Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-09, 19:14
  #17533
Medlem
perspicaciouss avatar
86-åring med perspektiv

Min gamla älskade farbror - 86 år - har levt upp på sistonne. Detta med Wikileaks är det bästa som hänt i min livstid, säger han. Det är fantastiskt!! Och två tjejer på en vecka, ja det var ju sånt som hände när man var ung, på 40-talet ...

Lägg av alla småsinta hycklare. Den svenska dimensionen i denna historia är skamlig.
Assange och Wikileaks skriver världshistoria!
__________________
Senast redigerad av perspicacious 2010-12-09 kl. 19:16.
Citera
2010-12-09, 19:14
  #17534
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Du kommer in sent i tråden och levererar moralkakor.
Jag finner ditt resonemang Flashbackfrånstötande.
Ditt sätt att ifrågasätta JA's hantering av detta ärende är absurt,
De som varit i situationen feministsverige vittnar om en kafkavärld.
De riktiga feministerna i denna tråd avfärdar kvinnorna.
Du har helt missat att detta är en lyckad förtalskampanj som inte behöver en fällande dom.

Alltså
1. Han är mer man än dig.
2. Han har behållt sin heder genom hela detta spektakel.
3. Du ifrågasätter hans rätt att ifrågasätta rättscharaden som spelas upp inför honom genom att hänvisa till någon slags logik när den inte existerar. Det enda rätta är ett finger och detta har JA lyckats med utan att sätta upp ett finger.
4. Wikileaks är viktigare och naturligtvis högre prioriterat än en Svensk fars.

Så du menar att vinnaren av denna fars blir?

Varför tar du upp dåtid. Det som varit går inte att påverka nu.Min iställning till detta är solklart och går att hitta i mina tidigare inlägg.

Man måste förstå att så länge inte detta blir utrett är det till skada för Assange och Wikileaks. Det kommer inget gott ur detta förrän det är utrett. Det bästa vore om åklagarna la ned fallet med med tanke på deras iver att driva detta kommer det inte ske. Då faller det på Assange att ta tag i detta, oavsett hur tillgänglig och korrekt han har skött det hela vägen tidigare. Nu är det ett nytt läge och jag kan knappast tänka mig att det är ett positivt läge för Assange, oavsett hur mycket stöd han får.

Visste inte att detta var en beundrarklubb för Assange. Trodde det var brottet som han anklagades för som diskuterades inte hans meriter.
Citera
2010-12-09, 19:20
  #17535
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Det där har jag också funderat på. Hade Assange agerat förekommande på åklagarens alla knäppa turer hade han ju tagit luften ur detta löjliga mål för länge sedan och målet hade bokförts till historie böckerna. En tanke som slagit mig är att det gigantiska media uppbåd spelar JA och Wikileaks i händerna. När JA väl märkte att det blev en världsnyhet kring den mesigaste våldtäktsanklagelsen någonsin i världshistorien då tänkte JA till en gång till och rider nu på vågen som en "kristus figur" som de onda försöker offra. Kan det vara så kallt beräknat att JA räknar med att bli friad hur som i slutänden så att han själv drar ut på det hela för att det skall storma i varenda tidningskolumn i hela världen. DET är vad jag tror JA egentligen pysslar med just nu .... vad tror ni?

Assange sa från dag ett att han inte vill fläka ut kvinnornas privatliv för allmänt beskådande.

Det är därför han varit tyst.

Hedervärt
Citera
2010-12-09, 19:22
  #17536
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Ett helt sanslöst antagande helt utan belägg, resten av inlägget kan andra få bemöta.

Vad menar du nu. Är han inte anklagad för våldtäkt?

Att han håller sig undan och vägrar att åka till Sverige och bemöta anklagelserna beror väl på att han inte vågar för han är rädd för att utlämnas?

Har du eller jag missat något?
Citera
2010-12-09, 19:24
  #17537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så du menar att vinnaren av denna fars blir?

Varför tar du upp dåtid. Det som varit går inte att påverka nu.Min iställning till detta är solklart och går att hitta i mina tidigare inlägg.

Man måste förstå att så länge inte detta blir utrett är det till skada för Assange och Wikileaks. Det kommer inget gott ur detta förrän det är utrett. Det bästa vore om åklagarna la ned fallet med med tanke på deras iver att driva detta kommer det inte ske. Då faller det på Assange att ta tag i detta, oavsett hur tillgänglig och korrekt han har skött det hela vägen tidigare. Nu är det ett nytt läge och jag kan knappast tänka mig att det är ett positivt läge för Assange, oavsett hur mycket stöd han får.

Visste inte att detta var en beundrarklubb för Assange. Trodde det var brottet som han anklagades för som diskuterades inte hans meriter.
Jag vet inte vad som är så svårt att förstå?

Assange väntade i drygt 30 dagar i Sverige på att få höra vad han var anklagad för. Han ställde sig till åklagarens förfogande för förhör ideligen.

Därefter far han till England och då får MN tummen ur och då kopplas Interpol in och en circus utan dess like drar igång.

Du tycker inte att Assange har gjort tillräckligt för att ställa sig till förfogande?

Detta är natlurligtvis inte en Assange fan-club. Det är en klubb som undrar vad i helvete svensk polis och åklagare håller på med.
Citera
2010-12-09, 19:24
  #17538
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter

Vad var källan till att Borgström sagt detta?


Aftonbladets pappersupplaga i slutet på Augusti, plus ett flertal gånger i både svenska och utländska medier de senaste dagarna.
Citera
2010-12-09, 19:27
  #17539
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Du är fan helt väck. Blev de här tjejerna drogade eller? Snacka om att jämföra äpplen o päron.

Nej, jag visar dig bara att man inte alltid kan använda enbart brottsoffrets uppfattning om vad som hänt alla gånger när åtal väcks. Det vore en dålig princip att alltid tillämpa i ett rättsystem.
Hoppas du förstått.
Citera
2010-12-09, 19:32
  #17540
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Assange sa från dag ett att han inte vill fläka ut kvinnornas privatliv för allmänt beskådande.

Det är därför han varit tyst.

Hedervärt

Instämmer
Det är också den enkla och troliga förklaringen.
Citera
2010-12-09, 19:43
  #17541
Medlem
Man kan undra om inblandade i soppan börjar bli en aning skakis, det borde dom. Om dessa damer och herrar tror att det kommer gå obemärkt förbi tar dom fel. Undra vart dom har tänkt att immigrera? Kuba? Ja det är säkert skithärligt. Men nu är det inte bara ringa sugardaddy Bodström och chartra plan hem igen när pengarna är slut och man är klar med att leka "rädda världen" haha.

Jag sitter här och njuter.
__________________
Senast redigerad av Michel Myers 2010-12-09 kl. 19:45.
Citera
2010-12-09, 19:46
  #17542
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Aftonbladets pappersupplaga i slutet på Augusti, plus ett flertal gånger i både svenska och utländska medier de senaste dagarna.

Nu har jag googlat och jag hittar inte citatet men jag är säker på att det fanns någonstans
innan det skrevs om det i tråden. Jag kommer ihåg hur starkt jag reagerade på hans
uttalande och att jag tänkte skriva om det i tråden, men någon annan hann före.

Jag läser inte papperstidningar så där kan jag inte ha sett det.
Möjligen kan det ha varit någon inspelad intervju på tv.
Det är svårt att hitta tv-inspelningar genom att googla.

Det kan också vara så att någon raderat eller redigerat artikeln (Aftonbladet?)
eftersom uttalandet är så vansinnigt.
__________________
Senast redigerad av hoppsann 2010-12-09 kl. 19:49.
Citera
2010-12-09, 19:56
  #17543
Avstängd
worldcitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så du menar att vinnaren av denna fars blir?
Varför tar du upp dåtid. Det som varit går inte att påverka nu.Min iställning till detta är solklart och går att hitta i mina tidigare inlägg.
Man måste förstå att så länge inte detta blir utrett är det till skada för Assange och Wikileaks. Det kommer inget gott ur detta förrän det är utrett. Det bästa vore om åklagarna la ned fallet med med tanke på deras iver att driva detta kommer det inte ske. Då faller det på Assange att ta tag i detta, oavsett hur tillgänglig och korrekt han har skött det hela vägen tidigare. Nu är det ett nytt läge och jag kan knappast tänka mig att det är ett positivt läge för Assange, oavsett hur mycket stöd han får.
Visste inte att detta var en beundrarklubb för Assange. Trodde det var brottet som han anklagades för som diskuterades inte hans meriter.
Ja, vi diskuterar brottet i den här tråden. Och relaterad information. Vinnaren är okänd hitills.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad menar du nu. Är han inte anklagad för våldtäkt?
Att han håller sig undan och vägrar att åka till Sverige och bemöta anklagelserna beror väl på att han inte vågar för han är rädd för att utlämnas?
Har du eller jag missat något?
Du gör det väldigt enkelt för dig
Det är helt rätt att be Sverige och Svenskt rättsväsende att dra åt helvete i det här fallet och många andra.
Det är helt rätt att misstro Svensk charad och försöka få till rättegången i GBR på vilket sätt det görs nu.
Det ska bli intressant när domaren (vad heter han?) får tillgång till bevisen från utvecklingscentrum och M Ny.
Underkänns den Svenska FUPen mot JA är det en stor seger för rättsmedvetna Svenskar av både manligt och kvinnligt kön.
Då blir även dina fegisspekulationer meningslösa.
Du sammanblandar smart och feg på ett väldigt konstigt sätt.
JA har även rätt till att förekomma eventuell utlämning till USA från Sverige, ett koncept som INTE kan avfärdas så enkelt som du gör DÅ DET REDAN HÄNT I ANDRA FALL och från vad som framkommit i Svensk press på sistone angående det här fallet.
__________________
Senast redigerad av worldcitizen 2010-12-09 kl. 20:01.
Citera
2010-12-09, 20:04
  #17544
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag vet inte vad som är så svårt att förstå?

Assange väntade i drygt 30 dagar i Sverige på att få höra vad han var anklagad för. Han ställde sig till åklagarens förfogande för förhör ideligen.

Därefter far han till England och då får MN tummen ur och då kopplas Interpol in och en circus utan dess like drar igång.

Du tycker inte att Assange har gjort tillräckligt för att ställa sig till förfogande?

Detta är natlurligtvis inte en Assange fan-club. Det är en klubb som undrar vad i helvete svensk polis och åklagare håller på med.
Visst fan är det så. Detta har varit en cirkus från första dagen med olika åklagare, brott som omformuleras flera gånger med en åklagare som helt har tappat allt förnuft och som förmodligen även har en egen agenda.

Assange försök att lösa detta innan han åkte från Sverige är också oklanderligt. Han har ingen skuld i denna cirkus som var från början. Att det ens gick ut en interntionell efterlysning är också, som jag tidigare sagt, en gåta men det beror förmodligen på att åklagaren ville starta en ny mediacirkus kring detta. Vi får se om detta kommer få konsekvenser för åklagaren framöver.

Men nu är det historia. Oavsett hur bra detta är skött tidigare från Assanges sida så är det nu han sitter i en jävligt knepig situation. En situation han inte kommer ur om inte någon i Sverige tar sitt förnuft till fånga och lägger ned utredningen, vilket med största sannolikhet inte kommer att ske. Då hamnar bollen, oavsett hur väl han tidigare har skött detta, hos Assange och han är den enda som kan reda ut detta därför han kommer aldrig att komma ifrån den situation han nu befinner sig i annars. Förvisso kan han vänta och mala på med överklagan men en dag kommer utlämningen att verkställas.

Om han inte blir utlämnad av England kommer den internationella efterlysningen att fortsätta att gälla och han sitter fortfarande i skiten och till slut kommer han bli utlämnad.

Att Assange väntade i 30 dagar innan han åkte visar att han försökte och visade sin goda vilja, men det hjälper honom inte nu. Ur moralisk synpunkt kan man tycka att han har gjort sitt. Men det kommer inte betyda något för hans utlämning och därför är det bättre han tar en egen kontroll över situationen och reder ut detta.

Vad är som är så svårt att förstå. Det duger inte att hänvisa till historien för det kommer inte lösa något. Hans enda chans att slippa bli utlämnad är att försöka få till ett förhör i England och där ge sin version och lägga fram det material som helt tar udden ur kvinnornas trovärdighet. Då kanske han kan få utredningen nedlagd, utan att resa till Sverige. Men nu verkar det som att inga förhör kommer att accepteras i England.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback