Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 11:41
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
vet inte om denna artikel, eller liknande information varit uppe tidigare, åklagaren känner till innehållet i wiléns sms:
http://www.crikey.com.au/2010/12/02/when-it-comes-to-assange-r-pe-case-the-swedes-are-making-it-up-as-they-go-along/

nån mobilhacker som kan hjälpa oss?

Har försvaret samma information? Kommer de att få samma information?
Citera
2010-12-08, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Kanske för att det pekar ut AA, och man vill inte gå ut med hennes namn?

Men jo, mycket dumt.

Hur skulle det peka ut AA ?
Citera
2010-12-08, 11:43
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
ännu en artikel, säkert refererande till den australiensiska advokaten, där man påstår att det finns klara spår (sms) på att wilén och ardin planerat en hämnd inklusive läcka till expressen. http://www.heraldsun.com.au/opinion/swedens-reputation-is-on-trial-in-julian-assange-case/story-e6frfhqf-1225965772832
...och åklagarmyndigheten ska visst känna till denna kommunikation.
Citera
2010-12-08, 11:44
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Har försvaret samma information? Kommer de att få samma information?

det är ju assanges australiensiska advokat som skrivit texten, så jag utgår ifrån att hela hans försvarsteam känner till detta.
Citera
2010-12-08, 11:44
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
vet inte om denna artikel, eller liknande information varit uppe tidigare, åklagaren känner till innehållet i wiléns sms:
http://www.crikey.com.au/2010/12/02/when-it-comes-to-assange-r-pe-case-the-swedes-are-making-it-up-as-they-go-along/

Vänta, här kom det upp en grej som jag inte har förstått tidigare. Har Anna Ardins tweets gällande att hon hänger med "världens coolaste smarta folk" kommit upp efter "våldtäkten"? Jag har inte haft koll på datumen och helt enkelt antagit att det har kommit upp före den aktuella natten.
Citera
2010-12-08, 11:45
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
det här blir bara skummare och skummare vad gäller kompetensnivån och eventuell feministbias hos rättsväsendet.
Citera
2010-12-08, 11:45
Medlem
S0mePe0pleScareMes avatar
Citat:

Jag skäms... hela världen kommer att skratta åt Sverige och våra konstiga hitte-på-lagar...
Pinsamt!
Citera
2010-12-08, 11:46
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SourTimes
Vänta, här kom det upp en grej som jag inte har förstått tidigare. Har Anna Ardins tweets gällande att hon hänger med "världens coolaste smarta folk" kommit upp efter "våldtäkten"? Jag har inte haft koll på datumen och helt enkelt antagit att det har kommit upp före den aktuella natten.
svar ja, med rättelsen att det är inte hon som är föremål för våldtäktsutredning. så här: hon skriver dessa tweets efter att hon knullat med assange och blivit utsatt för ett sexbrott.
Citera
2010-12-08, 11:49
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
svar ja, med rättelsen att det är inte hon som är föremål för våldtäktsutredning. så här: hon skriver dessa tweets efter att hon knullat med assange och blivit utsatt för ett sexbrott.

Aha, jag blandar ihop dom båda hela tiden, har aldrig riktigt satt mig in i tidslinjen och vad som egentligen skett. Men, intressant att det kommit upp i efterhand, har detta uppmärksammats någorlunda i svensk media, eller har det inte blivit en grej? Ska detta också ha kommit upp i samband med att hon har en hyllningsfest i sin lägenhet?
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Så till mr JA himself. En speciell och motsägelsefull typ som person. Inbunden men karismatisk. Idealist men nedlåtande och otålig. Intelligent tvivelsutan ..nästan på gränsen till autistisk. Ändå så vältalig. Uppväxt i Queensland i en stad så liten att den knappt finns på kartan - och det vore inte helt orimligt om han skaffat sig en..ska vi säga konservativ kvinnosyn där.

Såpass konservativ att han vid späda 19 års ålder bildar familj med den stora kärleken, något som är ovanligt i den generationen (men inte en generation tidigare), och skaffar hus barn hund och volvo som en redig familjefar? Anser kanske att det är han, hon, sonen och eventuella fler barn tillsammans för evigt?

Men när hon senare lämnar honom - märk väl att det var hon som gjorde det - för en annan man, och tar med sig sonen sätter han emot. Han kan inte få tillbaks henne, men han gör allt i sin makt för att förhindra att den nya mannen får vara styvfar för hans son, då Julian säger att han är "abusive". Sex år in och ut i diverse rättsprocesser. Julian förlorar.

Efter detta kanske man inte är så jäkla pigg på att binda sig igen, eller ens bli lite kär. Man kanske har diverse lösa förhållanden, men med en hög mur för sina känslor, och håller allt "casual" hela tiden för jävlar vad bränd han har blivit tidigare.

Det vore en ganska normal reaktion.
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Kanske kan det faktiskt vara så att Julian tog av sig kondomen? Kanske kollade han inte om den var hel (vem fan gör det?).
Kanske viftade han med snoppen och var fullständigt out of line med tjejerna på fel ställe? Kanske tryckte han in kuken medan hon sov. En del (många) kvinnor tycker om det - men han missade nej-signalerna.
Kanske gillar han rentav hård sex och saknar..liksom känsla för när tjejen inte är med på det? För ofta är de ju det.

Min tro är att om JA gjort de här prylarna (vilket ju mest kan karakteriseras som bad play och och dålig smak. Ett slags blinda fläckar för hur man egentligen beter sig med kvinnor - ngt som kanske passar in i hans …ska vi säga "annorlunda" personlighet". Då och då händer det att såna killar trillar utanför ramen och hamnar i gråzonen för vad som är straffbart) - så tror han faktiskt inte att han gjort något fel.
Han kan förmodligen inte ens se att det skulle vara dåligt uppträdande.
Han kanske gjort på liknande sätt många gånger tidigare utan andra konsekvenser än brudarna inte velat träffa honom igen pga av att han är ett dåligt och okänsligt ligg. Och han får ju ständigt träffa nya pga av sin jesusliknande uppenbarelse.

Han kanske bara gick från badrummet till sina rena kläder och så blev kristna Anna generad att hippie-ungen Assange inte bemödade skyla snoppen från henne, som han trots allt hade penetrerat bara några nätter innan.
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-08 kl. 11:51.
Citera
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Enligt Assange själv i förhören så hade de sex från kl 23-05 (expressen hade kopia på förhöret).

Fredagen övergick i lördag.

13:e OCH 14:e alltså.

Vilket också bekräftas senare av Expressen.

Var Expressen där och dokumenterade det i realtid med digital registrering eller vadå?
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SourTimes

Inte efter "våldtäkten" av Wilen (17:e?) men HELT KLART efter 1-2 sexuella ofredanden av Ardin.

Första brotten mot Ardin ska ha begåtts 13-14:e.

Ardins twitter där hon är lyrisk över Assange skrevs 14:e och 15:e.

Kommer att vara en av Assanges viktigaste försvarsdetaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in