Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-09, 15:43
Medlem
J-Evolas avatar
Hej och hallå. Så här skrivs det på finsk sida, vet ej om det blivit länkat här men vill tycka att det var intressant iallafall. http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assange-uppgifter-raderas-om-och-om-igen/

Äh fan vad jag yrar. Skitsamma, intressant var det ändå.
Senast redigerad av J-Evola 2010-12-09 kl. 15:44. Anledning: Edit
Citera
2010-12-09, 15:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Kan någon av oss eller en grupp tillsammans (FB) nominera JA till Fredspriset? Om ingen nominerar honom, men alla bara snackar om det, kommer han inte att vara med i racet.
I år är det nog försent, det får bli till nästa år i så fall. Sen undrar jag om det inte är så att bara är organisationer som kan nominera.
Citera
2010-12-09, 16:05
Medlem
Intervju med Julians styvfar Brett Assange som var hans styvfar från 1-8 års åldern, då mamman lämnade Brett och tog Julian med sig.

Very sharp kid. Sofisticated outlook on right and wrong. Always stood up for the underdog. Hated when people ganged up on someone.

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/12/09/assange.profile/
Citera
2010-12-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I år är det nog försent, det får bli till nästa år i så fall. Sen undrar jag om det inte är så att bara är organisationer som kan nominera.
Ju mer Sverige, USA o Au terroriserar honom, desto mer support får han. Han är nästan helgonförklarad nu och alla som har en känsla för gott o ont, rally till hans försvar.
Citera
2010-12-09, 16:13
Medlem
BurnThePriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De har frilansat för S-Mona med att utföra uppdrag från USA, gällande att eliminera en för USA besvärande person.

Någon mer som upplever att det är väldigt seg när man skriver i denna tråden? Tar väldigt lång tid att skicka iväg inlägg...

ja det låter väldigt troligt att tjejerna gick till polisen pga att de var undercover CIA-agenter, något de tydligen inte visste förrän de kom i kontakt med varandra och fick reda på att de bägge hade legat med JA..

och segheten i postande på flashback.. jag tror inte det tyder på att det är stor belastning på sidan då ovanligt många läser den här tråden från världen över, utan även där tror jag att det har något att göra med USA.. eller DU kanske är här på uppdrag från USA för att jag ska tro att tjejerna är CIA-agenter när de verkligen inte är det!!!!
Citera
2010-12-09, 16:18
Medlem
BurnThePriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den var bra. Bör ses!

men allting måste väl inte vara konspirationer? det finns ju sammanträffande också..

jag tror inte att det ligger någon som helst amerikansk påtryckning kring själva "anmälan". den sekund MN återupptog utredningen så osar det väldigt mycket katt..

det känns väl inte som en konspiration att en vänsterkristen rabiat feminist med hämndbegär går till polisen efter att hon känner sig utnyttjad av en världskändis?

jag gillar konspirationsteorier. jag gillar dem ännu mer om man faktiskt kan underbygga dem med något.
Citera
2010-12-09, 16:19
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Kom på en sak

Ifall JA satt i raden längst bak och SW i raden framför, då ligger hennes huvud i perfekt höjd. Allt hon behöver göra är en exorcisten-vändning.
Haha ja faktiskt!
Så dedicerad som hon verkar vara skulle det inte förvåna mig!
Senast redigerad av Anemon 2010-12-09 kl. 16:22.
Citera
2010-12-09, 16:23
Medlem
krattas avatar
Hela den här konspirationshysterin tror jag för övrigt USA inte har något emot. De föredrar nog att folk på allvar tror att de har makt och möjlighet att genomföra en sån här intrikat och omständlig operation och inte bara fokuserar på hur värdelösa de är på att hålla sin skit hemlig.
Citera
2010-12-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Wikipedia gör en insamling med en av grundarnas fula tryne, varje gång man besöker wikipedia. Jag har försökt adblocka fanstyget, men det går inte.
Klicka på X i övre högra hörnet på bilden. Sedan ser du den aldrig mer.
Citera
2010-12-09, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De svenska vänsterfeministidioterna får sina husgudar emot sig. Naomi Klein håller inte med Rebella.HAHAHAHAHAHA!
Fantastiskt roligt. Har man inte läst Naomi så rekommenderas detta. Chockdoktrinen.
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Haha ja faktiskt!
Så dedicerad som hon verkar vara skulle det inte förvåna mig!
Välkommen tillbaka till tråden.
Stöd friheten på nätet.
http://www.avaaz.org/en/wikileaks_petition/?slideshow
Citera
2010-12-09, 16:42
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
Please remember everyone that the outcome of the Swedish trial against JA is likely to be of importance for in which way US will act in order to put pressure on Sweden. Therefore these questions of the sexual acts should be penetrated (excause me) carefully. Maybe JA lawyers can get some new ideas based on new facts of how to defend him.

1. This is also important. Did AA and/or SW buy their condoms a long time ago. If so they may have been dry and therefore broke easily. If the condoms were bought just before or the same day as the sex with JA there is a possibility to check the accounts of the credit cards of AA and SW. It is however of course possible that cash was used. Also since AA is heavily (pseudo-)involved in the homo/bisexual movement she could have get them for free there, since condoms are most frequently for free in Sweden at such parties etc.
If JA brought them, they could also have been old if he does not fuck so much (unlikely). Otherwise this could indicate that JA is always prepared to use condoms if the woman wants it.

2. Agree, important questions. Why did she keep it/them? It has been argued that it is likely that the condoms (remember it should have been more than one) were kept eg in carbage can in the bathroom afterwards. Well, do you usually keep used condoms for several days in the bathroom can? I donot.

The question why the condoms were kept for 5-10 days and who put forward the idea to analyse them is clearly of high importance. Hunting trophy? Part of a plot? AA normal behaviour?

The size of JA penis in relation to the size of the condoms is important but it is very unlikely that we will get any data on this subject. Large penis - easier broken condom. Small penis - easier to loose it while fucking. Also other parameters like the wetness/dryness and the diameter/muscule-strength of the vagina might be of interest. These issues were more carefully discussed in September

Remember also that JA and AA had been to a restaurant and consumed a lot of white wine before the first sexual encounter. Maybe JA was so tired due to the alcohol intake that when they had sex for the 3rd, 4th or whatever time, he just lay down on her without using his elbows. Of course a pure speculation

3. It was earlier referred to oral sex at Cosmonova. This information was obtained, if I remember correctly, from a English newspaper. In the beginning of this track it was mentioned that Cosmonova is a large cinema with a huge number of seats (never been there myself) and that there were not so many people there. And that JA and AA went to the back rows. It is hard for me to believe that JA, who is almost 40 years and seems to have a large appetite in sex, only sticks to petting and sniffing. If he wanted more than that it is also hard to believe that SW, suggested to be a stalker who has tried intensively to come in contact with JA, would say no since that would be an important next step in her strategy to get involved in JA. But I understand it is not confirmed yet.

However, if they had oral sex we have to remember that the risk of getting infected with a sexual infection is almost as high as with vaginal sex. If so the demands of using condom in order to avoid sexual infections seem as something which she found out later, by some reason. I admit however that if the condoms protect against pregnancy.

4. This is of some interest. If SW and Seth were still together, a pregnancy could have been annoying, especially since both in that case would have been forced to give a blood sample in order to find out who is the father. On the otherhand. for a stalker a pregnancy with a famous person could have been an attractive thought.

In addition to these issues, some other issues have been discussed already which seem to be highly relevant:

1. AA came back one day earlier than planned. To me this strongly suggests that she planned to fuck JA. Any information on when she bought the condoms (if she did) is therefore of high value (credit card check. Mastercard??? Visa???)

2. The SMS communication between SW and JA during Saturday and during the cray-fish party. Important news that such a communication occurred and the content is of high importance

3. The SMS communication between SW and AA after Tuesday. Very important news that such a communication occurred and the content is of uthermost importance

4. Why was not the condoms which SW/JA had used brought to the police?

I think it is so creepy that AA kept the condom (condoms?).
Disgusting that she did not throw them away!
(I always empty the garbage cans quite often, but especially if I have guests staying over and/or when it is "rötmånad" - a very warm and humid period of the summer.)

Trophy? Perhaps, but actually I think she wanted to inseminate herself with the contents. http://www.rfsl.se/?p=1536

Citat:
HEMINSEMINATION

Att inseminera hemma är inte så svårt rent tekniskt. I princip går det ut på att ta reda på när ägglossningen infaller, och att sen spruta in sperman. För det senare kan du använda en plastspruta utan nål (finns på Apoteket och brukar användas för att ge medicin till små barn), eller en smal slang.

Okej, detta är alltså bara en spekulation från min sida nu, och ingenting jag skulle tänka på i första taget. Men - det är ju så många speciella faktorer i det här ärendet, så man måste kanske tänka lite outside the box?

AA umgås i HBT-kretsar, och bland homosexuella par (framförallt lesbiska kvinnor) verkar detta vara ett ganska vanligt tillvägagångssätt om man vill skaffa barn.

Längtan efter barn kan vara mycket stark... det vet jag sedan tidigare.
Men vi har också påmints om det här i tråden.

Överkurs - for advanced readers:
Senast redigerad av Callas 2010-12-09 kl. 17:42.
Citera
2010-12-09, 16:44
Medlem
FruGondols avatar
Kära Människobarn! Logiken hos de som försvarar AA:s och SW:s agerande
för mina tankar till damens logik (hon som den arme Bosse Larsson försöker bemöta)
i TV-reklamen. (Finns på youtube) Vill nog kalla slikt bemötande - mission impossible...

Vad gäller AA:s och SW:s agerande (konspiration eller ej), så för det mina
tankar till något betydligt hemskare och farligare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in