värre om de i framtiden har tänkt sig skaffa barn. En förutsättning är då att respektive partner törs lita på dem vilket blir omöjligt så länge MN inte löser stilleståndet och i London förhör JA så det hela kan läggas ned och tjejerna kan gå vidare med sina liv.

Tänk, jag tror faktiskt MN är den som skadar AA och SW mer än JA har gjort, eller vad menar de själva? SW är den som oftast av de två har haft kontakt med MN och bör vid det här laget ha en åsikt.

Det finns ingen som helst anledning att inte lita på dessa kvinnor i framtiden. Deras polisanmälan handlade ju bara om att de ville få honom testad angående könssjukdom. Sen eskalerade fallet till att omfatta mer som en följd av förundersökningen, förundersökningen kan knappast bortse från ytterligare brott man misstänker har hänt i ett brottsmål. Ett brottsmål är mellan den misstänkte och staten, inte mellan den misstänkte och brottsoffret. Så vad för något hemskt har egentligen dessa kvinnor gjort? Jo de har gått till polisen för att få till stånd att JA kollas upp angående könssjukdom, de är oroliga för smitta. De har sedan berättat vad som hänt. Mer än så kan man knappast tillskriva dessa kvinnor, eller hur?

Sen verkar många ogilla brottsrubriceringarna och hur åklagaren och kvinnornas försvarare agerar. Men kan man verkligen lasta kvinnorna för detta? Sen är det ju alltid så att en brottsutredning tillfogar stor skada även för brottsoffren, det handlar ju om att älta det som har hänt, berätta om det, tvingas minnas det man vill glömma osv. Ovanpå detta har vi JA-anhängarna som skriker om att de ljuger, är köpta av USA, plus de i denna tråd som beskyller dem för allt möjligt, psykiskt sjuka osv. Kanske ångrar de idag att de gick till polisen men deras syfte med att gå till polisen var ju knappast att få till en sådan cirkus som slutade med att JA flydde likt en rädd hund in på Ecuadors ambassad för att slippa konfronteras med rättvisan.

Nu är dessa kvinnor knappast min typ (baserat på deras extremt dåliga smak vad gäller sexuell partner) men i det hypotetiska fallet att någon av dem skulle bli min partner så skulle jag definitivt inte känna någon som helst oro för att jag inte skulle kunna lita på dem.
Citera
2014-07-21, 22:26
  #61248
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
AA är numera mor.
Det kan påverka hennes syn på saker och ting. Det brukar föräldrarollen göra.

JA har barn med fyra kvinnor, kanske vill han träffa dessa barn? Eller så väljer han att häcka på Ecuadors ambassad för att hans paranoia styr hans agerande. Föräldrarollen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback