Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 09:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8243834.ab

Hur svårt kan det vara att belägga detta för BH. FRAM MED MEJLET OCH SÄNK MARIANNE NY.
MN kan alla juridiska finter och vet hur hon ska lägga orden. Hon har antagligen sagt att hon inte just nu (alltså då) vill förhöra JA och inte har några invändningar mot att han lämnar landet. Det skulle jag tolka som att det är fritt för honom att åka. Men rent ordagrant är det inte en tillåtelse*. Jag tror inte att hon ljuger om sådant som finns i e-post. Eller också har hon svarat muntligt.

*På samma sätt som hon nu säger att det inte är troligt att han kommer att utlämnas. Det finns kanske ingen officiel begäran från USA och det är vad hon hänvisar till. Vad som sedan har skett av informella kontakter berättar hon inte.
Citera
2010-12-08, 09:31
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ok den fjärde punkten är alltså att Ardin anklagar Assange för att ha (om jag fattar det rätt) blottat sig för henne i hennes lägenhet den 18:e. "Deliberate molestation when Assange allegedly exposed himself"

Det säger en hel del.

Först bjuder hon in honom till sig
Sen frågar hon om hon kan få bo där
Sen knullar hon honom (flera gånger?)
Sen anmäler hon honom för att ha blottat sig

Allvarligt talat - det här kan inte hålla.
Jodå, jämför Billy Butts dom där ett "våldtäktsoffer" beskrev hur hon först blev våldtagen av Billy Butt i Stockholm, och senare sökte upp honom i London för att naken krypa ner i hans hotellsäng och - givetvis - bli våldtagen igen. Därefter presenterade hon honom för sin bästa väninna. Eller "offret" som berättade hur hon steg upp, gick ut i badrummet och avlägsnade en tampong, och därefter återvände till sängen så att våldtäkten kunde fullbordas.

Åtalas JA för brotten, så finns det absolut en möjlighet att han fälls.
Citera
2010-12-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainconcept
rekommenderar denna dom snackar om Sverige efter ca 4.30-5.00 minuter, mycket bra video! Handlar om svensk rättvisa!

http://www.youtube.com/watch?v=rjJd778rOFg&feature=recentu

Den här typen av god amerikansk journalistik, Democracy Now är en annan, är helt osynlig i svensk TV. Hänvisas aldrig till.
Citera
2010-12-08, 09:50
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Expressen:

Anna Ardin sparar en använd kondom i ca 10 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Testa
En trofé?

En sjuklig trofé! Helt klart att hon inte haft något annat uppsåt än att använda den på ett negativt sätt för JA

Om AA aldrig kommit i kontakt med SW hade hon då gjort en polisanmälan själv? Vad är vitsen med att vänta så många dagar innan AA gör sin polisanmälan?
Citera
2010-12-08, 09:52
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jodå, jämför Billy Butts dom där ett "våldtäktsoffer" beskrev hur hon först blev våldtagen av Billy Butt i Stockholm, och senare sökte upp honom i London för att naken krypa ner i hans hotellsäng och - givetvis - bli våldtagen igen. Därefter presenterade hon honom för sin bästa väninna. Eller "offret" som berättade hur hon steg upp, gick ut i badrummet och avlägsnade en tampong, och därefter återvände till sängen så att våldtäkten kunde fullbordas.

Åtalas JA för brotten, så finns det absolut en möjlighet att han fälls.

Satan vad jag känner mig som om jag bodde mitt inne i Nordkorea just nu
Citera
2010-12-08, 09:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Expressen påstår att två föremål - sannolikt kondomer? - tagits i beslag och undersökts av SKL.

SKLs undersökning skall vara en s k M31:a, där man kontrollerar hur ett föremål gått sönder.

Samtidigt har ett fotografi tagits i beslag.

Beslagen skall avse anklagelserna för natten 13:e till 14:e augusti.

Har hon sparat en eller flera kondomer i ett antal dagar? Det tog ju ett tag innan hon gick till polisen. Besynnerligt?

Och vad föreställer fotografiet? Intrigen tätnar...

Artikeln:

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...ankta-sexbrott
Kan det här förklara de två vittnen som MN väntade på att förhöra, dvs det som fördröjde det hela så att JA hann lämna landet? Eller skickar SKL bara skriftliga uttalanden?
Citera
2010-12-08, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback

Satan vad jag känner mig som om jag bodde mitt inne i Nordkorea just nu

Här är poängen: Varför tar du upp Nordkorea av alla länder, varför inte Iran också för att verkligen markera att massmediepropagandan har full genomslagskraft.
Detta är inget påhopp på dig personligen utan en reflektion jag gjort flera gånger.
Är du säker på att våldtäktsfall i Nordkorea är mer rättsosäkra än i Sverige.
Citera
2010-12-08, 09:58
Medlem
Och ändå var det just det som hände när USA pressade bodström och roswall att slå till mot piratebay. Ett snabbt hot om handelssanktioner och sedan började man plocka servrar.

Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Jan Guillou uttalade sig på liknande sätt i TV4 Nyheterna 22.00. Då gällde det det helt otänkbara att svensk åklagarmyndighet skulle samarbeta med USA. JG påstod detta vara en så extrem tanke att han inte ens kunde tänka sig att använda idéen i en bok. En mycket märklig intervju.
Citera
2010-12-08, 09:59
Medlem
Mayitos avatar
Ha, ha, ha!
"Clas Borgströms hemsida kraschad"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8242854.ab

"Olyckligt" ordval?

"– Det här var en nyhet för mig. Jag känner mig lite tagen på sängen, säger Claes Borgström till TT."
Senast redigerad av Mayito 2010-12-08 kl. 10:02.
Citera
2010-12-08, 10:03
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan det här förklara de två vittnen som MN väntade på att förhöra, dvs det som fördröjde det hela så att JA hann lämna landet? Eller skickar SKL bara skriftliga uttalanden?

SKL kommunicerar enbart i skrift, men ställer upp och vittnar personligen i domstol om så skulle behövas.
Citera
2010-12-08, 10:05
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
3. It was kept in the carbage barrel.

The 3rd alternative seems not likely since they had a cray-fish party the day after. Since the remains of the cray-fish stinks heavily just after a couple of hours, I presume that the remains were thrown immediately in connection with the party.

I think your trawling through crayfish garbage is a red herring (pardon the pun). It's quite common to have more than one garbage bin even in small apartments, one in the bathroom for cotton swabs, used condoms and whatever Q-tips might be used which is emptied irregularly, and one in the kitchen under the sink.

I don't think it strange that the condom might still be there after a week, what I do find strange is that the cops actually gave a damn. This is a lot of policework, uncommon efforts for such stories. "He stayed in my house we had dinner and then there was sex" doesn't bring the collection of condom unit home to your house.

Citat:
Ok den fjärde punkten är alltså att Ardin anklagar Assange för att ha (om jag fattar det rätt) blottat sig för henne i hennes lägenhet den 18:e. "Deliberate molestation when Assange allegedly exposed himself"

Det säger en hel del.

Först bjuder hon in honom till sig
Sen frågar hon om hon kan få bo där
Sen knullar hon honom (flera gånger?)
Sen anmäler hon honom för att ha blottat sig

Allvarligt talat - det här kan inte hålla.

Det där är ju helt otroligt. Som sagt, Anna befinner sig i en maktposition då hon är den som bjudit in honom, hon är den som kommer hem för tidigt och hon bestämmer sig för att kvarta där hon hade lovat att inte sova. Att hon får syn på lite kött när han går mellan badrummet och högen med sina rena kläder i en etta skulle inte vara onormalt. Detta är dessutom efter sex (som hon inte klagat till honom om än), så varför skulle han tro att det generar henne?
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-08 kl. 10:09.
Citera
2010-12-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ha, ha, ha!
"Clas Borgströms hemsida kraschad"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8242854.ab

"Olyckligt" ordval?

"– Det här var en nyhet för mig. Jag känner mig lite tagen på sängen, säger Claes Borgström till TT."

Äsch då! Bara ett litet "klavertramp" av Claes Borgström, för att citera rikspolischef Bengt Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in