Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-09, 18:28
  #17521
Medlem
Länk om Borgström Bodström och rättsväsendet!
Kanske finns en connection till Bodström i det här fallet med?
http://blog.com/search/?qs=bodstr%C3%B6m
Citera
2010-12-09, 18:29
  #17522
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
I think it is so creepy that AA kept the condom (condoms?).
Disgusting that she did not throw them away!
(I always empty the garbage cans quite often, but especially if I have guests staying over and/or when it is "rötmånad" - a very warm and humid period of the summer.)

Trophy? Perhaps, but actually I think she wanted to inseminate herself with the contents. http://www.rfsl.se/?p=1536
Det verkar inste särskilt normalt men med AA kan man aldrig veta. Det skulle förklara varför hon blev så upprörd över att kondomen gick sönder och varför hon sparade den som bevismaterial trots att den var sönder. Kanske fick JA negativa vibbar av henne och hade sönder kondomen efter att de hade haft sex för att hon inte skulle kunna spara någon sperma.
Citera
2010-12-09, 18:34
  #17523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
.....
Finns verkligen de två vittnen som MN hänvisar till som orsak till förseningen?
Den frågan har jag ställt flera gånger men inte fått något svar på.
Vilka var vittnena som MN ville förhöra och varför tog det sådan tid?
Eller ljuger MN?
Det tog grymt lång tid, jo.
Kan det handla om HIV-test, som helst bör tas tre månader efter smittotillfället?
Och "vittnena" skulle i så fall vara medicinska experter?
(långsökt kanske, men hur annars förklara att två vittnen inte finns till hands under så lång tid?)
Citera
2010-12-09, 18:38
  #17524
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet inte om du syftar på att de är kvinnor, kanske därför det är svårt att hitta en logik då.
Oavsett så har jag svårare att förstå varför Assange inte kan vara man nog att reda ut sina problem. Kanske han inte är en man vilket gör det lättare att förstå avsaknaden av logiken kring hans agerande.
Det finns tillräckligt med material för att visa på att kvinnorna icke är trovärdiga. Det är bara för Assange att ta tag i detta och visa att han står över dessa anklagelser. Istället försöker han påvisa att han står över rättvisan, det ser inte bra ut. Hans agerande skulle i alla andra fall tyda på skuld.
Trist att gå till historien som våldtäktsman enbart på grund av att han inte klarar av att hantera två lösaktiga kvinnor.

Du kommer in sent i tråden och levererar moralkakor.
Jag finner ditt resonemang Flashbackfrånstötande.
Ditt sätt att ifrågasätta JA's hantering av detta ärende är absurt,
De som varit i situationen feministsverige vittnar om en kafkavärld.
De riktiga feministerna i denna tråd avfärdar kvinnorna.
Du har helt missat att detta är en lyckad förtalskampanj som inte behöver en fällande dom.

Alltså
1. Han är mer man än dig.
2. Han har behållt sin heder genom hela detta spektakel.
3. Du ifrågasätter hans rätt att ifrågasätta rättscharaden som spelas upp inför honom genom att hänvisa till någon slags logik när den inte existerar. Det enda rätta är ett finger och detta har JA lyckats med utan att sätta upp ett finger.
4. Wikileaks är viktigare och naturligtvis högre prioriterat än en Svensk fars.
Citera
2010-12-09, 18:38
  #17525
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Vad var källan till att Borgström sagt detta?
Jag kan inte hitta den men är i det här fallet helt säker på att någon tidningsartikel var källan.
Det här kommer inte från en spekulation på Flashback, det är jag helt övertygad om.
Citera
2010-12-09, 18:42
  #17526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet inte om du syftar på att de är kvinnor, kanske därför det är svårt att hitta en logik då.

Oavsett så har jag svårare att förstå varför Assange inte kan vara man nog att reda ut sina problem. Kanske han inte är en man vilket gör det lättare att förstå avsaknaden av logiken kring hans agerande.

Det finns tillräckligt med material för att visa på att kvinnorna icke är trovärdiga. Det är bara för Assange att ta tag i detta och visa att han står över dessa anklagelser. Istället försöker han påvisa att han står över rättvisan, det ser inte bra ut. Hans agerande skulle i alla andra fall tyda på skuld.

Trist att gå till historien som våldtäktsman enbart på grund av att han inte klarar av att hantera två lösaktiga kvinnor.
Du kanske inte varit med i tråden från början? Assange fanns kvar i Sverige i ca en månad efter de påstådda våldtäkterna men efterfrågades inte av åklagare och ingen misstankar delgavs honom annat än de som stod att läsa i slaskpressen. Trots att Assange flera gånger ställde sig till förfogande var det ingen som ville förhöra honom.

Vad mer tycker du att du ska begära av Assange?
Citera
2010-12-09, 18:43
  #17527
Bannlyst
Bernt Hermele på Newsglobe är nu kickad. Dom fick nog efter hans name drop på AA tidigare, och då killen är ökänd för att sno saker från FB:s deckare utan att ge cred, är det ingen som saknar honom, och Anna får väl fira med ett sötsur apelsin med bensinlukt där nere i Yanoun

http://www.resume.se/nyheter/2010/12/09/bekraftat-chefredaktoren-t/
Citera
2010-12-09, 18:43
  #17528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Du kommer in sent i tråden och levererar moralkakor.
Jag finner ditt resonemang Flashbackfrånstötande.
Ditt sätt att ifrågasätta JA's hantering av detta ärende är absurt,
De som varit i situationen feministsverige vittnar om en kafkavärld.
De riktiga feministerna i denna tråd avfärdar kvinnorna.
Du har helt missat att detta är en lyckad förtalskampanj som inte behöver en fällande dom.

Alltså
1. Han är mer man än dig.
2. Han har behållt sin heder genom hela detta spektakel.
3. Du ifrågasätter hans rätt att ifrågasätta rättscharaden som spelas upp inför honom genom att hänvisa till någon slags logik när den inte existerar. Det enda rätta är ett finger och detta har JA lyckats med utan att sätta upp ett finger.
4. Wikileaks är viktigare och naturligtvis högre prioriterat än en Svensk fars.
Kanske dags att sätta fanskapet på ignore?
Citera
2010-12-09, 18:50
  #17529
Medlem
BH har varit sjukskriven ett tag.
Kanske var han det i väntan på att beslut skulle tas tillsammans med facket fast än man inte vill påskina det.

Skönt att se honom få gå hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Bernt Hermele på Newsglobe är nu kickad. Dom fick nog efter hans name drop på AA tidigare, och då killen är ökänd för att sno saker från FB:s deckare utan att ge cred, är det ingen som saknar honom, och Anna får väl fira med ett sötsur apelsin med bensinlukt där nere i Yanoun

http://www.resume.se/nyheter/2010/12/09/bekraftat-chefredaktoren-t/
Citera
2010-12-09, 19:01
  #17530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Kanske dags att sätta fanskapet på ignore?
Det har jag gjort sedan igår. I och med att folk svarar honom, dyker hans fantasier ändå upp på min skärm.

Idioten tycks också bortse ifrån den påtagliga faran att JA utlämnas till USA, där många höga politiker, proffstyckare och "journalister" krävt hans huvud på ett fat. Han tycks veta bättre än JA och hans mycket erfarna team att denna parodi på rättvisa verkligen handlar om "våldtäkt".
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-09 kl. 19:04.
Citera
2010-12-09, 19:03
  #17531
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Du tjatar hela tiden om att Assange inte har tagit tag i det och velat klara upp det. Hur fan kan du få det till de? Han tjata ju för fan på åklagaren hur länge som helst att han skulle bli förhörd och få det ur världen. Men hon vägra ju för fan. Till sist kunde han inte stanna längre.

Att Assange motsäger sig utlämning i detta läget är absolut inget konstigt och jag skulle gjort samma sak efter vad som framkommit om USAs kontakter med Sverige. Kan man kasta in 2 st som fått asyl i Sverige i ett omärkt plan på USAs order och flyga dom till Egypten för att bli torterade så kan man nog fan skicka Assange till USA med.

Och för den delen om Assange INTE hade velat klara upp det här varför stanna han då i Sverige så länge som han gjorde efter anmälan? Hade han velat stå över rättvisan som du säger hade han väl för fan tatt första planet möjligt till en land utan utlämningsavtal.

Nä dina åsikter håller inte alls när man tittar på fakta och jag fattar inte varför du håller så stenhårt på dom. Jag undrar för den delen vad du tycker han skulle gjort, kanske gått ner med en pistol och satt den i huvudet på M Ny och ropat "Nu jävlar håller du förhör med mej."?

Det som har varit, har varit, det går inte att göra ogjort så förstår inte heller varför du hela tiden återkommer till det. Det är bara att släppa och hela den hantering kan bara lastas åklagaren och det svenska rättsväseendet, vilket jag hela tiden har gjort. Kanske du har missat.

Nu är det ett nytt läge, som säkert du också har märkt, och nu sitter Assange där han sitter. Det är nu han måste resa sig upp, slå näven i bordet och tala om för hela världen, inklusive hans fanatikergrupp på FB, att nu får det ta mig fan vara nog och visa alla att han är man att klara av att rentvå sig från de anklagelser som han säger att han är oskyldig till.

Materialet han besitter räcker för att han ska gå fri. Att han försöker få det till att han är rädd att bli utlämnat till USA är bara för att skapa uppmärksamhet. Till och med Assange själv vet om att det är riskfritt, till skillnad mot andra konspirationsteoretiker.

Men han gör saken bara värre för sig själv. Förvisso får han martyrstämpel och massor av uppmärksamhet, men till vilken nytta. Vad kan han tjäna på detta på sikt.Wikileaks vill arbeta i det tysta utan att dras i smutsen med massa våldtäktsanklagelser och flera inom organisationen har redan markerat att det kanske är dags att göra en omorganisation.

Dessutom, den fakta vi känner till är inte ens en bråkdel av vad som finns då vi inte känner till alla turer ännu, vad de inblandade har sagt och exakt vad som har hänt så den är också dumt att hänvisa till. Antar att du inte syftar på de spekulationer här på FB som konspirationsteoretiker här försöker göra till en fakta.

Detta är en krimtråd. Det är naturligt att diskutera brottet och den anklagades likväl målsägarnas hantering kring detta likväl deras agerande. Detta handlar inte om politik. Killen är anklagad för våldtäkt och han vågar inte bemöta dessa anklagelser i domstol.
Citera
2010-12-09, 19:09
  #17532
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det som har varit, har varit, det går inte att göra ogjort så förstår inte heller varför du hela tiden återkommer till det. Det är bara att släppa och hela den hantering kan bara lastas åklagaren och det svenska rättsväseendet, vilket jag hela tiden har gjort. Kanske du har missat.

Nu är det ett nytt läge, som säkert du också har märkt, och nu sitter Assange där han sitter. Det är nu han måste resa sig upp, slå näven i bordet och tala om för hela världen, inklusive hans fanatikergrupp på FB, att nu får det ta mig fan vara nog och visa alla att han är man att klara av att rentvå sig från de anklagelser som han säger att han är oskyldig till.

Materialet han besitter räcker för att han ska gå fri. Att han försöker få det till att han är rädd att bli utlämnat till USA är bara för att skapa uppmärksamhet. Till och med Assange själv vet om att det är riskfritt, till skillnad mot andra konspirationsteoretiker.

Men han gör saken bara värre för sig själv. Förvisso får han martyrstämpel och massor av uppmärksamhet, men till vilken nytta. Vad kan han tjäna på detta på sikt.Wikileaks vill arbeta i det tysta utan att dras i smutsen med massa våldtäktsanklagelser och flera inom organisationen har redan markerat att det kanske är dags att göra en omorganisation.

Dessutom, den fakta vi känner till är inte ens en bråkdel av vad som finns då vi inte känner till alla turer ännu, vad de inblandade har sagt och exakt vad som har hänt så den är också dumt att hänvisa till. Antar att du inte syftar på de spekulationer här på FB som konspirationsteoretiker här försöker göra till en fakta.

Detta är en krimtråd. Det är naturligt att diskutera brottet och den anklagades likväl målsägarnas hantering kring detta likväl deras agerande. Detta handlar inte om politik. Killen är anklagad för våldtäkt och han vågar inte bemöta dessa anklagelser i domstol.

Ett helt sanslöst antagande helt utan belägg, resten av inlägget kan andra få bemöta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in